Noile educatii in societatea cunoasterii
- Cod: 7269
-
Autor:
- Publicat de:
- Colectia:
-
Data aparitiei:
Aprilie 2013


Descriere
Doresc ca in aceasta lucrare de sinteza Noile educatii in societatea cunoasterii sa se reflecte esenta unor preocupari a
dascalilor, a unor cautari, observatii atente mai mult sau mai putin indelungate,
rezultate ale unor studii efectuate (in randul elevilor/ studentilor, cadrelor
didactice, parintilor etc.), straduindu-ma sa dovedesc cu argumente, de fiecare
data, ca ,,noile educatii sunt un domeniu extrem de complex al cunoasterii
umane”.
Dorinta mea de a aduna intr-un numar de pagini aceste materiale si
preocupari, de a le pune la dispozitia cititorilor/ cursantilor s-a amplificat odata
cu acumularea si selectarea datelor. De fapt, selectarea materialului din
literatura consultata, a constituit operatie destul de dificila.
In consecinta, cititorii vor gasi in volumul de fata o selectie de astfel de
informatii incadrate in cateva directii mari din domeniul Stiinte ale educatiei.
Este suficient sa amintesc ca fiecare capitol al volumului poate fi dezvoltat
independent, de tipul celui realizat.
Sunt constienta ca nu am valorificat indeajuns toate subiectele propuse in
volum, dar sunt convinsa ca am facut un pas in aceasta directie. Subliniez, de
asemenea, imposibilitatea de a cuprinde esenta problematicii Noilor educatii, dar
sper si am dorit ca materialul selectat sa constituie motivatia si dispozitia pentru
reflectii a educatorilor si educatilor, deopotriva.
Doresc ca materialul prelucrat si selectat sa constituie un indemn in
aceasta directie si totodata o baza informationala instructiva si formativa pentru
cititorii de diferite varste si profesiuni, care vor avea curiozitatea sa-l rasfoiasca.
Unele puncte din tematica abordata pot constitui puncte de sprijin in procesul
autoeducatiei si al educatiei permanente, spre binele comunitatii in care traim.
Noile educatii au o fundamentare interdisciplinara, bazandu-se pe
contributii ale informaticii, filosofiei, antropologiei, dar mai ales ale Stiintelor
educatiei, fiind organizata in jurul celor patru piloni ai cunoasterii:
- a invata sa stii, care se refera la dobandirea instrumentelor cunoasterii;
- a invata sa faci (a invata sa faci bine) astfel incat individul intra in
relatie cu mediul ambiant;
- a invata sa traiesti impreuna cu altii (a convietui) se refera la
comunicare, cooperare participand la activitatile umane;
- a invata sa fii, care rezulta din primele trei.
Aceste informatii concretizate in prezentul volum se adreseaza, spre
confruntare:
- studentilor care frecventeaza cursurile de formare initiala, din cadrul
Departamentului pentru Pregatirea si Perfectionarea Personalului
Didactic;
- profesorilor practicieni in efortul lor de formare continua, pentru
realizarea obiectivelor educatiei;
- autorilor de programe si manuale curriculare, de didactici a
specialitatii, care sa aduca amendamente privind optimizarea procesului
instructiv-educativ;
- profesorilor – mentori care coordoneaza desfasurarea practicii
pedagogice;
- elevilor ,,subiectii educatiei”, care sunt beneficiarii primari etc.
Autoarea
Doresc ca in aceasta lucrare de sinteza Noile educatii in societatea cunoasterii sa se reflecte esenta unor preocupari a
dascalilor, a unor cautari, observatii atente mai mult sau mai putin indelungate,
rezultate ale unor studii efectuate (in randul elevilor/ studentilor, cadrelor
didactice, parintilor etc.), straduindu-ma sa dovedesc cu argumente, de fiecare
data, ca ,,noile educatii sunt un domeniu extrem de complex al cunoasterii
umane”.
Dorinta mea de a aduna intr-un numar de pagini aceste materiale si
preocupari, de a le pune la dispozitia cititorilor/ cursantilor s-a amplificat odata
cu acumularea si selectarea datelor. De fapt, selectarea materialului din
literatura consultata, a constituit operatie destul de dificila.
In consecinta, cititorii vor gasi in volumul de fata o selectie de astfel de
informatii incadrate in cateva directii mari din domeniul Stiinte ale educatiei.
Este suficient sa amintesc ca fiecare capitol al volumului poate fi dezvoltat
independent, de tipul celui realizat.
Sunt constienta ca nu am valorificat indeajuns toate subiectele propuse in
volum, dar sunt convinsa ca am facut un pas in aceasta directie. Subliniez, de
asemenea, imposibilitatea de a cuprinde esenta problematicii Noilor educatii, dar
sper si am dorit ca materialul selectat sa constituie motivatia si dispozitia pentru
reflectii a educatorilor si educatilor, deopotriva.
Doresc ca materialul prelucrat si selectat sa constituie un indemn in
aceasta directie si totodata o baza informationala instructiva si formativa pentru
cititorii de diferite varste si profesiuni, care vor avea curiozitatea sa-l rasfoiasca.
Unele puncte din tematica abordata pot constitui puncte de sprijin in procesul
autoeducatiei si al educatiei permanente, spre binele comunitatii in care traim.
Noile educatii au o fundamentare interdisciplinara, bazandu-se pe
contributii ale informaticii, filosofiei, antropologiei, dar mai ales ale Stiintelor
educatiei, fiind organizata in jurul celor patru piloni ai cunoasterii:
- a invata sa stii, care se refera la dobandirea instrumentelor cunoasterii;
- a invata sa faci (a invata sa faci bine) astfel incat individul intra in
relatie cu mediul ambiant;
- a invata sa traiesti impreuna cu altii (a convietui) se refera la
comunicare, cooperare participand la activitatile umane;
- a invata sa fii, care rezulta din primele trei.
Aceste informatii concretizate in prezentul volum se adreseaza, spre
confruntare:
- studentilor care frecventeaza cursurile de formare initiala, din cadrul
Departamentului pentru Pregatirea si Perfectionarea Personalului
Didactic;
- profesorilor practicieni in efortul lor de formare continua, pentru
realizarea obiectivelor educatiei;
- autorilor de programe si manuale curriculare, de didactici a
specialitatii, care sa aduca amendamente privind optimizarea procesului
instructiv-educativ;
- profesorilor – mentori care coordoneaza desfasurarea practicii
pedagogice;
- elevilor ,,subiectii educatiei”, care sunt beneficiarii primari etc.
Autoarea
- Titlu: Noile educatii in societatea cunoasterii
- Pret: 35,00 RON
- ISBN: 978-606-647-618-8
- Format: Academic
- Pagini: 270