Managementul organizatiilor sportive
Managementul organizatiilor sportive
Pret de coperta: 20,00
19,00 lei (-5%)
Ave Science
Managementul organizatiilor sportive

Pret de coperta: 20,00

19,00 lei

Economisesti 5%

Disponibilitate: Nu este pe stoc

Rezerva

Vom depune toata diligenta in vederea gasirii cartii.

Rezerva acum si te vom anunta prin e-mail, in maxim 30 de zile, pentru ca tu sa o poti comanda imediat.

Termen de livrare

2 zile lucratoare

Reduceri

Oferte speciale exclusive

Comanda direct la

Telefon: 0733.673.555

Plateste cu cardul

Protectia platii online

Sportul este un fenomen social care, de-a lungul timpului, a avut un impact imens asupra societatii si care a permis formarea si socializarea indivizilor, ducand in final la dezvoltarea generala a societatii (N. Mihailescu, 2008, p.85). Daca in secolul al XIX-lea, sportul a fost un apanaj pentru elita societatii, inceputul secolului al XX-lea aduce schimbari in rolul si functiile sale. Organizarea primei editii a Jocurilor Olimpice Moderne de la Atena din anul 1896, a constituit un punct de referinta in perceptia sportului care a determinat un nou mod de a gandi, impunandu-se o noua filozofie a sportului. Dincolo de faptul ca sportul a devenit un fenomen social major, acesta s-a transformat, in acelasi timp, intr-un demers educativ in sensul ca el este, pe de o parte, un instrument de educatie impusa de schimbarile intervenite in mintea oamenilor si, pe de alta parte, referinta morala de educatie. Sportul este mult mai mult decat un sport, el a devenit un spectacol la care participa mai multe categorii de actori : organizatii sportive, organizatii comerciale, spectatori, comunitatile centrala si locala. Daca la inceputul secolului trecut erau putine organizatii sportive nonlucrative, cu timpul, numarul acestora a crescut intr-o maniera impresionanta. Interesul media fata de sport a crescut si el, in egala masura. Sportul s-a dezvoltat in doua directii : miscarea de amatori si sportul profesionist. Finantarea sportului este asigurata de spectatori si colectivitati publice. Sportul de amatori creeaza un spatiu de convivialitate si socializare, el fiind un instrument de creare a unui climat de etica, de civism si de responsabilitate liber consimtita.

In toate tarile, sportul de amatori este perceput ca purtator de virtute democratica, egalitate de sanse in conditii de concurenta. Sportul profesionist se ghideaza dupa alte criterii, mult mai pragmatice care tin de obtinerea de profit. Exista un anumit monopol de oferta detinut de o federatie sau de o liga profesionista care fixeaza nivelul ofertei, calendarul evenimentelor, numarul ofertantilor. Monopolul rezultatelor sportive pozitive ale unui club este mijlocul cel mai sigur de a reduce profitul. In aceste conditii, economia sportului se indeparteza de economia in general, caci se depun eforturi din partea celor interesati, ca activitatile derulate sa fie cat mai atractive si redutabile (J. Fontanel, 2009, p.12). Aceste aprecieri se fac tinand cont ca sportul a devenit un spectacol, avand concurenti precum teatrul, filmul, opera, alte spectacole sportive si ca el, priveste spectatori, telespectatori, actiuni comerciale (publicitate, patronaj, sponsorizari, pariuri sportive).

Pentru crearea unei imagini de tinerete sau de initiativa, intreprinderi multinationale precum Coca-Cola, General Motors, Ford, IBM, marile companii de distributie a produselor petrolifere au devenit principalii sponsori a unor actiuni sportive de mare anvergura. Concluzia care se poate trage este aceea ca sportul s-a integrat din ce in ce mai mult in lumea economiei. Sportul se constituie ca o activitate economica care implica participarea activa a sponsorizarilor a diferitelor televiziuni, mondializarea participarii la actul sportiv, folosirea de tehnologii inalte in obtinerea de performante economice. Cresterea consumului de bunuri si servicii sportive determina industrii conexe care sa asigure producerea acestor bunuri, industria logistica necesara dezvoltarii sportului. Astfel sportul are efecte externe, la nivel macro, daca avem in vedere : calitatea vietii, sanatatea, increderea unei comunitati. Acesta constituie motivul pentru care sportul prezinta interes pentru puterile publice, prin organizarea de actiuni sociale de integrare (J. Fontanel, 2009, p.13). Aceasta se incadreaza in ceea ce strategia 2020 numeste o crestere inteligenta ("Tineretul in miscare" ).

  • Titlu: Managementul organizatiilor sportive
  • Pret: 20,00 RON
  • ISBN: 978-606-26-0677-0
  • Format: Academic
  • Pagini: 168
Votul cititorilor: (0 voturi)
Daca ai citit aceasta carte, spune si celorlalti cat de mult ti-a placut!
Vot:
Numele tau:
Email:
Titlu:
Parerea ta:
Dorin Iancu
Este Lector universitar la Universitatea ,,Valahia” din Târgoviște, Facultatea de Științe Economice. Din 2018 este președinte al Societății Antreprenoriale Studențești a Universității ,,Valahia” din Târgoviște precum și vicepreședinte al Patronatul Tinerilor Întreprinzători...

Citeste mai mult »

Managementul organizatiilor sportive
Recomanda unui prieten
Comanda telefonica

Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.

Aboneaza-te la newsletter
Fii la curent cu reducerile!

Parteneri Gold:
Parteneri Silver:
Parteneri Media:
Va recomandam:

Copyright 2008-2024 Universul Juridic Magazin SRL. Toate drepturile rezervate

Comanda prin telefon

0733.673.555
Adaugare in Cos
Produsul a fost adaugat in Cosul de Cumparaturi.
Precomanda
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Precomanda cu plata in avans
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Rezerva
TE RUGAM SA FACI REZERVAREA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai rezervat nu este disponibil in stoc.
Ujmag.ro va depune toate diligentele pentru a comanda aceasta carte pentru tine.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Adauga in cos