Jurisprudenta comentata in materia achizitiilor publice (2009)
Jurisprudenta comentata in materia achizitiilor publice (2009)
Pret de coperta: 65,00
61,75 lei (-5%)
Ad Litteram
Jurisprudenta comentata in materia achizitiilor publice (2009)

Pret de coperta: 65,00

61,75 lei

Economisesti 5%

Disponibilitate: Nu este pe stoc

Rezerva

Vom depune toata diligenta in vederea gasirii cartii.

Rezerva acum si te vom anunta prin e-mail, in maxim 30 de zile, pentru ca tu sa o poti comanda imediat.

Termen de livrare

2 zile lucratoare

Reduceri

Oferte speciale exclusive

Comanda direct la

Telefon: 0733.673.555

Plateste cu cardul

Protectia platii online
Practica administrativ-jurisdictionala creata in jurul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii si a normelor date in aplicarea ei au contribuit si contribuie semnificativ la cunoasterea, reglarea si disciplinarea mecanismului achizitiilor publice, motiv pentru care este justificata si oportuna o expunere sintetizata a ei. Fara a se limita la a reprezenta o simpla compilatie a practicii judiciare, lucrarea de fata isi propune sa valorifice un material din ce in ce mai bogat si sa evidentieze dificultatile intampinate si solutiile - uneori contradictorii - la care s-au oprit instantele judecatoresti nationale in interpretarea si transpunerea in practica a noului ansamblu normativ specific.

    Cuvant inainte

    Partea I. Hotarari pronuntate de curtile de apel

    Capitolul I. Curtea de Apel Alba lulia, Sectia de contencios administrativ si fiscal

    1. Contestarea anuntului de participare la licitatie. Invocarea nulitatii absolute. Termenul de contestare

    2. Completarea propunerii financiare la cererea autoritatii contractante. Interdictie legala.

    3. Dispunerea de catre Consiliu a completarii documentatiei de atribuire cu o noua cerinta de calificare. ingradirea accesului la procedura de atribuire

    4. Modificarea propunerii financiare dupa sedinta de deschidere a ofertelor. Masura nelegala

    5. Plangere formulata impotriva unei facultati fara personalitate juridica, cu sediul in Hunedoara, structura a unei universitati\ cu sediul in Timisoara. Instanta competenta teritorial in solutionarea plangerii

    6. Obiectul contestatiei. Posibilitatea deducerii si incadrarii acestuia in dispozitiile art. 255 alin. (5) din ordonanta

    7. incheierea contractului intre data expedierii prin posta a contestatiei si data primirii contestatiei de Consiliu. Inadmisibilitatea contestatiei. Imposibilitatea de declinare a cauzei

    8. Prezentare ca dovada a transmiterii copiei contestatiei catre autoritate a unui raport al aparatului fax. Raportul fax nu face dovada continutului documentului transmis autoritatii contractante, in contextul in care autoritatea sustine ca nu a primit nicio copie a contestatiei

    9. Cerere de revizuire intemeiata pe nepronuntarea instantei asupra lucrurilor cerute. Respingerea cererii ca nefondata. Posibilitatea instantei de a reduce suma acordata drept cheltuieli de judecata fata de suma ceruta de parte

    10. Invocarea unor aspecte ce tin de nerespectarea Legii nr. 129/1992 privind protectia desenelor si modelelor industriale. Criticile exced competenta Consiliului si a instantei de judecata investite in temeiul ordonantei privind achizitiile publice

    11. Depunerea contestatiei la oficiul postal in termenul legal, incheierea contractului de achizitie publica dupa expirarea termenului de asteptare. Respingerea contestatiei ca inadmisibila.

    Nelegalitate. Competenta Consiliului de a analiza legalitatea contractului de achizitie publica si de a se pronunta asupra nulitatii lui

    12. Acordarea cheltuielilor de solutionare a contestatiei. Intelesul sintagmei "cheltuieli efectuate in cursul solutionarii contestatiei"

    13. Specificatia tehnica "dimensiune hartie - maximum A3" cuprinsa in caietul de sarcini pentru achizitia de copiatoare. Declararea castigatoare a unei oferte pentru copiatoare cu dimensiunea maxima a hartiei A4. Nelegalitate

    ###14. Omitereaprezentariichestionaruluidesecuritatepentru intrare in raporturi contractuale cu Ministerul Apararii. Acoperirea omisiunii prin prezentarea unor avize de securitate

    15. Cerinta de calificare a ofertantilor constand in prezentarea unei autorizatii eliberate de Autoritatea Rutiera Romana. Ofertant in curs de autorizare. Respingerea ofertei sale. Lipsa de relevanta a obtinerii ulterioare a autorizatiei si depunerii ei la instanta de solutionare a plangerii

    16. Nedepunerea tuturor certificatelor solicitate de autoritatea contractanta pentru calificare. Oferta respinsa in mod legal

    17. Respingerea contestatiei insa retinerea motivelor invocate in aceasta pentru anularea din oficiu a procedurii de atribuire. Modificarea deciziei Consiliului in sensul admiterii contestatiei. Acordarea de cheltuieli de solutionare a contestatiei si plangerii

    18. Contestatie impotriva documentatiei de atribuire. Termen de depunere

    19. Solicitare de participare la licitatie primita dupa termenul limita de depunere a ofertelor. Lipsa ei de efecte juridice

    20. Criticarea deciziei pentru lipsa rolului activ al Consiliului. Critica neintemeiata

    21. Criticarea factorilor de evaluare din documentatia de atribuire ulterior depunerii si evaluarii ofertelor. Evaluare realizata cu respectarea factorilor de evaluare din documentatia de atribuire. Evaluare legala

    22. Prezentarea unui certificat expirat la data deschiderii ofertelor. Obligatia autoritatii contractante de a solicita completarea ofertei cu un certificat valabil

    23. Respingerea ofertei ca neconforma prin raportare la cerinte neprevazute in documentatia de atribuire. Nelegalitate

    24. Specificatii tehnice considerate restrictive. Specificatii justificate

    25. Oferta comuna. Luarea in considerare prin cumul a resurselor ofertantilor asociati

    26. Primirea de oferte neconforme intocmite in baza unei documentatii de atribuire incomplete. Omisiuni care depasesc 3% din valoarea ofertei. Anularea procedurii de atribuire

    27. Competenta Consiliului in cazul contestatiilor privind procedure de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitati publice

    28. Oferta comuna depusa de doua societati intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri). Respingerea ofertei intrucat numarul de salariati ai asocierii depasea nivelul pentru IMM-uri, astfel incat ea nu putea sa beneficieze de facilitatea constituirii garantiei de participare diminuata cu 50%, prevazuta de Legea nr. 346/2004. Respingere nelegala. Ofertantele asociate isi pastreaza statutul de IMM-uri chiar daca numarul cumulat de angajati depaseste nivelul pentru IMM-uri

    ###Capitolul II. Curtea de Apel Bacau, Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal

    29. Lipsa calitatii procesuale pasive a ofertantilor care nu au participat ca parti in faza administrativ-jurisdictionala. Declararea unei valabilitati a ofertei pe o perioada mai redusa decat cea solicitata. Eroare. Oferta neconforma

    30. Admisibilitatea plangerii formulate de un ofertant care nu a fost parte in procedura administrativ-jurisdictionala. Cerinte de calificare constand in existenta unui dispecerat de zona si in prezentarea unui contract de inchiriere de armament. Cerinte nelegale

    31. Cerinta de calificare constand in certificarea sistemului de management de mediu. Declarare castigatoare a unei ofertante aflate in curs de certificare. Hotarare nelegala

    32. Diminuarea valorii fondurilor de care dispune autoritatea contractanta dupa desemnarea ofertantului castigator. Anularea procedurii pentru insuficienta fondurilor

    33. Omisiunea instantei de a se pronunta cu privire la cheltuielile de judecare a plangerii. Aplicarea art. 2812 C. pr. civ.

    34. Completarea documentatiei de atribuire cu mentiunea acceptarii si a unei solutii tehnice diferite fata de cea prevazuta initial. Absenta definirii cerintelor minimale pentru solutia tehnica diferita. Criteriul de atribuire "pretul cel mai scazut". Nelegalitatea completarii

    35. Declarare castigatoare a unei oferte depusa de o societate care beneficiaza legal de subventii in baza Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca. Decizie corecta

    36. Actiune in anulare a licitatiei formulata de ofertanta declarata castigatoare a respectivei licitatii. Actiune lipsita de interes

    37. Lipsa de relevanta in indeplinirea criteriului privind absenta datoriilor catre buget a prezentarii unor hotarari judecatoresti care nu sunt definitive si irevocabile

    38. Factori de evaluare incerti. Acordarea de catre instanta a punctajelor maxime la respectivii factori si, intrucat oferta castigatoare si cea de pe ultimul loc (a recurentei) raman aceleasi, respingerea recursului

    39. Contestatie intemeiata pe motive multiple. Neanalizarea de catre Consiliu a tuturor motivelor din contestatie. Desfiintarea deciziei Consiliului cu trimitere spre rejudecare

    40. 1. Declararea castigatoare a unui ofertant cu o durata de executiealucrariideosebitdescazuta.Obligativitateasolicitarii in prealabil de clarificari asupra termenului de executie propus.

    2. Lipsa algoritmului de calcul din documentatia de atribuire nu poate fi acoperita prin faptul ca autoritatea a adus precizari ofertantilor la sedinta de deschidere a ofertelor. Anulare legala a procedurii de atribuire

    41. Licitatie organizata pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane. Lipsa de competenta a Consiliului de a solutiona contestatia formulata impotriva acestei licitatii

    ###42. Solicitarea prezentarii unui certificat de atestare fiscala emis cu maximum 30 de zile inainte de data de deschidere a ofertelor. Prezentarea unui certificat expirat. Este legala solicitarea autoritatii de completare a ofertei cu unul valabil

    Capitolul III. Curtea de Apel Brasov, Sectia de contencios administrativ si fiscal

    43. Cerere de suspendare a deciziei Consiliului. Judecarea ei pe baza conditiilor prevazute de Legea nr. 554/2004

    44. Refuzul autoritatii de a pune la dispozitie solicitantului documentatia de atribuire, pe motivul ca in anuntul de participare a stabilit o data anterioara pana la care se putea obtine documentatia. Solutie nelegala

    45. Decizie a Consiliului atacata cu plangere de un ofertant care nu a fost parte in litigiul solutionat de Consiliu. Lipsa calitatii procesuale active

    46. Instanta competenta sa solutioneze o contestatie impotriva actelor unei autoritati judetene

    47. Cerinta de prezentare a unui certificat eliberat cu cel mult 30 de zile inainte de data de deschidere a ofertelor. Prezentarea unui certificat valabil 90 de zile de la emitere, conform legislatiei italiene, perioada care acopera si data de deschidere a ofertei, insa emis cu mai mult de 30 de zile inainte. Respingere legala

    a ofertei

    48. Conciliere directa. Spiritul art. 7201 C. pr. civ.

    49. Renuntarea la contestatie in etapa de judecare a plangerii. Admiterea plangerii autoritatii si modificarea deciziei Consiliului. Obligatia autoritatii de a justifica si comunica ofertantilor modul concret de acordare a punctajelor ofertelor depuse

    pentru fiecare subfactor de evaluare

    50. Contestatie adresata Consiliului dublata de adresarea ei autoritatii contractante, fara a se indica autoritatii ca a fost transmisa spre solutionare Consiliului. Constatarea nulitatii contestatiei de catre Consiliu. Nelegalitate

    51. Utilizarea procedurii de cerere de oferte, desi valoarea estimata a contractului depasea pragul aferent acestei proceduri. Utilizarea de factori de evaluare pentru care nu s-a indicat algoritmul de calcul al punctajului. Anulare legala a

    procedurii

    52. Necontestarea caietului de sarcini in termenul legal echivaleaza cu acordul sau achiesarea specificatiile cuprinse in acesta. Pret neobisnuit de scazut

    53. Plangere formulata de o ofertanta ce nu a fost parte in procedura administrativ-jurisdictionala. Lipsa calitatii procesuale active a petentei

    54. 1. Clarificari transmise prin fax autoritatii contractante. Infirmarea primirii lor de catre aceasta. Lipsa de relevanta a raportului transmisiunii fax. 2. Capat de cerere de anulare a intregii proceduri de atribuire. Inadmisibilitatea unei asemenea

    solicitari

    55. Nulitatea contestatiei ca urmare a comunicarii ei cu intarziere catre autoritate. Aplicarea imediata a regulilor noi de procedura

    56. Algoritm de calcul neclar, care nu permite evaluarea obiectiva a ofertelor. Anularea procedurii

    57. Formularea plangerii de o persoana care nu a fost parte in etapa administrativ-jurisdictionala. Respingerea plangerii ca fiind formulata de o persoana fara calitate procesuala activa

    ###58. Capacitatea de folosinta si de a sta in proces a primariei. Contestatie lipsita de interes intrucat ofertanta de pe locul trei contesta oferta de pe locul intai, fara a fi contestata si oferta de pe locul doi

    59. Plangere declarata de o ofertanta care nu a fost parte in fata Consiliului. Lipsa calitatii procesuale active a petentei

    60. Recontestarea respingerii ofertei contestatoarei dupa comunicarea corecta a rezultatului procedurii. Autoritate de lucru judecat

    61. Lipsa capacitatiideexercitiu a primariei. Exceptie neintemeiata. Valoarea juridica a Ghidului pentru atribuirea contractelor de achizitie publica

    62. 1. Nu exista incompatibilitate daca rejudecarea se realizeaza de acelasi judecator care a respins actiunea initial pe exceptie, fara a intra pe fond.

     2. Nu poate fi retinuta in aparare sustinerea lipsei fondurilor, pentru neexecutarea obligatiilor contractuale. 3. Suportarea in solidar a prejudiciului cauzat furnizoarei reclamante prin neexecutarea contractului

    63. Reclamarea anumitor aspecte privind derularea procedurii

    de atribuire pentru prima data in calea de atac prin plangere.

    Inadmisibilitate

    64. 1. Depunerea unei oferte cu pret mai mic decat valoarea estimata a contractului. Oferta declarata corect castigatoare.

    2. Neindicarea de catre autoritate in adresa de comunicare a rezultatului procedurii a caii de atac si a temeiului de exercitare a acesteia. Omisiuni care nu prejudiciaza petenta contestatoare

    65. 1. Plangerea prealabila nu este obligatorie daca se alege calea contestatiei la Consiliu.

     2. Cerinta de calificare a vanzarii in ultimii trei ani a peste 500 de anvelope este nelegala

    66. Capacitatea de folosinta a primariei in litigiile privind achizitiile |

    publice

    67. Procedura care nu intra sub incidenta ordonantei, insa organizata potrivit ordonantei. Lipsa de competenta a Consiliului in solutionarea contestatiilor primite la procedura

    68. Cerere de repunere in termenul de contestare formulata f prin plangere. Inadmisibilitatea cererii. Momentul de la care se socoteste termenul de contestare a actului vatamator.

    Primirea actului vatamator prin fax, in timpul programului de lucru, insa prezentarea lui conducerii contestatoarei in urmatoarea zi lucratoare

    69. 1. Neluarea in considerare de catre Consiliu a concluziilor scrise formulate de contestatoare si a cererii de depunere de concluzii orale. incalcarea dreptului la aparare.

     2. Stabilirea ofertei castigatoare este o atributie a comisiei de evaluare a ofertelor, nu a instantei

    70. Solicitare adresata de Consiliu contestatoarei pentru completarea contestatiei cu elementele prevazute la art. 270 alin.

    (1) din Ordonanta. Neprimirea vreunui raspuns la solicitarea Consiliului. Respingere nelegala a contestatiei pentru neconformarea la obligatia de completare a contestatiei

    ###Capitolul IV. Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal

    71. Descalificarea ofertantului pentru neindeplinirea cerintei privind experienta similara. Invocarea experientei similare a unui subcontractant. Nerelevanta

    72. Nu se pot reclama ulterior sedintei de deschidere a ofertelor cerintele din documentatia de atribuire

    73. in cauzele in care este vorba despre o achizitie publica, paratul este autoritatea contractanta, iar nu organizatoarea procedurii (daca difera de autoritate). Nerespectarea termenului minim prevazut de lege intre publicarea anuntului si depunerea ofertelor conduce la anularea procedurii de atribuire

    74. Procedura de atribuire desfasurata in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001. Contestatie inadmisibila la Consiliu

    75. Depunerea la licitatie a unei singure oferte, care nu a fost deschisa de autoritate, aceasta anuland procedura de atribuire, pentru neasigurarea unui nivel corespunzator al concurentei. Masura legala

    76. Instanta nu se poate substitui unei autoritati in exercitarea competentelor pe care legea i le atribuie in mod exclusiv, cum sunt evaluarea comparativa a ofertelor si desemnarea ofertei castigatoare

    77. Publicarea anuntului in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a Vl-a, nu inlatura aplicabilitatea art. 130 alin. (1) din ordonanta

    78. Lipsa fondurilor necesare finalizarii achizitiei. Anularea procedurii

    79. 1. Faptul ca intervenienta fabrica produsele ofertate de recurenta reclamanta nu justifica interventia sa in litigiu. 2. Nu este posibila declararea drept castigatoare a unei oferte care are cel mai mic pret, dar care nu indeplineste cerintele tehnice

    obligatorii

    80. Autoritatea contractanta trebuie sa acorde pentru prezentarea raspunsului de clarificari un termen rezonabil, care sa permita ofertantului formularea raspunsului

    81. Absenta din anuntul de participare a anumitor informatii nu atrage nulitatea acestuia, decat daca a produs o vatamare ce nu poate fi inlaturata altfel

    82. Anularea procedurii. Chiardaca nu exista posibilitatea atribuirii contractului catre petenta contestatoare, aceasta are interes in depunerea contestatiei si a plangerii, intrucat poate obtine despagubiri

    83. Obiectul contestatiei. Constatarea de catre instanta a ofertantului castigator

    84. Indicarea in anunt a procedurii de licitatie deschisa, in loc de cerere de oferte. Obligatia autoritatii de a respecta prevederile care reglementeaza licitatia deschisa

    85. Organizarea licitatiei prin reprezentant si comisionar. Calitatea procesuala pasiva a unitatilor militare, a reprezentantului, a comisionarului si a Consiliului. Calitate procesuala activa a unui ofertant care nu a luat parte la procedura in fata Consiliului. Solutionarea contestatiei cu retinerea tardivitatii, insa cu evocarea unor aspecte de fond

    86. Angajament de plata de catre ofertanti a unui comision catre organizatoarea procedurii - Bursa Romana de Marfuri SA. Nelegalitate

    87. Societate comerciala achizitoare. Contract sectorial. Conditia ca atribuirea contractului sa fie destinata pentru efectuarea unei activitati relevante

    88. Procedura exceptata de la obligativitatea aplicarii dispozitiilor ordonantei. Inadmisibilitatea contestatiei depuse la Consiliu

    89. Conditii de calificare si specificatii nelegale. Mentionarea in anuntul de participare a unei valori estimate a contractului gresita. Anularea procedurii

    ###90. Lipsa notificarii de indata a autoritatii contractante despre depunerea contestatiei. Inadmisibilitatea contestatiei

    91. Specificatii tehnice restrictive. Decizie de eliminare. Legalitate

    92. Contestatie formulata pe cale administrativ-jurisdictionala avand ca obiect anularea unui contract de achizitie. Inadmisibilitate

    93. Licitatie deschisa neintemeiata pe dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006. Lipsa de competenta a Consiliului si inadmisibilitatea contestatiei depuse la acesta

    94. Autoritatea contractanta are obligatia de a desemna oferta castigatoare pe baza criteriului de atribuire si daca ofertantul respectiv indeplineste criteriile de calificare impuse

    95. 1. Contestarea descalificarii ofertei trebuie raportata si la actul de descalificare, iar nu doar la cel prin care i se comunica ofertantei masura luata.

     2. Un certificat expirat nu poate face dovada ca ofertanta nu are datorii scadente

    96. Aplicarea unei proceduri de atribuire nereglementata de ordonanta. Lipsa competentei materiale a Consiliului in solutionarea contestatiilor privind respectiva procedura

    97. Are calitate de persoana vatamata un operator economic care este impiedicat de conditiile impuse de autoritate sa participle la licitatie

    98. Capete de cerere inadmisibile

    99. Invocarea neclaritatii documentatiei de atribuire dupa data de depunere si deschidere a ofertelor. Tardivitate

    100. Capete de cerere de constatare ca oferta contestatoarei este castigatoare si de dispunere de catre Consiliu a atribuirii contractului de achizitie publica catre contestatoare. Inadmisibilitate

    101. Societate comerciala achizitoare. Contract sectorial. Conditia ca atribuirea contractului sa fie destinata pentru efectuarea unei activitati relevante

    102. Cerere de ordonanta presedintiala pentru suspendarea procedurii de atribuire si a executarii deciziei pronuntate de Consiliu. Admisibilitate

    103. Documente contradictorii. Obligativitatea solicitarii de relatii de la emitentul documentelor. Capat de cerere de daune morale

    104. Inexistenta obligatiei autoritatii contractante de a comunica unui ofertant denumirea si tipul materialelor utilizate de alt ofertant

    105. Conditia prezentarii documentelor de calificare in copii legalizate. Prezentarea documentelor de calificare in copii certificate prin semnatura ofertantului pentru conformitate cu originalul. Prezentarea de CV-uri nesemnate. Datorii la buget

    pentru care este invocata compensarea. Respingere legala a ofertei

    106. Obiect al contestatiei neclar. Respingerea contestatiei ca lipsita de obiect. Decizie nelegala

    ###107. Respingerea contestatiei ca inadmisibila pentru lipsa notificarii ei catre autoritatea contractanta. Nelegalitate

    108. Transmiterea contestatiei catre autoritatea cu o zi inainte de a fi transmisa si Consiliului. Validitatea contestatiei

    109. Contestatie depusa la autoritate si interpretata gresit de Consiliu ca fiind plangere prealabila in baza Legii nr. 554/2004. Respingerea ca inadmisibila a contestatiei ulterioare adresate Consiliului. Nelegalitate

    110. Decizie a Consiliului de incetare a perioadei de suspendare a procedurii. Motive intemeiate

    111. Transmiterea contestatiei prin posta in termenul legal. Incheierea contractului inainte de primirea contestatiei. Contestatie inadmisibila. Nelegalitate

    112. Cerinta privind experienta similara. Delimitare in cazul unui contract complex

    113. Calitatea procesuala a unei persoane care nu a fost parte in litigiul solutionat de Consiliu de a formula plangere

    114. Natura nulitatii contestatiei pentru necomunicarea in termenul legal catre autoritatea contractanta a copiei contestatiei si a inscrisurilor atasate ei. Nulitate absoluta

    115. Conditii de calificare neclare. Solicitarea de catre autoritatea contractanta a unor inscrisuri neprevazute in documentatia

    de atribuire. Nelegalitate. Anularea procedurii

    116. Nesemnarea anumitor documente de catre toti membrii comisiei de evaluare. Anularea procedurii de catre Consiliu. Solutie nelegala

    117. Obligativitatea cercetarii justificarii in realitate a specificatiilor tehnice impuse de autoritatea contractanta. Posibilitatea impunerii unor cerinte ce restrang concurenta daca sunt justificate de necesitatile autoritatii contractante

    118. Contestarea unor acte adoptate in temeiul unor norme legale abrogate, anterioare Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006. Lipsa de competenta a Consiliului

    119. Cerinta de calificare a ofertantilor constand in prezentarea de certificari conform standardelor ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS18001 pentru domeniul aferent achizitiei. Prezentarea de certificari pentru serviciile ce fac obiectul achizitiei, insa

    pentru alt domeniu. Oferta neconforma

    ###120. Argumentarea plangerii pe incalcarea de catre Consiliu a principiului dreptului la aparare si al contradictorialitatii, prin necomunicarea datei si orei la care a avut loc sedinta de solutionare, in vederea formularii de concluzii orale. Netemeinicia

    plangerii

    121. Prevederea in caietul de sarcini a prestarii de servicii de conectivitate in banda sub licenta nationala de comunicare in spectrul 3,5 GHz, fara a se prevedea insa cerinta pentru calificarea ofertantilor de detinere a licentei aferente necesare.

    Declararea castigatoare a unei oferte depuse de un operator care nu detine licenta respectiva. Nelegalitate

    122. Cerinta avizarii de catre Ministerul Economiei si Finantelor a preturilor ofertantilor pentru produsele de balastiera. Nelegalitate Servicii de salubrizare a localitatii. Optiunea atribuirii unui contract de achizitie publica de servicii. Publicarea anuntului de participare si intocmirea documentatiei de atribuire avand in vedere aceasta optiune. Nelegalitate. Anularea procedurii

    Imposibilitatea constituirii garantiei de buna executie in forma ceruta de autoritatea contractanta. Solicitarea acceptarii prezentarii garantiei intr-o alta forma prevazuta de lege.

    Considerarea ca fiind temeinic refuzul autoritatii de accepta o alta forma pentru garantia ceruta

    Natura si calculul termenului de contestare. Depunerea contestatiei la oficiul postalin interiorul termenului si primirea ei la Consiliu dupa expirarea termenului. Contestatie valabila

    Cerinta de calificare constand in prezentarea autorizarii din partea Autoritatii Feroviare Romane pentru servicii de modernizare locomotive. Prezentarea unei autorizari pentru servicii de modernizare vagoane. Respingere legala a ofertei

    Concurs de solutii. Imposibilitatea obligarii de catre Consiliu a autoritatii contractante la organizarea unui anumit tip de concurs de solutii pe considerentul incalcarii drepturilor de autor

    Concurs de solutii. Valoare scazuta a premiilor ce urmeaza a fi

    acordate de autoritatea contractanta. Necenzurarea de catre

    Consiliu a valorii premiilor

    Decizie de respingere de catre Consiliu a solicitarii de anulare a procedurii de atribuire. Depunerea unei noi contestatii prin care se resolicita anularea procedurii de atribuire, concomitant cu atacarea cu plangere la instanta a primei decizii a Consiliului.

    Admiterea celei din urma contestatii de catre Consiliu si respingerea in consecinta de catre instanta a plangerii ca ramasa fara obiect

    ###Admiterea contestatiei si anularea procedurii de atribuire.

    Plangere depusa de autoritatea contractanta. Renuntare de contestatoare la dreptul pretins prin contestatie. Admiterea de catre instanta a plangerii, anularea deciziei Consiliului si respingerea contestatiei

    131. Lipsa precizarii in anuntul de participare a tuturor conditiilor de participare la licitatie si nementionarea in documentatia de atribuire a tuturor drepturilor recunoscute prin lege ofertantilor. Nerelevanta. Calcularea prin cumul a anumitor conditii de calificare

    132. Achizitionare globala a 41 de tipuri diferite de produse, incadrate in coduri CPV diferite. Contestatie prin care se solicita divizarea achizitiei pe loturi. Admiterea contestatiei si obligarea autoritatii la separarea pe loturi a achizitiei. Decizie legala

    133. Respingerea ofertei si returnarea ei nedeschisa de catre autoritatea contractanta la sedinta de deschidere. Considerarea de catre Consiliu ca ofertanta contestatoare nu face dovada interesului legitim si a prejudiciului pe care il poate suferi, avand ca urmare respingerea contestatiei ca inadmisibila. Plangere intemeiata

    134. Respingerea ca lipsita de interes a contestatiei ofertantei clasate pe locul III, desi era reclamata neconformitatea ofertelor clasate pe locurile I si II. Decizie nelegala

    135. Faptul ca organul administrativ-jurisdictionala a instiintat autoritatea despre depunerea contestatiei nu o scutea pe contestatoare de obligatia legala a transmite autoritatii o copie de pe contestatia depusa

    136. Cerere de suspendare a procedurii de atribuire pana la solutionarea plangerii. Motive intemeiate

    137. Depunerea plangerii direct in instanta, inainte de publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a deciziei Curtii Constitutionale nr. 737 din 24 iulie 2008. Plangere nula

    138. Cerinta de calificare a ofertantilor constand in dovedirea unei cifre medii de afaceri pe ultimii trei ani de minimum 3.000.000 lei. Sustinere acordata de un tert pentru indeplinirea cerintei. Valabilitate

    139. Decalarea datei de depunere si deschidere a ofertelor. Scrisoare de garantie bancara de participare la licitatie prezentata in original - raportata la data initiala de depunere si deschidere a ofertelor-, insotita de o adresa din partea bancii de prelungire a valabilitatii ei - conform noii date de depunere si deschidere

    a ofertelor -, prezentata in fax. Valabilitate

    Solicitare de clarificare a ofertei transmisa de autoritate prin fax. Negarea primirii solicitarii de catre ofertanta. Raportul aparatului fax nu face dovada primirii solicitarii de catre ofertanta. Respingere nelegala a ofertei pentru lipsa unui raspuns la solicitarea de clarificare

    Contestatie in anulare bazata pe gresita citare a petentei.

    Valabilitatea mentiunii agentului procedural "nicio persoana nu a fost gasita", pe dovada de citare

    ###Calitatea de autoritate contractanta a CN Loteria Nationala SA

    1. Decizie prin care Consiliul a dispus respingerea unei oferte ca neconforma. Decizie nelegala, intrucat stabilirea unei oferte ca inacceptabila sau neconforma este atributul exclusive al comisiei de evaluare. 2. Nu poate fi respinsa o oferta pe

    motivul ca are un pret neobisnuit de scazut fara a se solicita in prealabil ofertantului justificarea pretului. incalcarea dreptului la aparare

    Obligatia autoritatii de a deschide ofertele chiar si atunci cand primeste o singura oferta. Nedeschiderea singurei oferte primite si informarea ofertantului ca procedura de atribuire se va repeta. Nelegalitate

    Declinarea solutionarii contestatiilor catre sectia comerciala a tribunalului, desi in fisa de date era prevazuta in acest sens si competenta Consiliului, iarcontestatoarele au optat pentru aceasta. Declinare eronata

    Comunicarea de catre autoritate a unui termen de contestare mai lung decat cel prevazut de lege. Depunerea contestatiei in termenul comunicat de autoritate dar in afara celui prevazut de lege. Contestatie tardiva

    Cererea de suspendare a procedurii de atribuire sau a deciziei

    Consiliului nu este inadmisibila. incheierea contractului de achizitie. Ramanerea fara obiect a cererii de suspendare

    Documentatie de atribuire deficitara. Motiv de anulare a procedurii de atribuire

    Suspendarea procedurii de atribuire si a deciziei Consiliului.

    Motive netemeinice

    150. Prin faptul ca autoritatea a descris produsul care corespunde necesitatilor sale nu s-au incalcat prevederile ordonantei

    151. Prezentarea unui certificat de atestare fiscala expirat si a unor manuale considerate echivalente certificatelor ISO 9001 si ISO 14001. Oferta respinsa legal

    152. Contestatie primita in ziua de depunere a ofertelor, dar anterior orei limita de depunere. Contestatie in termen

    ###153. Contestatie depusa de unul dintre asociatii societatii contestatoare, respinsa de Consiliu ca fiind semnata de o persoana neimputernicita. Respingere nelegala. Este obligatorie acordarea unui termen pentru acoperirea aspectului constatat

    154. Capat prin care este cerut de catre contestatoare sa ii fie atribuit contractul. Verificarea de catre Consiliu a indeplinirii de catre contestatoare a conditiilor de eligibilitate. Constatarea de catre Consiliu a neindeplinirii conditiilor nu constituie o

    neagravare a situatiei in propria cale de atac

    155. Eroarea aritmetica. Modalitatea de corectare a erorii

    156. 1. Faptul ca oferta a fost apreciata ca inacceptabila nu infirma dreptul si interesul ofertantului de a formula contestatie.

     2. Experienta similara nu poate fi indeplinita prin sustinere din

    partea unui tert

    157. 1. imprejurarea ca membrii completului care au pronuntat decizia atacata au pronuntat anterior si alte decizii in procedura de atribuire nu ii face incompatibili, intrucat art. 273 alin. (1) din ordonanta obliga la mentinerea continuitatii completului.

     2. Necitarea contestatoarei la audieri nu atrage desfiintarea deciziei Consiliului. 3. Capat de cerere privind anularea procedurii de atribuire in ansamblu. Inadmisibilitate

    158. Contestatie respinsa ca inadmisibila intrucat procedura este derulata potrivit regulilor Bancii Europene de Investitii. Decizie legala

    159. Respingerea din nou si pentru aceleasi motive a unei oferte, cu incalcarea deciziei Consiliului. Respingere nelegala

    160. Oferta respinsa pentru netrimiterea raspunsului solicitat de autoritate in termenul acordat. Contestatie utterioara evaluarii in care invoca termenul prea scurt pentru formularea raspunsului. Contestatie nefondata

    161. Timbrarea plangerii prin care se solicita si suspendarea executarii deciziei atacate. Efectul netimbrarii. Acordarea de cheltuieli de judecata

    162. Capat de cerere similar, formulat intr-o alta redactare. Autoritate de lucru judecat

    Capitolul V. Curtea de Apel Cluj, Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal

    163. Lipsa calitatii procesuale pasive a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor in procesele impotriva deciziilor pronuntate de acesta

    164. Obiectul contestatiei. Neindicarea actului atacat

    165. Anularea de catre autoritate a procedurii de atribuire ca urmare a descoperirii ca ofertele desemnate castigatoare sunt neconforme. Anulare nelegala

    166. 1. intrucat pana la data procedurii de atribuire nu a operat transferul de actiuni, astfel incat un ofertant sa fie actionarul altui ofertant, nu exista o incalcare a principiului liberei concurente sau o fixare concertata a preturilor.

     2. Nedepunerea in oferta a modelului de contract primit de la autoritate. Omisiune

    care nu determina respingerea ofertei

    ###167. Solicitarea contestatoarei de a fi citata in vederea depunerii de concluzii orale. Solutionarea contestatiei fara citarea contestatoarei. Decizie legala

    168. Competenta teritoriala de solutionare a plangerii

    169. Instanta competenta sa recunoasca dreptul petentei la despagubiri si instanta competenta sa acorde despagubiri

    170. intreprinderi afiliate. Participarea lor la aceeasi procedura cu oferta comuna. Competenta instantei de recurs de a anula procedura de atribuire

    171. Contestatie in anulare in care se invoca aceleasi motive invocate

    in contestatia de la Consiliu si in plangerea de la instanta. Respingere

    172. Etapa de aplicare si ofertele asupra carora se aplica criteriul de atribuire a contractului

    173. Ofertant descalificat pentru existenta unor datorii la bugetul local, pentru care nu era implinit termenul de scadenta. Decizie nelegala. Competenta de atribuire a contractului

    174. Obiectul contestatiei. Respingere nelegala a contestatiei, intrucat nu se impunea solicitarea de catre Consiliu a completarii ei cu un al obiect

    175. Cerere de revizuire bazata pe un inscris ulterior datei de pronuntare

    a hotararii fata de care se cere revizuirea. Respingere

    176. Obiect valid al contestatiei. Contestatie si plangere nefondate. Ordinul de plata prin care a fost constituita garantia de participare trebuia prezentat in original, nu in copie, la sedinta de deschidere a ofertelor, potrivit fisei de date a achizitiei

    177. Oferta neconforma a caror neconformitati nu depasesc valoric 3% din valoarea ofertei. Respingere legala a ofertei

    178. Neinvocarea nulitatii contestatiei in etapa de solutionare a ei de catre Consiliul. Invocarea exceptiei nulitatii contestatiei in etapa de judecare a plangerii la instanta. Decaderea petentei din dreptul de a invoca exceptia

    179. Actiune formulata de alt asociat decat liderul asocierii care a depus oferta comuna. Respingerea ei pentru lipsa calitatii procesuale active in formularea actiunii

    180. Consolidarea si opozabilitatea documentatiei de atribuire neatacate

    181. Constatarea din oficiu a nulitatii contestatiei de catre Consiliu (pentru comunicarea contestatiei mai intai la autoritatea contractanta si apoi la Consiliu), fara a se stabili daca exista sau nu adusa o vatamare adusa autoritatii. Decizie nelegala

    182. Depunerea copiei contestatiei la compania mama, iar nu la directia regionala organizatoare a procedurii. Valabilitate

    ###183. Plangere prin care se solicita si suspendarea procedurii de atribuire. Normele aplicabile acestui capat de cerere. Lipsa motivarii solicitarii. Respingerea ei

    184. Acceptarea altor documente de calificare, echivalente celor cerute, avand in vedere ca ofertantul este dintr-un alt stat

    185. Neindeplinirea obligatiei de a prezenta o declaratie potrivit formularului dat de autoritate. Oferta neconforma

    186. 1. Documentatie de atribuire prin care se solicita ofertantilor prezentarea unor certificate de management conform ISO 9001:2001 si 14001:2005. Prezentarea unei adeverinte ca ofertantul este in curs de certificare. Respingere legala a

    ofertei.

     2. Lipsa certificatului de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului este suplinita de prezentarea certificatului constatator emis de aceeasi institutie

    187. Contestatie depusa de un furnizor al ofertantei, furnizor care nu a participat la procedura de atribuire a contractului.

    Contestatie inadmisibila pentru lipsa calitatii de persoana vatamata

    188. Comunicare a unui document prin fax. Raportul transmiterii

    fax. Forta probanta

    ###189. Anularea procedurii de atribuire dupa o lunga perioada de la deschiderea ofertelor si pentru motive nejustificate. Anulare nelegala

    190. Includerea in oferta a unei clauze de ajustare a pretului contractului, contrar documentatiei de atribuire a unui contract de lucrari pe o perioada de 36 de luni. Oferta neconforma

    191. Viciu privind presedintele completului de solutionare a contestatiei. Obligatia de a proba respectivul viciu

    192. Temeiul legal de solutionare a cererii de suspendare a procedurii de atribuire si/sau a deciziei Consiliului. Soarta cererii de suspendare formulata ulterior semnarii contractului de achizitie publica

    193. Necesitatea plangerii prealabile atunci cand contestatorul ataca actul autoritatii contractante in justitie, nu la Consiliu

    194. Semnarea contractului de achizitie publica ulterior promovarii cererii de suspendare a procedurii de atribuire. Ramanerea fara obiect a cererii de suspendare

    195. Notificarea contestatiei catre autoritatea contractanta prin fax, la ora 10:29 post meridian. Valabilitate

    196. Cerinta de calificare constand in prezentarea unui certificate de service din partea producatorului echipamentelor. Corespondenta anterioara initierii achizitiei prin care producatorul confirma ca va elibera certificatul cerut doar unei anumite ofertante. Procedura de atribuire nelegala

    197. Exceptia autoritatii de lucru judecat poate fi invocata numai cu privire la hotarari judecatoresti, iar nu in raport cu o decizie

    precedenta a Consiliului

    198. Atribuire pe loturi. Lipsa oricarei precizari in acest sens in documentatia de atribuire. Anularea procedurii

    Capitolul VI. Curtea de Apel Constanta, Sectia comerciala, maritima si fluviala, contencios administrativ si fiscal

    199. Organizarea unei proceduri care nu este de atribuire a unui contract de achizitie publica. Declinare de competenta

    200. Solicitare de suspendare a procedurii de atribuire. Licitatie deschisa finalizata prin perfectarea contractului. Consecinte asupra solicitarii de suspendare

    201. Contestarea participarii la licitatie a unui anumit ofertant. Termenul de contestare

    202. Contestarea la Consiliu a rezultatului procedurii de atribuire ulterior incheierii contractului de achizitie publica. Completarea obiectului contestatiei cu solicitarea de anulare a contractului.

    Declinarea contestatiei de catre Consiliu in favoarea instantei de contencios administrativ. Disjungerea de catre instanta a capetelor de cerere ale contestatiei. Declinarea capatului de cerere privind contestarea rezultatului procedurii catre Consiliu. Conflict negativ de competenta. Regulator de competenta

    203. Informarea de catre autoritate a reprezentantelor of venite sa participe la sedinta de deschidere ca ofer returnata nedeschisa intrucat este intarziata. Nepart,

    reprezentantelor la sedinta de deschidere si primirea ull a procesului-verbal al sedintei. Momentul de la cart termenul de contestare a actului autoritatii

    ###204. Tipul si conditiile raspunderii autoritatii contractante buirea unui contract de achizitie publica. Obligativitati barii intinderii prejudiciului a carei acoperire este soliei

    205. Achizitionarea de produse prin leasing financiar. So din partea unui operator economic interesat a corn; cerintelor de calificare cu cea de prezentare a unei dov

    care sa rezulte ca obiect de activitate a ofertantului CAEN 6521. Netemeinicie

    206. Angajarea raspunderii civile a functionarului public respo cu acordarea vizei de control financiar preventiv. Acoi vizei pentru efectuarea de plati in baza unui contra

    achizitie publica

    207. Invocarea nelegalitatii deciziei pronuntate de Consiliu penti citarea petentei la solutionarea contestatiei sale. Netemeir

    208. Plangere nefondata intrucat prin necomunicarea moti concrete de respingere a ofertei nu s-a dovedit aducerea vatamari petentei. Neacordarea posibilitatii de a fon concluzii orale nu conduce la desfiintarea deciziei Consili

    209. Multiple incalcari ale legislatiei achizitiilor publice. Anul procedurii de catre autoritatea contractanta si mentin de catre Consiliu a masurii anularii, neavand relevant, anularea nu se datoreaza culpei ofertantei

    210. Depunerea unei singure oferte nu presupune si declar, ei castigatoare. Anularea procedurii de catre Consiliu pei incalcari grave ale legii imputabile autoritatii contracta Lipsa cauzarii unui prejudiciu ofertantului

    211. Anularea procedurii de catre Consiliu desi nu a fost ceruta contestatoare. Anulare permisa de lege

    212. incalcari ale legii care nu pot fi remediate. Anulare legal procedurii

    203. Informarea de catre autoritate a reprezentantelor ofertantei venite sa participe la sedinta de deschidere ca oferta va fi returnata nedeschisa intrucat este intarziata. Neparticiparea reprezentantelor la sedinta de deschidere si primirea ulterioara

    a procesului-verbal al sedintei. Momentul de la care curge termenul de contestare a actului autoritatii

    204. Tipul si conditiile raspunderii autoritatii contractante in atribuirea unui contract de achizitie publica. Obligativitatea probarii intinderii prejudiciului a carei acoperire este solicitata

    205. Achizitionarea de produse prin leasing financiar. Solicitare din partea unui operator economic interesat a completarii cerintelor de calificare cu cea de prezentare a unei dovezi din care sa rezulte ca obiect de activitate a ofertantului codul CAEN 6521. Netemeinicie

    ###206. Angajarea raspunderii civile a functionarului public responsabil cu acordarea vizei de control financiar preventiv. Acordarea vizei pentru efectuarea de plati in baza unui contract de achizitie publica

    207. Invocarea nelegalitatii deciziei pronuntate de Consiliu pentru necitarea petentei la solutionarea contestatiei sale. Netemeinicie

    208. Plangere nefondata intrucat prin necomunicarea motivelor concrete de respingere a ofertei nu s-a dovedit aducerea unei vatamari petentei. Neacordarea posibilitatii de a formula concluzii orale nu conduce la desfiintarea deciziei Consiliului

    209. Multiple incalcari ale legislatiei achizitiilor publice. Anularea procedurii de catre autoritatea contractanta si mentinerea de catre Consiliu a masurii anularii, neavand relevanta ca anularea nu se datoreaza culpei ofertantei

    210. Depunerea unei singure oferte nu presupune si declararea ei castigatoare. Anularea procedurii de catre Consiliu pentru incalcari grave ale legii imputabile autoritatii contractante. Lipsa cauzarii unui prejudiciu ofertantului

    211. Anularea procedurii de catre Consiliu desi nu a fost ceruta de contestatoare. Anulare permisa de lege

    212. incalcari ale legii care nu pot fi remediate. Anulare legala a procedurii

    213. Contestatie prin care se solicita anularea licitatiei, depusa dupa evaluarea ofertelor si comunicarea rezultatului de catre autoritate. Criticarea prin contestatie a documentatiei de atribuire. Contestatie tardiva

    214. Ofertarea altei cantitati de material la un articol de lucrari decat cea din caietul de sarcini, cu argumentul ca nu era justificata cantitatea prevazuta de autoritate in caiet. Abatere care determina respingerea ofertei ca neconforma

    215. Depunerea la autoritate a copiei contestatiei, fara a fi insotita si de inscrisurile probatorii anexate ei, transmise doar la Consiliu. Contestatie valabila, intrucat netransmiterea inscrisurilor probatorii nu a vatamat autoritatea, care cunostea acele inscrisuri, deoarece proveneau de la ea

    216. Aplicarea art. 275 alin. (5) si (6) din Ordonanta. Imposibilitatea prezentarii de catre o societate infiintata recent a experientei similare cerute. Oferta inacceptabila

    217. Expert cooptat aflat in relatii de subordonare fata de sotul ofertantului castigator. Conflict de interese

    218. Notificarea autoritatii despre depunerea unei contestatii la Consiliu, fara insa a i se comunica o copie de pe contestatia depusa. Nulitatea contestatiei

    219. Depunerea la oficiul postal, in interiorul termenului acordat, a clarificarilor cerute autoritatea contractanta, insa primirea lor dupa expirarea lui. Invocarea prevederii conform careia actele de procedura trimise prin posta se socotesc indeplinite in termen daca au fost predate recomandat la oficiul postal inainte de implinirea lui. Netemeinicie. Natura termenului de clarificare a ofertelor

    220. Depunerea plangerii direct in instanta, inainte de publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a deciziei Curtii Constitutionale nr. 737 din 24 iulie 2008. Valabilitatea plangerii. Solicitarea autoritatii contractante de clarificare sau completare a ofertei

    -drept sau obligatie a autoritatii?

    221. Recomandare de precizare a modalitatii concrete de puncture a ofertelor la factorul de evaluare "nivelul tehnic", primita din partea Compartimentului de Verificare a Achizitiilor Publice. Eliminarea cu totul a respectivului factor de evaluare de catre autoritate, cu majorarea punctajelor la factorii mentinuti. Masura nelegala

    222. Contestatie care nu a fost transmisa, in ziua imediat urmatoa- p. 292 re celei transmiterii catre Consiliu, catre autoritatea contractanta. Nulitatea contestatiei

    ###223. Raspuns lapidar din partea ofertantei la solicitarea autorità- p. 293 tii de justificare a pretului ofertei. Oferta trebuie respinsa din acest motiv

    224. Contestatie in anulare declarata de un ofertant tert. Lipsa p. 294 calitatii procesuale active

    225. Critica deciziei Consiliului pentru solutionarea contestatiei p. 295 fara participarea ofertantului declarat castigator. Respingerea plangerii acestuia ca nefondata

    226. Solicitarea executiei de contracte a caror valoare sa fie cel p. 295 putin egala cu cea estimata. Ofertant care prezinta contracte executate a caror valoare o depaseste pe cea estimata, insa la evaluarea ofertei autoritatea nu ia in considerare valoarea cu T.V.A. aferenta contractelor, ci pe cea fara T.V.A., mai mica decat valoarea estimata. Evaluare nelegala

    227. Certificat de calitate depus pentru producator, dar nu si pentru p. 296 distribuitorul ofertant. Motiv de respingere legala a ofertei

    228. Contract incheiat in perioada de suspendare a procedurii. p. 297 Nu se justifica anularea contractului daca este nefondata contestatia care a determinat suspendarea procedurii

    229. Procedura suspendata de drept prin depunerea contestatiei. p. 298 Continuarea nelegala a ei prin deschiderea ofertelor are drept consecinta anularea procedurii

    230. Contestatie depusa la Consiliu dupa incheierea contractului p. 299 subsecvent, respinsa ca fiind inadmisibila din acest motiv. Decizie legala

    231. Termenul de contestare a actelor autoritatii contractante p. 300 anterioare sedintei de deschidere a ofertelor

    232. Contract de intretinere si amenajare de spatii verzi atribuit p. 303 de o societate comerciala pe actiuni cu obiect de activitate

    "activitati anexe transportului pe apa". Contestatie respinsa ca inadmisibila, bazata pe lipsa calitatii de autoritate contractanta a organizatoarei procedurii, contractul atribuit nefiind de achizitie publica ori sectorial. Decizie nelegala

    ###233. Sustinerea ca oferta concurenta este neconforma, fara a se indica aspectele neconforme, si ca include documente falsificate, fara a se face vreo proba. Sustinere nefondata

    234. 1. Stabilirea termenului de depunere a contestatiei. 2. Aprecierea cu privire la existenta si a altor incalcari este lasata la latitudinea Consiliului, care are doar posibilitatea sa dispuna remedierea lor si nu o obligatie in acest sens

    Actiune judiciara avand ca obiect vanzarea de locuinte si alte

    spatii in temeiul Legii nr. 85/1992. Nu este incidenta litigiului

    O.U.G. nr. 34/2006

    Capitolul VII. Curtea de Apel Craiova, Sectia contencios administrativ

    si fiscal

    236. Contestatie respinsa ca tardiva. Evocarea fondului. Dispunere

    nelegala de masuri

    237. Obiectul contestatiei. Neincadrarea lui in prevederile art. 255

    alin. (5) din ordonanta. Respingerea contestatiei

    238. Admiterea contestatiei si anularea procedurii de catre Consiliu.

    Contract de achizitie publica incheiat ulterior depunerii

    contestatiei la Consiliu, insa anterior primirii de catre autoritate

    a notificarii despre depunerea contestatiei

    239. Lipsa notificarii autoritatii contractante despre depunerea

    contestatiei la Consiliu. Consecinte

    240. Cerinta certificarii implementarii sistemului de management

    de mediu/calitate potrivit ISO 14001 si OHSAS 18001.

    Ofertant in curs de certificare. Documente echivalente

    241. Onorariu de expert. Neachitare de catre partea indatorata.

    Efecte

    242. Plangere formulata de un ofertant care nu a fost parte in procedura administrativ-jurisdictionala in fata Consiliului. Lipsa obligativitatii Consiliului de a introduce in cauza ofertantul declarat castigator de autoritate

    243. Imposibilitatea utilizarii de catre o filiala ofertanta a unor documente de calificare apartinand societatii mama

    244. Depunerea contestatiei la autoritatea contractanta si, ulterior primirii raspunsului, depunerea ei la Consiliu. Inadmisibilitatea contestatiei depuse la Consiliu

    245. Plangere depusa direct la instanta. Nulitatea plangerii

    246. Competenta in judecarea litigiilor aparute dupa incheierea contractului de achizitie publica

    ###247. Cerinte de calificare. Pentru calificare este necesara indeplinirea lor de catre ofertanti, nu de subcontractanti

    248. Cerinte privind lichiditatea generala si solvabilitatea patrimoniala. Neatacarea in termen a cerintelor

    249. Lipsa calitatii de parte in proces a Consiliului

    250. Prezentarea pentru calificare a unui numar de lucrari similare cu cea de alimentare cu apa care face obiectul achizitiei. Executia de lucrari de alimentare cu gaze. Considerarea acestora similare cu cele cerute

    251. Contestatie formulata de ofertantul clasat pe locul cinci. Respingere legala a ei ca lipsita de interes

    252. Contestarea documentatiei de atribuire. Termenul de contestare

    253. Contestarea initierii unei proceduri de atribuire sub motivul ca exista deja un contract incheiat cu acelasi obiect ca si viitoarea achizitie. Neprezentarea de probe concludente din care sa reiasa ca exista in derulare un contract similar celui scos la licitatie. Respingerea contestatiei ca nefondata

    254. Renuntare la dreptul pretins prin contestatie in etapa de judecata a plangerii. Efect

    255. Fundamentarea pretului ofertei pe un salariu mai mic decat cel legal. Neincluderea tuturor cheltuielilor in pretul ofertei si acordarea unui bonus autoritatii contractante. Raspunderea ofertantei si a autoritatii contractante

    256. Anularea procedurii de atribuire pentru lipsa fondurilor necesare indeplinirii contractului. Masura legala

    257. Natura nulitatii contestatiei pentru necomunicarea in termenul legal catre autoritatea contractanta a copiei contestatiei si a inscrisurilor atasate ei. Nulitate absoluta

    258. Solicitarea de restituire a contravalorii platite autoritatii pentru obtinerea documentatiei de participare la licitatie. Solicitare nefondata

    ###259. Neacordarea cheltuielilor de solutionare a contestatiei desi contestatia a fost admisa. Solutie nelegala

    260. Constituirea garantiei de participare intr-o forma neprevazuta de lege sau de fisa de date a achizitiei. Respingerea ofertei

    261. Solicitarea derularii prealabile a unui contract similar cu o valoare de minimum 200.000 lei. Neprezentarea dovezii necesare si respingerea legala, in consecinta, a ofertei

    262. Servicii prevazute in anexa nr. 2B la ordonanta. Mentionarea in fisa de date a achizitiei a competentei instantelor judecatoresti in solutionarea contestatiilor. Respingerea de catre Consiliu a contestatiei ca inadmisibila. Solutie legala

    263. Caracterul obligatoriu al deciziei Consiliului

    264. Document omis a fi inclus in oferta si despre care autoritatea contractanta nu avea cunostinta. Autoritatea nu are obligatia solicitarii completarii ofertei cu astfel de documente

    265. Respingerea contestatiei si anularea din oficiu a procedurii de

    atribuire. Decizie nelegala

    266. Excluderea ofertantei pentru indeplinirea defectuoasa a obligatiilor contractuale fata de autoritatea contractanta. Cumulul culpei ofertantei cu cea a autoritatii contractante in neindeplinirea obligatiilor anterioare. Excludere nelegala a

    ofertantei

    267. Solicitarea de mostre unui singur ofertant si analizarea lor fara participarea celorlalti ofertanti. incalcare a tratamentului egal si a transparentei

    268. 1. in calea de atac a plangerii partile nu se vor putea folosi de alte mijloace de aparare si dovezi decat cele invocate in fata Consiliului.

     2. Respectarea principiilor nediscriminarii si eficientei utilizarii fondurilor publice trebuie interpretate in corelatie directa cu necesitatile autoritatii contractante, care

    nu poate fi obligata sa achizitioneze un alt produs decat cel necesar ei

    269. Procedura de achizitie specifica Bancii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare. Inadmisibilitatea contestarii ei la Consiliu

    270. Cerinta ca echipamentele necesare sa fie in proprietatea ofertantei. Cerinta restrictiva si disproportionata

    271. Respingerea contestatiilor si anularea din oficiu a procedurii de atribuire. Solutie nelegala

    272. Valoarea modica a penalitatilor de intarziere calculate nu inlatura excluderea ofertantei de la procedura pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale anterioare

    273. Casarea deciziei Consiliului pentru analizarea formala a documentelor,

    fara consultarea unui expert. Necesitatea administrarii

    unei expertize tehnice

    274. Nu este posibila completarea ofertei atunci cand este specificata aceasta interdictie in documentatia de atribuire

    ###275. Depunerea contestatiei impotriva documentatiei de atribuire la data limita de depunere a ofertelor, dar dupa ora limita. Contestatie tardiva

    276. Lipsa calitatii procesuale in formularea plangerii a ofertantului care nu a participat la etapa procesuala de la Consiliu

    277. Cerere de completare a hotararii judecatoresti de solutionare a plangerii. Cerere inadmisibila

    278. Cerinta prezentarii unei autorizatii de la producator. Prezentarea unei autorizatii de la un intermediar. Respingere legala a ofertei

    279. Indicarea de catre autoritate a unui termen gresit pentru depunerea contestatiilor. Lipsa de relevanta, intrucat este aplicabil termenul legal

    280. Ambele oferte depuse depasesc valoarea fondurilor care pot fi disponibilizate. Oferte inacceptabile. Continuare nelegala a procedurii de atribuire

    281. Documentatie de atribuire publicata in SEAP. Autoritatea nu are obligatia de a pune la dispozitie operatorilor economici si forma tiparita a documentatiei publicate si nici de a le explica cum functioneaza SEAP-ul si pasii de parcurs pentru accesarea documentatiei

    282. Utilizarea cerintei de calificare privind standardul de calitate ISO 9001 si ca factor de evaluare (programul calitatii). Redactare care lasa loc arbitrajului in ceea ce priveste evaluarea ofertelor. Anulare legala a procedurii

    283. 1. Membrii Consiliului nu pot avea cunostinte in toate domeniile la care se refera contestatiile. Necesitatea dispunerii de expertize conform art. 201 C. pr. civ. 2. Caiet de sarcini in care anumite repere sunt prevazute de doua ori. Cotarea reperelor de catre ofertant o singura data. Oferta conforma, care raspunde

    principiului eficientei utilizarii fondurilor publice

    284. Nelegalitatea perceperii unui pret pentru documentatia de atribuire in absenta indicarii acestuia in invitatia de participare. Neeliberarea in timp util a documentatiei operatorului economic solicitant. Anularea procedurii

    285. Transmitereacopieicontestatieicatreautoritateacontractanta prin fax. Valabilitate

    286. Ofertanta nu poate sa faca alte propuneri tehnice decat cele stabilite strict prin caietul de sarcini, in caz contrar oferta este neconforma

    287. Oferta depusa dupa data si ora limita indicate in anuntul de participare. Oferta inacceptabila

    288. Societati ofertante care au inclus in ofertele proprii un accord de asociere si angajamente reciproce de livrare a produselor proprii catre autoritatea contractanta. Recalificarea ofertelor individuale ca fiind oferte comune, ceea ce atrage aplicarea

    art. 46 alin. (1) lit. a) - interdictia de a depune doua oferte la aceeasi procedura - si respingerea lor

    ###289. Oferta care un pret neobisnuit de scazut. Dispunerea de catre Consiliu a respingerii ei de catre autoritatea contractanta pentru acest motiv, fara insa a se fi solicitat ofertantei justificarea pretului sau. Decizie nelegala a Consiliului

    290. Chiar daca oferta are pretul cel mai scazut ea nu poate fi admisa daca nu indeplineste cerintele de calificare

    291. Un pret care reprezinta peste 60% din valoarea estimata a contractului si care este cu 16% mai mic decat al petentei nu poate fi considerat neobisnuit de scazut

    292. Activitate relevanta in domeniul energiei. Atribuirea unui contract de servicii de paza. Contestatie ce intra in competenta Consiliului

    293. Contestatia impotriva documentatiei poate fi depusa numai pana la data stabilita pentru depunerea ofertelor. Prin aceasta exceptie nu au fost prelungite termenele de depunere a contestatiei, ci numai s-a prevazut o limita in timp, cel mult

    pana la data depunerii ofertelor, chiar daca acest moment se situeaza in interiorul termenelor de 10 zile, respectiv de 5 zile

    294. Formularea contestatiei la autoritatea contractanta si, ulterior, la Consiliu. Contestatie tardiva la Consiliu

    295. Chiar daca formal petitul contestatiei nu se refera la anularea unui act al autoritatii, din exprimarea folosita de contestatoare

    se deduce ca acesta solicita anulare actului atacat. Contestatie respinsa in mod nelegal de Consiliu ca inadmisibila

    296. 1. Neinstiintarea Ministerului Economiei si Finantelor despre initierea procedurii de atribuire nu afecteaza valabilitatea procedurii.

     2. Critica factorilor de evaluare dupa data limita de depunere a ofertelor. Critica tardiva.

     3. Stabilire corecta a ofertantului castigator pe baza documentatiei de atribuire

    neatacata in termen

    297. Lipsa calitatii procesuale in formularea plangerii a ofertantului care nu a participat la etapa procesuala desfasurata in fata Consiliului

    298. Contestatie netransmisa autoritatii in aceeasi zi sau in urmatoarea zi lucratoare celei in care a fost depusa la Consiliu. Contestatie nula

    299. Notificarea autoritatii contractante despre depunerea contestatiei la Consiliu, fara a se transmite contestatia si catre autoritate. incalcare a art. 271 alin. (1) din ordonanta sanctionata cu respingerea contestatiei ca tardiva

    300. Modificarea continutului propunerii tehnice atrage respingerea ofertei ca neconforma

    ###301. Transmiterea contestatiei catre autoritatea contractanta prin fax. Lipsa a raportului fax cauzata de o defectiune tehnica.

    Respingerea contestatiei ca tardiva de catre Consiliu. Depunerea la instanta a unei adrese emisa de societatea de telefonie prin care se confirma transmiterea de catre petenta a doua faxuri catre autoritate, la data mentionata de contestatoare. Respingere nelegala de catre Consiliu a contestatiei

    Capitolul VIII. Curtea de Apel Calati, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal

    302. Absenta raspunsului autoritatii contractante la notificarea formulata de persoana care se considera vatamata. Procedura prealabila caii de atac in justitie

    303. Depunerea plangerii direct la instanta. Respingerea exceptiei nulitatii plangerii

    304. Deschiderea eronata a ofertei din culpa autoritatii contractante. Respingerea contestatiei pe exceptia lipsei calitatii procesuale active. Nelegalitate

    305. Adresarea concomitent cu formularea contestatiei la Consiliu a unei plangeri prealabile la autoritatea contractanta impotriva acelorasi acte criticate prin contestatie. Respingerea contestatiei ca inadmisibila. Solutie nelegala

    306. Cheltuieli de solutionare a contestatiei. Acordare chiar daca respectiva contestatie este redactata si semnata de contestatoare, iar nu de avocat

    Capitolul IX. Curtea de Apel lasi, Sectia de contencios administrative si fiscal

    307. Plangere impotriva deciziei Consiliului depusa direct in instanta. Nulitatea plangerii

    308. Societate comerciala achizitoare. Contract sectorial. Conditia ca atribuirea contractului sa fie destinata pentru efectuarea unei activitati relevante

    309. Plangere impotriva deciziei Consiliului depusa direct in instanta. Nulitatea plangerii

    310. Absenta algoritmului obiectiv de calcul al punctajului ofertelor. Anularea procedurii de atribuire din aceasta cauza. Legalitatea deciziei de anulare. Pronuntarea de catre Consiliu a deciziei in contradictoriu primaria municipiului, iar nu cu insusi municipiul care avea calitatea de autoritate contractanta. Lipsa de relevanta

    311. Prezentarea unei oferte tip abonament in contextul in care autoritatea prevazuse plata in functie de consumul efectiv. Oferta neconforma. Respingere legala a ofertei

    312. Diferente de pret fata de oferta initiala rezultate din rotunjirea de catre ofertanta a preturilor pe componente. Modificarea nelegala a propunerii financiare

    313. Transmiterea contestatiei catre Consiliu, in termen, prin posta. Retransmiterea ulterioara a contestatiei prin fax, in afara termenului legal. Nelivrarea de catre serviciul postal a contestatiei transmise prin posta. Tardivitatea contestatiei. Nelegalitate

    ###314. Absenta precizarii in documentatia de atribuire a metodologiei concrete de punctare a ofertelor, motiv de anulare a procedurii de achizitie

    315. Transmiterea contestatiei la autoritatea contractanta si, dupa cinci zile, la Consiliu. Constatarea nulitatii contestatiei. Nelegalitate

    316. Utilizarea unui factor de evaluare subiectiv si care nu permite verificarea corectitudinii punctajului acordat - "programul calitatii propus pentru executia lucrarii". Anularea procedurii de atribuire de catre Consiliu

    317. Declarare castigatoare a unei oferte al carei pret este de cinci ori mai mic decat al ofertei de pe locul II, de sapte ori mai mic decat cel al ofertei de pe locul III si de zece ori mai mic decat valoarea estimata a contractului, fara a se cere justificari ale pretului deosebit de scazut. Nelegalitate

    318. Contestatie in anulare prin care se invoca faptul ca instanta s-a pronuntat asupra altui act al autoritatii decat cel atacat. Contestatie in anulare nefondata

    Capitolul X. Curtea de Apel Oradea, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal

    319. Comunicarea rezultatului procedurii prin fax. Termen de contestare. Lipsa fortei probante concludente a raportului faxului ca luare la cunostinta a comunicarii

    320. Depunerea plangerii impotriva deciziei Consiliului direct la instanta. Nulitatea plangerii

    321. Inadmisibilitatea cererii reconventionale in etapa de judecare a plangerii. Competenta de solutionare a cererii reconventionale

    322. Analizarea ofertei contestatorului de catre Consiliu si descalificarea lui pentru alt motiv decat cel comunicat de autoritatea contractanta. Depasirea de catre Consiliu a atributiilor sale

    323. Respingerea ca lipsita de obiect a contestatiei prin care se solicita anularea procedurii de atribuire. Decizie nelegala

    324. Cerinta de calificare constand in realizarea de profit in ultimii trei ani. Societate cu pierdere intr-un an, acoperita prin profitul celorlalti doi ani. Neindeplinirea conditiei de calificare

    325. Solutionarea contestatiei de catre Consiliu fara citarea sau interventia si participarea la proces a ofertantei declarate castigatoare. Plangere declarata de aceasta impotriva deciziei Consiliului pentru incalcarea dreptului la aparare si a principiului contradictorialitatii. Admitere

    326. Cerinta prezentarii propunerii tehnice a ofertei in limba engleza si in traducere autorizata in limba romana. Cerinta abuziva si care incalca principiile proportionalitatii, tratamentului egal si al eficientei utilizarii fondurilor publice

    327. Anularea din oficiu de catre Consiliu a procedurii de atribuire si respingerea contestatiei ca ramasa fara obiect. Decizie legala a Consiliului

    328. Contestatie depusa in termen la oficiul postal, primita la Consiliu si la autoritatea contractanta ulterior datei de semnare a contractului de achizitie publica. Respingerea contestatiei ca inadmisibila. Nelegalitatea deciziei

    ###329. Obligativitatea motivarii si comunicarii ei de catre autoritatea contractanta a luarii masurii de anulare a procedurii de atribuire, nefiind suficienta doar invocarea unor prevederi legale. Nu este permisa motivarea de catre Consiliu, in locul autoritatii, a masurii de anulare. Nu este permisa declararea neconforme a ofertelor de catre Consiliu, prin substituirea in atributiile autoritatii

    330. Obligativitatea motivarii si comunicarii ei de catre autoritatea contractanta a luarii masurii de anulare a procedurii de atribuire, nefiind suficienta doar invocarea unor prevederi legale. Nu este permisa motivarea de catre Consiliu, in locul autoritatii, a masurii de anulare. Nu este permisa declararea neconforme a ofertelor de catre Consiliu, prin substituirea in atributiile autoritatii. Prin analizarea ofertei contestatoarei

    Consiliul a depasit limitele obiectului contestatiei cu a carei solutionare a fost investit

    331. Citarea de catre instanta a petentei la alt sediu decat cel ales. Contestatie in anulare intemeiata

    332. Obligatia autoritatii contractante de a lamuri neclaritatile legate de calificarea ofertantilor

    333. Algoritm de calcul nerespectat de autoritate, cu motivul ca este eronat. Anulare nelegala a procedurii de atribuire sub pretextul erorii de redactare a algoritmului de calcul. Invocarea nulitatii contestatiei pe motivul ca aceasta a fost depusa la

    autoritate nu de contestatoare, ci de un tert. Neacordarea dreptului de a depune concluzii orale in fata Consiliului

    334. 1. Faptul ca pétentele nu au depus ulterior oferte nu inlatura calitatea procesuala activa a lor in a contesta documentatia de atribuire.

     2. Nepronuntarea Consiliului asupra unui motiv invocat in cuprinsul contestatiei formulate nu duce la nulitatea deciziei pronuntate.

     3. Termenul de depunere a ofertelor nu este un termen procedural si care sa se calculeze potrivit art. 101 C. pr. civ. Faptul ca intre data invitatiei de participare

    si cea de depunere a ofertelor exista mai multe zile libere nu afecteaza legalitatea duratei termenului

    335. Valabilitatea notificarii copiei contestatiei catre autoritatea contractanta prin posta. incheierea contractului de achizitie publica ulterior formularii contestatiei. Competenta Consiliului in solutionarea contestatiei. Facultatea Consiliului de a

    incuviinta depunerea de concluzii orale

    336. Cauza ramasa in nelucrare mai mult de un an. Perimarea plangerii

    ###Capitolul XI. Curtea de Apel Pitesti, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal

    337. Obiectul contestatiei. Solicitare de anulare a procedurii de atribuire. Neincadrarea acesteia in dispozitiile art. 255 alin. (5) din ordonanta

    338. Pretul ofertei. Inadmisibilitatea unui pret exprimat cu mai mult de doua zecimale

    339. Solicitare din partea unui ofertant de a fi analizate documentele de calificare ale ofertantilor in timpul sedintei de deschidere.

    Capete de cerere de anulare a procesului-verbal al sedintei de deschidere a ofertelor, de anulare a procedurii si de suspendare a procedurii

    340. Depunerea gresita a plangerii impotriva deciziei Consiliului. Nulitatea plangerii

    341. Ofertanti asociati. Depunerea contestatiei si a plangerii de catre unul dintre membrii asocierii. Calitate procesuala activa a acestuia

    342. Anularea procedurii de atribuire de catre autoritate. Respingerea contestatiei ca ramasa fara obiect, fara a se cerceta legalitatea masurii anularii procedurii

    343. Decizie a Consiliului atacata cu plangere de un ofertant care nu a fost parte in litigiul solutionat de Consiliu. Lipsa calitatii procesuale active

    344. Contestatie inaintata de un ofertant care a solicitat si i s-a restituit garantia de participare. Drept de contestare

    345. Plangere depusa in original direct la instanta si prin fax la Consiliu in aceeasi zi, cu numar de inregistrare de la instanta.

    Neinaintarea de catre Consiliu a plangerii si a dosarului catre instanta de judecata. Cerere de obligare a Consiliului in acest sens. Cerere nefondata

    346. Ofertanta respinsa pentru neexecutarea anterioara a obligatiilor contractuale fata de autoritatea contractanta. Respingere legala

    347. Neexecutarea obligatiilor contractuale de catre furnizor. Dreptul autoritatii contractante de a obtine rezilierea contractului, plata de daune-interese si suspendarea furnizorului din Sistemul Electronic de Achizitii Publice

    348. Transmiterea in afara termenului legal catre autoritate a copiei contestatiei. Nulitatea contestatiei

    349. Valabilitatea unei motivari sumare a deciziei Consiliului

    ###350. Contestatie tardiva prin raportare la tipul de contract stabilit de autoritatea contractanta si pentru care au fost depuse ofertele. Recalificarea de catre instanta de judecata a contractului de lucrari ce face obiectul achizitiei in contract

    de furnizare de produse, ceea ce conduce la incidenta unui

    termen de depunere a contestatiei mai lung, care inlatura exceptia tardivitatii ei

    351. Necontestarea in termenul legal a factorilor de evaluare.

    Decaderea de a ii contesta dupa depunerea si evaluarea ofertelor. Planul calitatii

    352. Citarea petentei la un sediu schimbat. Contestatie in anulare fondata

    353. Plangere prealabila impotriva actului autoritatii, conform Legii nr. 554/2004, urmata de contestarea actului pe cale administrativ-jurisdictionala la Consiliu. Inadmisibilitatea contestatiei la Consiliu intrucat exercitarea uneia dintre cele doua jurisdictii exclude exercitarea celeilalte jurisdictii

    354. Anularea procedurii de atribuire ca urmare a aprobarii unui buget de venituri si cheltuieli prin care se aloca fonduri insuficiente. Nelegalitate

    355. Tardivitatea contestatiei. Necesitatea verificarii prealabile a corectitudinii incadrarii tipului de contract, pentru a stabili termenul legal de contestare

    356. Necontestarea in termen a factorului de evaluare a ofertelor "planul calitatii". Decadere. Limitarea controlului evaluarii sub aspectul daca acordarea punctajului respecta factorii de evaluare stabiliti prin documentatia de evaluare

    357. Termenul de contestare a documentatiei de atribuire in functie de tipul contractului de achizitie publica

    358. Autoritate de lucru judecat. Contestatii succesive privind aceeasi procedura de atribuire

    359. Stabilirea termenului legal de contestare. Necesitatea verificarii prealabile a incadrarii corecte a tipului de contract

    360. Respectarea obligatiei transmiterii spre publicare a invitatiei de participare cu cel putin 10 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor. Termen efectiv de obtinere a documentatiei de atribuire, intocmire si depunere a ofertei, de doar trei

    zile lucratoare

    361. Termenul de contestare a documentatiei nu este interrupt de suspendarea anterioara a procedurii ca urmare a unei alte contestatii

    362. Contestatie privind documentatia de atribuire depusa la data limita de depunere a ofertelor. Contestatie tardiva

    363. Comunicarea deciziei Consiliului dupa trei luni de la pronuntare, intarzierea nu afecteaza valabilitatea deciziei. Evaluare din care nu rezulta care au fost motivele pentru care au primit respectivele punctaje ofertele. Dispunere legala a reevaluarii ofertelor

    364. Lipsa din procesul-verbal al sedintei de deschidere a ofertelor si din raportul procedurii a elementelor valorice ale ofertelor care se punctau. Anulare legala a procedurii pentru incalcarea principiului transparentei

    365. Contestatie si plangere formulate de o ofertanta a carei oferta nu putea fi declarata castigatoare intrucat pretul sau depasea valoarea fondurilor de care dispunea autoritatea contractanta. Lipsa interesului in formularea contestatiei si a plangerii

    ###366. Operatori economici cu acelasi numar de fax pentru comunicarea documentelor. Trimiterea comunicarilor de catre autoritate la numarul de fax indicat, cu mentionarea denumirii partiale a operatorului economic, care i-a fost data de acesta.

    Lipsa obligativitatii autoritatii de a cerceta care sunt denumirea si adresa complete ale operatorului

    367. Sanctionarea cu nulitatea contestatiei a nerespectarii obligatiei de transmitere a unei copii de pe contestatie autoritatii contractante. Neafectarea prin aceasta a exercitarii liberului acces la justitie

    368. Contestatie in anulare prin care se incearca rejudecarea plangerii. Respingere

    369. Decaderea din dreptul de a ataca cerintele din documentatia de atribuire ulterior datei stabilite pentru depunerea ofertelor

    370. Plangere prin care se invoca aceleasi aspecte. Autoritate de lucru judecat

    371. Plangere formulata de ofertanta declarata castigatoare pe motivul ca nu a fost citata la solutionarea contestatiei formulate de alta ofertanta la Consiliu. Admiterea plangerii si casarea deciziei Consiliului cu trimitere spre rejudecare

    372. Absenta obligatiei Consiliului de a cita in litigiu ofertantul castigator pentru a-si prezenta apararile

    373. Anularea procedurii pe motivul ca autoritatea contractanta nu a transmis tuturor ofertantilor clarificarile la documentatie. Masura nelegala. Competenta de a desemna castigatoare o anumita oferta. Competenta de solutionare a cererii de despagubiri

    374. Cerere de revizuire bazata pe concluziile unui raport la Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice. Valoarea probanta a raportului in comparatie cu o hotarare judecatoreasca. Cerere de revizuire nefondata

    375. Propunere din partea contestatoarei ca atat ea, cat si ofertanta concurenta, sa efectueze o proba practica pentru a vedea care dintre produsele oferite respecta cerintele autoritatii. Inadmisibilitate

    376. Contestarea comisiei de evaluare. Termen

    377. Respingerea ofertei, fara o justificare temeinica, pentru pret neobisnuit de scazut. Respingere nelegala

    378. Capat de cerere de declarare castigatoare a ofertei contestatoarei. Inadmisibilitate

    379. Competenta teritoriala de judecare a plangerii in cazul in care procedura de atribuire este organizata de o sucursala fara personalitate juridica

    380. Imposibilitate de evaluare a documentelor de calificare prezentate datorata formularii neclare in documentatia de atribuire a cerintelor de calificare. Anulare procedurii de catre Consiliu. Masura legala

    ###Capitolul XII. Curtea de Apel Ploiesti, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal

    381. Lucrari de organizare de santier. Lipsa din documentatia de atribuire. Mentionarea cifrei zero in oferta, in dreptul lucrarilor pentru organizarea de santier

    382. Cerinta certificarii implementarii sistemului de management de mediu/calitate potrivit ISO 14001:2004/9001:2000. Ofertant in curs de certificare. Documente echivalente

    383. Ofertant care nu si-a executat in mod corespunzatorobligatiile contractuale anterioare. Respingerea ofertei ca inacceptabila

    384. Dovedirea experientei similare prin contracte in derulare, cu alt

    obiect sau cu valori inferioare celei impuse. Lipsa de relevanta a acestor contracte. Schimbarea calitatii de subcontractant in aceea de asociat. Temeiuri pentru respingerea ofertei

    385. Solicitare de anulare a deciziei de atribuire a contractului procedurii motivata pe nereguli cunoscute la data sedintei de deschidere a ofertelor. Tardivitatea contestatiei. Decizie nelegala

    386. Conditii pentru revizuirea deciziei Curtii de apel. inscrisuri care nu existau la data pronuntarii deciziei Curtii. Lipsa de relevanta

    387. Prezentarea de catre ofertant, in locul certificatului ISO 14001:2004 solicitat, a unei adeverinte de demarare a procedurii de certificare si a altor inscrisuri. Dovezi insuficiente. Descalificare legala a ofertantului

    388. 1. Depasirea de catre Consiliu a termenului de solutionare a contestatiei. Neafectarea valabilitatii deciziei. 2. Inadmisibilitatea cererii reconventionale in calea de atac a plangerii

    389. Solutionarea contestatiei la peste trei luni de la data primirii dosarului achizitiei publice de la autoritate. Lipsa de relevanta in privinta valabilitatii deciziei Consiliului

    390. Obligatia ofertantului de a intocmi oferta potrivit documentatiei de atribuire si de a o mentine neschimbata

    391. 1. Respingere ofertei - fara ca autoritatea sa solicite in prealabil clarificari - pentru pret care nu este rezultatul liberei concurente si care nu poate fi justificat. Respingere nelegala.

    2. Posibilitatea atribuirii contractului chiar daca a fost depusa o singura oferta

    ###392. Ofertant care a omis sa prezinte mai mult de trei documente cerute. Respingerea ofertei

    393. Omiterea precizarii in documentatie a algoritmului de calcul pentru evaluarea ofertelor. Anularea procedurii

    394. Solicitarea depunerii documentelor ofertei in copie legalizata. Prezentarea documentelor in copie xerox nelegalizata, dar si a originalului pentru conformitate. Respingere nelegala a ofertantului pentru acest motiv

    395. Anularea procedurii de catre Consiliu pe motivul ca autoritatea nu a stabilit un algoritm de calcul care sa fie aplicat la evaluarea ofertelor pentru toti factorii de evaluare. Decizie nelegala. Imposibilitatea obligarii Consiliului la plata cheltuielilor de

    judecata catre petenta Termenul de depunere a contestatiei

    Legalitatea deciziei Consiliului pronuntata fara audierea partii. Inadmisibilitatea cererii reconventionale in etapa plangerii

    Omiterea mentionarii in propunerea tehnica a unor informatii necesare stabilirii conformitatii ofertei. Respingerea ofertei ca neconforma. Nelegalitate

    Neconformitatea tuturor ofertelor. Anularea procedurii

    Solicitarea unui document de calificare neprevazut in documentatia de atribuire, insa impus de lege. Respingerea ofertei pentru neprezentarea documentului in termenul acordat. Legalitatea respingerii

    Oferta care se abate de la caietul de sarcini prin cotarea suplimentara a unui articol de lucrari de mica valoare. Oferta neconforma

    Anularea procedurii de atribuire de catre autoritatea contractanta, intrucat criteriul de atribuire ales - "pretul cel mai scazut" - o dezavantajeaza. Contestatie impotriva masurii anularii

    Obligativitatea prezentarii de catre ofertanti a unui certificate de conformitate din partea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (ISCIR). Declararea castigatoare si incheierea contractului de

    achizitie publica cu un ofertant care nu a prezentat certificatul cerut. Nelegalitate

    Confirmare de primire din care nu rezulta ce document a fost transmis destinatarului. Nulitatea contestatiei

    Neincluderea in oferta a doua formulare sub pretextul ca autoritatea contractanta nu i-a pus la dispozitie modelul formularelor.

    Obligatia ofertantei de a prezenta totusi in oferta informatiile cerute de autoritate. Respingere legala a ofertei

    1. Nerespectarea prevederilor art. 21 din Normele aprobate prin Ordinul nr. 20/2008 se constata de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, iar nu de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

     2. Cererea de stabilire ca fiind castigatoare a ofertei contestatoarei este inadmisibila, stabilirea ofertei castigatoare fiind atributul exclusiv al autoritatii

    contractante

    ###407. Primirea a doua oferte si deschiderea la sedinta de deschidere doar a uneia dintre ele. incalcare care atrage anularea procedurii de atribuire

    Capitolul XIII. Curtea de Apel Suceava, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal

    408. Obiectul contestatiei. Solicitare de reanalizare corecta a ofertelor. incadrarea acesteia in dispozitiile art. 255 alin. (5) din ordonanta

    409. Succesiunea in timp a normelor legale privind termenul de depunere a contestatiei. Aplicarea legii noi

    410. Contestarea documentatiei de atribuire la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor. Respectarea termenului legal de contestare

    411. Intra in cuantumul cheltuielilor de solutionare a contestatiei si acelea platite pentru redactarea contestatiei

    412. Indicarea gresita in formularul de oferta a livrarii produselor ofertate la o locatie a autoritatii contractante care nu exista.

    Purtarea cu autoritatea a unei corespondente de clarificare din care reiese ca livrarea se va realiza la locatia corecta. Modificarea nepermisa a ofertei

    413. Cerere de suspendare a procedurii de atribuire adresate tribunalului, in contradictoriu cu comisia de evaluare numita de autoritatea contractanta. Lipsa de competenta a tribunalului

    Capitolul XIV. Curtea de Apel Targu Mures, Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal

    414. Plangere motivata pe incalcarea dreptului la aparare prin lip citarii petentei de catre Consiliu pentru a depune concluzi Plangere nefondata

    Capitolul XV. Curtea de Apel Timisoara, Sectia contenci administrativ si fiscal

    415. Verificarea depunerii contestatiei in termenul legal prin raportare la data expedierii ei prin posta, iar nu la cea la carea fost primita si inregistrata la Consiliu

    416. Obiect al contestatiei constand in solicitarea de anulare a ofertei concurente declarate castigatoare. Obiect care nu se incadreaza in prevederile legale

    417. Respingerea contestatiilor si anularea procedurii de catre Consiliu. Decizie nelegala

    418. Contestarea rezultatului procedurii la autoritatea contractanta.

    Plangere prealabila. Formularea unei contestatii la Consiliu dupa primirea raspunsului autoritatii la prima contestatie.

    Inadmisibilitatea contestatiei secunde

    419. Termenul de contestare. implinirea termenului intr-o zi nelucratoare.

    Depunere legala a contestatiei in prima zi lucratoare

    420. Conflict de competenta in judecarea plangerii. Autoritate contractanta fara personalitate juridica

    ###421. Certificat de atestare fiscala expirat. Lipsa obligativitatii autoritatii contractante de a solicita depunerea unui nou certificat, valabil. Compararea preturilor ofertei la valoarea fara T.V.A., in vederea desemnarii ofertei castigatoare. Nerelevanta calitatii ofertantei de persoana juridica neplatitoare de T.V.A. in compararea preturilor ofertelor

    422. Suspendarea procedurii de atribuire ca urmare a contestarii ei. Depunerea, dupa reluarea procedurii cu o noua data de deschidere a ofertelor a unei scrisori bancare de garantie de participare a carei valabilitate se raporta la data initiala de organizare a procedurii. Prelungirea valabilitatii scrisorii in raport cu data de organizare a procedurii dupa reluare. Oferta admisibila

    423. Cerinte de calificare privind solvabilitatea patrimoniala si depunerea de copii de pe contractele ce dovedesc experienta similara, la atribuirea unui contract de leasing financiar pentru furnizarea de autoturisme. Cerinte nelegale

    424. Depunerea contestatiei la Consiliu dupa ce, in prealabil, aceeasi contestatie a fost depusa la autoritatea contractanta.

    Contestatie inadmisibila la Consiliu

    425. Specificatie tehnica la care nu este necesara adaugarea mentiunii "sau echivalent". Posibilitatea acceptarii unei oferte chiar daca pretul ei depaseste intr-o anumita masura valoarea estimata a contractului de achizitie publica

    426. Procedura organizata de o directie regionala situata in Timisoara a unei companii nationale cu sediul in Bucuresti. Competenta de solutionare a plangerii

    427. Impunerea conditiei de calificare ca indicatorii minimi de lichiditate generala si solvabilitate patrimoniala sa fie indepliniti de fiecare ofertant asociat. Conditie legala.

    428. Cerere de suspendare a atribuirii contractului pana la solutionarea plangerii impotriva deciziei Consiliului. Respingerea ei ca nefondata intrucat autoarea ei nu a facut dovada formularii vreunei plangeri impotriva deciziei

    ###429. Comunicarea copiei contestatiei catre autoritatea contractanta dupa ora de sfarsit al programului de lucru si dupa incheierea contractului cu ofertantul declarat castigator. Inadmisibilitatea contestatiei la Consiliu

    430. Respingerea contestatiei si anularea din oficiu de catre Consiliu a procedurii de atribuire. Decizie nelegala

    431. Contestatoare clasata pe locul trei care critica oferta de pe primul loc, insa nu si pe cea de pe locul secund. Contestatie lipsita de interes

    432. Omisiunea instantei de control de a se pronunta asupra uneia dintre plangeri. Motiv de contestatie in anulare impotriva hotararii judecatoresti

    433. Respingerea contestatiei si anularea din oficiu de catre Consiliu a procedurii de atribuire. Decizie nelegala

    434. Acordarea partiala a cheltuielilor de solutionare a contestatiei pe motivul ca nu au fost necesare audieri in fata Consiliului, iar imputernicirea avocatiala era pentru redactare contestatie si reprezentare audieri. Reducere nelegala a cuantumului

    cheltuielilor

    435. Invocarea transmiterii copiei contestatiei catre autoritatea contractanta prin fax. Neprobarea documentului transmis prin fax. Constatarea nulitatii contestatiei. Constatare nelegala

    436. Imposibilitatea petentei de a produce vreo confirmare de primire a contestatiei de catre autoritatea contractanta. Nulitatea contestatiei

    437. Oferta insotita de garantia de participare constituita in alta forma decat cele indicate in documentatia de participare. Respingere corecta a ofertei

    438. Neconstituirea garantiei de participare in forma prescrisa de autoritatea contractanta. Respingerea legala a ofertei

    439. in cazul contractelor sectoriale procedura de atribuire prin negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare reprezinta regula, iar nu exceptia

    440. Plangere prin care se solicita stabilirea drept castigatoare a ofertei petentei. incheierea intre timp a contractului de catre autoritatea contractanta. Respingerea plangerii ca ramase fara obiect

    441. Conditia si caracterele interesului in formularea unei contestatii

    442. Neincluderea in oferta a unor documente de calificare de acelasitip-bilanturile contabile pe ultimii trei ani. Ofertantului ii lipsesc mai multe documente, neputandu-se considera ca, daca sunt de acelasi tip, documentele lipsa reprezinta doar un singur document

     

    ###Partea II. Hotarari pronuntate de alte instante

    Capitolul I. inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia de contencios administrativ si fiscal

    443. Raspunderea membrilor comisiei de evaluare a ofertelor si a persoanelor care acorda viza pe facturile de plata

    Regie autonoma care desfasoara activitate relevanta de captare, transport si furnizare apa. Achizitie de pliante, penare, ceasuri, suporturi telefon si suporturi birou, impreuna cu alte materiale legate de obiectul de activitate al regiei. Obligativitatea organizarii de licitatie

    Recurs declarat de Consiliu impotriva hotararii Curtii de apel de anulare ca netimbrata a plangerii contestatoarei. Lipsa de interes a Consiliului

    446. Recurs declarat de petenta impotriva hotararii Curtii de apelde respingere ca nefondata a plangerii sale. Recurs inadmisibil

    447. Exceptie de neconstitutionalitate a prevederii conform careia Consiliul nu are calitatea de parte in litigiul de solutionare a de catre Curtea de apel a plangerii impotriva deciziei Consiliului. Respingerea cererii de sesizare a Curtii Constitutionale pe motivul ca nu are relevanta in solutionarea litigiului

    448. Recursul declarat impotriva incheierii de suspendare a procedurii de atribuire pana la solutionarea plangerii formulate impotriva deciziei Consiliului este inadmisibil

    449. Livrarea catre autoritatea contractanta a unor produse sub alta marca. Nereceptionarea produselor de catre autoritate. Culpa contractuala a furnizoarei

    Capitolul II. Tribunalul Bucuresti, Sectia a Vlll-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal

    450. Solicitare de suspendare a procedurii de atribuire. Licitatie deschisa finalizata prin perfectarea contractului. Consecinte asupra solicitarii de suspendare

    Capitolul III. Tribunalul Mehedinti, Sectia comerciala si de contencios administrativ

    451. Actiune in instanta. Ridicare din oficiu si admitere a exceptiei de necompetenta materiala, urmata de trimiterea cauzei la Consiliu

    ###Capitolul IV.Tribunalul Neamt, Sectia comerciala si de contencios administrativ

    452. Competenta solutionarii contestatiei formulate ulterior incheierii contractului de achizitie publica. Declinarea contestatiei catre instanta competenta. Nelegalitatea desemnarii castigatoare a unei ofertante care nu probeaza realitatea termenului de interventie propus

    Capitolul V. Tribunalul Olt, Sectia comerciala si de contencios administrativ

    453. Lucrari similare celor care fac obiectul contractului de achizitie publica

    Lista hotararilor judecatoresti la care se face trimitere in prezenta culegere

    Index

  • Titlu: Jurisprudenta comentata in materia achizitiilor publice (2009)
  • Pret: 65,00 RON
  • ISBN: : 973191165-0
  • Format: A5 16X23
  • Pagini: 568
Votul cititorilor: (0 voturi)
Daca ai citit aceasta carte, spune si celorlalti cat de mult ti-a placut!
Vot:
Numele tau:
Email:
Titlu:
Parerea ta:
Jurisprudenta comentata in materia achizitiilor publice (2009)
Recomanda unui prieten
Comanda telefonica

Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.

Aboneaza-te la newsletter
Fii la curent cu reducerile!

Parteneri Gold:
Parteneri Silver:
Parteneri Media:
Va recomandam:

Copyright 2008-2024 Universul Juridic Magazin SRL. Toate drepturile rezervate

Comanda prin telefon

0733.673.555
Adaugare in Cos
Produsul a fost adaugat in Cosul de Cumparaturi.
Precomanda
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Precomanda cu plata in avans
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Rezerva
TE RUGAM SA FACI REZERVAREA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai rezervat nu este disponibil in stoc.
Ujmag.ro va depune toate diligentele pentru a comanda aceasta carte pentru tine.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Adauga in cos