61,75 lei (-5%)
Jurisprudenta comentata in materia achizitiilor publice (2009)
- Cod:3898
- Autor: Daniel Serban Dumitru
- Publicat de: Editura Wolters Kluwer
- Colectia: Ad Litteram
- Data aparitiei: Noiembrie 2009
Termen de livrare
2 zile lucratoareReduceri
Oferte speciale exclusiveComanda direct la
Telefon: 0733.673.555Plateste cu cardul
Protectia platii onlineCuvant inainte
Partea I. Hotarari pronuntate de curtile de apel
Capitolul I. Curtea de Apel Alba lulia, Sectia de contencios administrativ si fiscal
1. Contestarea anuntului de participare la licitatie. Invocarea nulitatii absolute. Termenul de contestare
2. Completarea propunerii financiare la cererea autoritatii contractante. Interdictie legala.
3. Dispunerea de catre Consiliu a completarii documentatiei de atribuire cu o noua cerinta de calificare. ingradirea accesului la procedura de atribuire
4. Modificarea propunerii financiare dupa sedinta de deschidere a ofertelor. Masura nelegala
5. Plangere formulata impotriva unei facultati fara personalitate juridica, cu sediul in Hunedoara, structura a unei universitati\ cu sediul in Timisoara. Instanta competenta teritorial in solutionarea plangerii
6. Obiectul contestatiei. Posibilitatea deducerii si incadrarii acestuia in dispozitiile art. 255 alin. (5) din ordonanta
7. incheierea contractului intre data expedierii prin posta a contestatiei si data primirii contestatiei de Consiliu. Inadmisibilitatea contestatiei. Imposibilitatea de declinare a cauzei
8. Prezentare ca dovada a transmiterii copiei contestatiei catre autoritate a unui raport al aparatului fax. Raportul fax nu face dovada continutului documentului transmis autoritatii contractante, in contextul in care autoritatea sustine ca nu a primit nicio copie a contestatiei
9. Cerere de revizuire intemeiata pe nepronuntarea instantei asupra lucrurilor cerute. Respingerea cererii ca nefondata. Posibilitatea instantei de a reduce suma acordata drept cheltuieli de judecata fata de suma ceruta de parte
10. Invocarea unor aspecte ce tin de nerespectarea Legii nr. 129/1992 privind protectia desenelor si modelelor industriale. Criticile exced competenta Consiliului si a instantei de judecata investite in temeiul ordonantei privind achizitiile publice
11. Depunerea contestatiei la oficiul postal in termenul legal, incheierea contractului de achizitie publica dupa expirarea termenului de asteptare. Respingerea contestatiei ca inadmisibila.
Nelegalitate. Competenta Consiliului de a analiza legalitatea contractului de achizitie publica si de a se pronunta asupra nulitatii lui
12. Acordarea cheltuielilor de solutionare a contestatiei. Intelesul sintagmei "cheltuieli efectuate in cursul solutionarii contestatiei"
13. Specificatia tehnica "dimensiune hartie - maximum A3" cuprinsa in caietul de sarcini pentru achizitia de copiatoare. Declararea castigatoare a unei oferte pentru copiatoare cu dimensiunea maxima a hartiei A4. Nelegalitate
###14. Omitereaprezentariichestionaruluidesecuritatepentru intrare in raporturi contractuale cu Ministerul Apararii. Acoperirea omisiunii prin prezentarea unor avize de securitate
15. Cerinta de calificare a ofertantilor constand in prezentarea unei autorizatii eliberate de Autoritatea Rutiera Romana. Ofertant in curs de autorizare. Respingerea ofertei sale. Lipsa de relevanta a obtinerii ulterioare a autorizatiei si depunerii ei la instanta de solutionare a plangerii
16. Nedepunerea tuturor certificatelor solicitate de autoritatea contractanta pentru calificare. Oferta respinsa in mod legal
17. Respingerea contestatiei insa retinerea motivelor invocate in aceasta pentru anularea din oficiu a procedurii de atribuire. Modificarea deciziei Consiliului in sensul admiterii contestatiei. Acordarea de cheltuieli de solutionare a contestatiei si plangerii
18. Contestatie impotriva documentatiei de atribuire. Termen de depunere
19. Solicitare de participare la licitatie primita dupa termenul limita de depunere a ofertelor. Lipsa ei de efecte juridice
20. Criticarea deciziei pentru lipsa rolului activ al Consiliului. Critica neintemeiata
21. Criticarea factorilor de evaluare din documentatia de atribuire ulterior depunerii si evaluarii ofertelor. Evaluare realizata cu respectarea factorilor de evaluare din documentatia de atribuire. Evaluare legala
22. Prezentarea unui certificat expirat la data deschiderii ofertelor. Obligatia autoritatii contractante de a solicita completarea ofertei cu un certificat valabil
23. Respingerea ofertei ca neconforma prin raportare la cerinte neprevazute in documentatia de atribuire. Nelegalitate
24. Specificatii tehnice considerate restrictive. Specificatii justificate
25. Oferta comuna. Luarea in considerare prin cumul a resurselor ofertantilor asociati
26. Primirea de oferte neconforme intocmite in baza unei documentatii de atribuire incomplete. Omisiuni care depasesc 3% din valoarea ofertei. Anularea procedurii de atribuire
27. Competenta Consiliului in cazul contestatiilor privind procedure de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitati publice
28. Oferta comuna depusa de doua societati intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri). Respingerea ofertei intrucat numarul de salariati ai asocierii depasea nivelul pentru IMM-uri, astfel incat ea nu putea sa beneficieze de facilitatea constituirii garantiei de participare diminuata cu 50%, prevazuta de Legea nr. 346/2004. Respingere nelegala. Ofertantele asociate isi pastreaza statutul de IMM-uri chiar daca numarul cumulat de angajati depaseste nivelul pentru IMM-uri
###Capitolul II. Curtea de Apel Bacau, Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal
29. Lipsa calitatii procesuale pasive a ofertantilor care nu au participat ca parti in faza administrativ-jurisdictionala. Declararea unei valabilitati a ofertei pe o perioada mai redusa decat cea solicitata. Eroare. Oferta neconforma
30. Admisibilitatea plangerii formulate de un ofertant care nu a fost parte in procedura administrativ-jurisdictionala. Cerinte de calificare constand in existenta unui dispecerat de zona si in prezentarea unui contract de inchiriere de armament. Cerinte nelegale
31. Cerinta de calificare constand in certificarea sistemului de management de mediu. Declarare castigatoare a unei ofertante aflate in curs de certificare. Hotarare nelegala
32. Diminuarea valorii fondurilor de care dispune autoritatea contractanta dupa desemnarea ofertantului castigator. Anularea procedurii pentru insuficienta fondurilor
33. Omisiunea instantei de a se pronunta cu privire la cheltuielile de judecare a plangerii. Aplicarea art. 2812 C. pr. civ.
34. Completarea documentatiei de atribuire cu mentiunea acceptarii si a unei solutii tehnice diferite fata de cea prevazuta initial. Absenta definirii cerintelor minimale pentru solutia tehnica diferita. Criteriul de atribuire "pretul cel mai scazut". Nelegalitatea completarii
35. Declarare castigatoare a unei oferte depusa de o societate care beneficiaza legal de subventii in baza Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca. Decizie corecta
36. Actiune in anulare a licitatiei formulata de ofertanta declarata castigatoare a respectivei licitatii. Actiune lipsita de interes
37. Lipsa de relevanta in indeplinirea criteriului privind absenta datoriilor catre buget a prezentarii unor hotarari judecatoresti care nu sunt definitive si irevocabile
38. Factori de evaluare incerti. Acordarea de catre instanta a punctajelor maxime la respectivii factori si, intrucat oferta castigatoare si cea de pe ultimul loc (a recurentei) raman aceleasi, respingerea recursului
39. Contestatie intemeiata pe motive multiple. Neanalizarea de catre Consiliu a tuturor motivelor din contestatie. Desfiintarea deciziei Consiliului cu trimitere spre rejudecare
40. 1. Declararea castigatoare a unui ofertant cu o durata de executiealucrariideosebitdescazuta.Obligativitateasolicitarii in prealabil de clarificari asupra termenului de executie propus.
2. Lipsa algoritmului de calcul din documentatia de atribuire nu poate fi acoperita prin faptul ca autoritatea a adus precizari ofertantilor la sedinta de deschidere a ofertelor. Anulare legala a procedurii de atribuire
41. Licitatie organizata pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane. Lipsa de competenta a Consiliului de a solutiona contestatia formulata impotriva acestei licitatii
###42. Solicitarea prezentarii unui certificat de atestare fiscala emis cu maximum 30 de zile inainte de data de deschidere a ofertelor. Prezentarea unui certificat expirat. Este legala solicitarea autoritatii de completare a ofertei cu unul valabil
Capitolul III. Curtea de Apel Brasov, Sectia de contencios administrativ si fiscal
43. Cerere de suspendare a deciziei Consiliului. Judecarea ei pe baza conditiilor prevazute de Legea nr. 554/2004
44. Refuzul autoritatii de a pune la dispozitie solicitantului documentatia de atribuire, pe motivul ca in anuntul de participare a stabilit o data anterioara pana la care se putea obtine documentatia. Solutie nelegala
45. Decizie a Consiliului atacata cu plangere de un ofertant care nu a fost parte in litigiul solutionat de Consiliu. Lipsa calitatii procesuale active
46. Instanta competenta sa solutioneze o contestatie impotriva actelor unei autoritati judetene
47. Cerinta de prezentare a unui certificat eliberat cu cel mult 30 de zile inainte de data de deschidere a ofertelor. Prezentarea unui certificat valabil 90 de zile de la emitere, conform legislatiei italiene, perioada care acopera si data de deschidere a ofertei, insa emis cu mai mult de 30 de zile inainte. Respingere legala
a ofertei
48. Conciliere directa. Spiritul art. 7201 C. pr. civ.
49. Renuntarea la contestatie in etapa de judecare a plangerii. Admiterea plangerii autoritatii si modificarea deciziei Consiliului. Obligatia autoritatii de a justifica si comunica ofertantilor modul concret de acordare a punctajelor ofertelor depuse
pentru fiecare subfactor de evaluare
50. Contestatie adresata Consiliului dublata de adresarea ei autoritatii contractante, fara a se indica autoritatii ca a fost transmisa spre solutionare Consiliului. Constatarea nulitatii contestatiei de catre Consiliu. Nelegalitate
51. Utilizarea procedurii de cerere de oferte, desi valoarea estimata a contractului depasea pragul aferent acestei proceduri. Utilizarea de factori de evaluare pentru care nu s-a indicat algoritmul de calcul al punctajului. Anulare legala a
procedurii
52. Necontestarea caietului de sarcini in termenul legal echivaleaza cu acordul sau achiesarea specificatiile cuprinse in acesta. Pret neobisnuit de scazut
53. Plangere formulata de o ofertanta ce nu a fost parte in procedura administrativ-jurisdictionala. Lipsa calitatii procesuale active a petentei
54. 1. Clarificari transmise prin fax autoritatii contractante. Infirmarea primirii lor de catre aceasta. Lipsa de relevanta a raportului transmisiunii fax. 2. Capat de cerere de anulare a intregii proceduri de atribuire. Inadmisibilitatea unei asemenea
solicitari
55. Nulitatea contestatiei ca urmare a comunicarii ei cu intarziere catre autoritate. Aplicarea imediata a regulilor noi de procedura
56. Algoritm de calcul neclar, care nu permite evaluarea obiectiva a ofertelor. Anularea procedurii
57. Formularea plangerii de o persoana care nu a fost parte in etapa administrativ-jurisdictionala. Respingerea plangerii ca fiind formulata de o persoana fara calitate procesuala activa
###58. Capacitatea de folosinta si de a sta in proces a primariei. Contestatie lipsita de interes intrucat ofertanta de pe locul trei contesta oferta de pe locul intai, fara a fi contestata si oferta de pe locul doi
59. Plangere declarata de o ofertanta care nu a fost parte in fata Consiliului. Lipsa calitatii procesuale active a petentei
60. Recontestarea respingerii ofertei contestatoarei dupa comunicarea corecta a rezultatului procedurii. Autoritate de lucru judecat
61. Lipsa capacitatiideexercitiu a primariei. Exceptie neintemeiata. Valoarea juridica a Ghidului pentru atribuirea contractelor de achizitie publica
62. 1. Nu exista incompatibilitate daca rejudecarea se realizeaza de acelasi judecator care a respins actiunea initial pe exceptie, fara a intra pe fond.
2. Nu poate fi retinuta in aparare sustinerea lipsei fondurilor, pentru neexecutarea obligatiilor contractuale. 3. Suportarea in solidar a prejudiciului cauzat furnizoarei reclamante prin neexecutarea contractului
63. Reclamarea anumitor aspecte privind derularea procedurii
de atribuire pentru prima data in calea de atac prin plangere.
Inadmisibilitate
64. 1. Depunerea unei oferte cu pret mai mic decat valoarea estimata a contractului. Oferta declarata corect castigatoare.
2. Neindicarea de catre autoritate in adresa de comunicare a rezultatului procedurii a caii de atac si a temeiului de exercitare a acesteia. Omisiuni care nu prejudiciaza petenta contestatoare
65. 1. Plangerea prealabila nu este obligatorie daca se alege calea contestatiei la Consiliu.
2. Cerinta de calificare a vanzarii in ultimii trei ani a peste 500 de anvelope este nelegala
66. Capacitatea de folosinta a primariei in litigiile privind achizitiile |
publice
67. Procedura care nu intra sub incidenta ordonantei, insa organizata potrivit ordonantei. Lipsa de competenta a Consiliului in solutionarea contestatiilor primite la procedura
68. Cerere de repunere in termenul de contestare formulata f prin plangere. Inadmisibilitatea cererii. Momentul de la care se socoteste termenul de contestare a actului vatamator.
Primirea actului vatamator prin fax, in timpul programului de lucru, insa prezentarea lui conducerii contestatoarei in urmatoarea zi lucratoare
69. 1. Neluarea in considerare de catre Consiliu a concluziilor scrise formulate de contestatoare si a cererii de depunere de concluzii orale. incalcarea dreptului la aparare.
2. Stabilirea ofertei castigatoare este o atributie a comisiei de evaluare a ofertelor, nu a instantei
70. Solicitare adresata de Consiliu contestatoarei pentru completarea contestatiei cu elementele prevazute la art. 270 alin.
(1) din Ordonanta. Neprimirea vreunui raspuns la solicitarea Consiliului. Respingere nelegala a contestatiei pentru neconformarea la obligatia de completare a contestatiei
###Capitolul IV. Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal
71. Descalificarea ofertantului pentru neindeplinirea cerintei privind experienta similara. Invocarea experientei similare a unui subcontractant. Nerelevanta
72. Nu se pot reclama ulterior sedintei de deschidere a ofertelor cerintele din documentatia de atribuire
73. in cauzele in care este vorba despre o achizitie publica, paratul este autoritatea contractanta, iar nu organizatoarea procedurii (daca difera de autoritate). Nerespectarea termenului minim prevazut de lege intre publicarea anuntului si depunerea ofertelor conduce la anularea procedurii de atribuire
74. Procedura de atribuire desfasurata in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001. Contestatie inadmisibila la Consiliu
75. Depunerea la licitatie a unei singure oferte, care nu a fost deschisa de autoritate, aceasta anuland procedura de atribuire, pentru neasigurarea unui nivel corespunzator al concurentei. Masura legala
76. Instanta nu se poate substitui unei autoritati in exercitarea competentelor pe care legea i le atribuie in mod exclusiv, cum sunt evaluarea comparativa a ofertelor si desemnarea ofertei castigatoare
77. Publicarea anuntului in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a Vl-a, nu inlatura aplicabilitatea art. 130 alin. (1) din ordonanta
78. Lipsa fondurilor necesare finalizarii achizitiei. Anularea procedurii
79. 1. Faptul ca intervenienta fabrica produsele ofertate de recurenta reclamanta nu justifica interventia sa in litigiu. 2. Nu este posibila declararea drept castigatoare a unei oferte care are cel mai mic pret, dar care nu indeplineste cerintele tehnice
obligatorii
80. Autoritatea contractanta trebuie sa acorde pentru prezentarea raspunsului de clarificari un termen rezonabil, care sa permita ofertantului formularea raspunsului
81. Absenta din anuntul de participare a anumitor informatii nu atrage nulitatea acestuia, decat daca a produs o vatamare ce nu poate fi inlaturata altfel
82. Anularea procedurii. Chiardaca nu exista posibilitatea atribuirii contractului catre petenta contestatoare, aceasta are interes in depunerea contestatiei si a plangerii, intrucat poate obtine despagubiri
83. Obiectul contestatiei. Constatarea de catre instanta a ofertantului castigator
84. Indicarea in anunt a procedurii de licitatie deschisa, in loc de cerere de oferte. Obligatia autoritatii de a respecta prevederile care reglementeaza licitatia deschisa
85. Organizarea licitatiei prin reprezentant si comisionar. Calitatea procesuala pasiva a unitatilor militare, a reprezentantului, a comisionarului si a Consiliului. Calitate procesuala activa a unui ofertant care nu a luat parte la procedura in fata Consiliului. Solutionarea contestatiei cu retinerea tardivitatii, insa cu evocarea unor aspecte de fond
86. Angajament de plata de catre ofertanti a unui comision catre organizatoarea procedurii - Bursa Romana de Marfuri SA. Nelegalitate
87. Societate comerciala achizitoare. Contract sectorial. Conditia ca atribuirea contractului sa fie destinata pentru efectuarea unei activitati relevante
88. Procedura exceptata de la obligativitatea aplicarii dispozitiilor ordonantei. Inadmisibilitatea contestatiei depuse la Consiliu
89. Conditii de calificare si specificatii nelegale. Mentionarea in anuntul de participare a unei valori estimate a contractului gresita. Anularea procedurii
###90. Lipsa notificarii de indata a autoritatii contractante despre depunerea contestatiei. Inadmisibilitatea contestatiei
91. Specificatii tehnice restrictive. Decizie de eliminare. Legalitate
92. Contestatie formulata pe cale administrativ-jurisdictionala avand ca obiect anularea unui contract de achizitie. Inadmisibilitate
93. Licitatie deschisa neintemeiata pe dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006. Lipsa de competenta a Consiliului si inadmisibilitatea contestatiei depuse la acesta
94. Autoritatea contractanta are obligatia de a desemna oferta castigatoare pe baza criteriului de atribuire si daca ofertantul respectiv indeplineste criteriile de calificare impuse
95. 1. Contestarea descalificarii ofertei trebuie raportata si la actul de descalificare, iar nu doar la cel prin care i se comunica ofertantei masura luata.
2. Un certificat expirat nu poate face dovada ca ofertanta nu are datorii scadente
96. Aplicarea unei proceduri de atribuire nereglementata de ordonanta. Lipsa competentei materiale a Consiliului in solutionarea contestatiilor privind respectiva procedura
97. Are calitate de persoana vatamata un operator economic care este impiedicat de conditiile impuse de autoritate sa participle la licitatie
98. Capete de cerere inadmisibile
99. Invocarea neclaritatii documentatiei de atribuire dupa data de depunere si deschidere a ofertelor. Tardivitate
100. Capete de cerere de constatare ca oferta contestatoarei este castigatoare si de dispunere de catre Consiliu a atribuirii contractului de achizitie publica catre contestatoare. Inadmisibilitate
101. Societate comerciala achizitoare. Contract sectorial. Conditia ca atribuirea contractului sa fie destinata pentru efectuarea unei activitati relevante
102. Cerere de ordonanta presedintiala pentru suspendarea procedurii de atribuire si a executarii deciziei pronuntate de Consiliu. Admisibilitate
103. Documente contradictorii. Obligativitatea solicitarii de relatii de la emitentul documentelor. Capat de cerere de daune morale
104. Inexistenta obligatiei autoritatii contractante de a comunica unui ofertant denumirea si tipul materialelor utilizate de alt ofertant
105. Conditia prezentarii documentelor de calificare in copii legalizate. Prezentarea documentelor de calificare in copii certificate prin semnatura ofertantului pentru conformitate cu originalul. Prezentarea de CV-uri nesemnate. Datorii la buget
pentru care este invocata compensarea. Respingere legala a ofertei
106. Obiect al contestatiei neclar. Respingerea contestatiei ca lipsita de obiect. Decizie nelegala
###107. Respingerea contestatiei ca inadmisibila pentru lipsa notificarii ei catre autoritatea contractanta. Nelegalitate
108. Transmiterea contestatiei catre autoritatea cu o zi inainte de a fi transmisa si Consiliului. Validitatea contestatiei
109. Contestatie depusa la autoritate si interpretata gresit de Consiliu ca fiind plangere prealabila in baza Legii nr. 554/2004. Respingerea ca inadmisibila a contestatiei ulterioare adresate Consiliului. Nelegalitate
110. Decizie a Consiliului de incetare a perioadei de suspendare a procedurii. Motive intemeiate
111. Transmiterea contestatiei prin posta in termenul legal. Incheierea contractului inainte de primirea contestatiei. Contestatie inadmisibila. Nelegalitate
112. Cerinta privind experienta similara. Delimitare in cazul unui contract complex
113. Calitatea procesuala a unei persoane care nu a fost parte in litigiul solutionat de Consiliu de a formula plangere
114. Natura nulitatii contestatiei pentru necomunicarea in termenul legal catre autoritatea contractanta a copiei contestatiei si a inscrisurilor atasate ei. Nulitate absoluta
115. Conditii de calificare neclare. Solicitarea de catre autoritatea contractanta a unor inscrisuri neprevazute in documentatia
de atribuire. Nelegalitate. Anularea procedurii
116. Nesemnarea anumitor documente de catre toti membrii comisiei de evaluare. Anularea procedurii de catre Consiliu. Solutie nelegala
117. Obligativitatea cercetarii justificarii in realitate a specificatiilor tehnice impuse de autoritatea contractanta. Posibilitatea impunerii unor cerinte ce restrang concurenta daca sunt justificate de necesitatile autoritatii contractante
118. Contestarea unor acte adoptate in temeiul unor norme legale abrogate, anterioare Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006. Lipsa de competenta a Consiliului
119. Cerinta de calificare a ofertantilor constand in prezentarea de certificari conform standardelor ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS18001 pentru domeniul aferent achizitiei. Prezentarea de certificari pentru serviciile ce fac obiectul achizitiei, insa
pentru alt domeniu. Oferta neconforma
###120. Argumentarea plangerii pe incalcarea de catre Consiliu a principiului dreptului la aparare si al contradictorialitatii, prin necomunicarea datei si orei la care a avut loc sedinta de solutionare, in vederea formularii de concluzii orale. Netemeinicia
plangerii
121. Prevederea in caietul de sarcini a prestarii de servicii de conectivitate in banda sub licenta nationala de comunicare in spectrul 3,5 GHz, fara a se prevedea insa cerinta pentru calificarea ofertantilor de detinere a licentei aferente necesare.
Declararea castigatoare a unei oferte depuse de un operator care nu detine licenta respectiva. Nelegalitate
122. Cerinta avizarii de catre Ministerul Economiei si Finantelor a preturilor ofertantilor pentru produsele de balastiera. Nelegalitate Servicii de salubrizare a localitatii. Optiunea atribuirii unui contract de achizitie publica de servicii. Publicarea anuntului de participare si intocmirea documentatiei de atribuire avand in vedere aceasta optiune. Nelegalitate. Anularea procedurii
Imposibilitatea constituirii garantiei de buna executie in forma ceruta de autoritatea contractanta. Solicitarea acceptarii prezentarii garantiei intr-o alta forma prevazuta de lege.
Considerarea ca fiind temeinic refuzul autoritatii de accepta o alta forma pentru garantia ceruta
Natura si calculul termenului de contestare. Depunerea contestatiei la oficiul postalin interiorul termenului si primirea ei la Consiliu dupa expirarea termenului. Contestatie valabila
Cerinta de calificare constand in prezentarea autorizarii din partea Autoritatii Feroviare Romane pentru servicii de modernizare locomotive. Prezentarea unei autorizari pentru servicii de modernizare vagoane. Respingere legala a ofertei
Concurs de solutii. Imposibilitatea obligarii de catre Consiliu a autoritatii contractante la organizarea unui anumit tip de concurs de solutii pe considerentul incalcarii drepturilor de autor
Concurs de solutii. Valoare scazuta a premiilor ce urmeaza a fi
acordate de autoritatea contractanta. Necenzurarea de catre
Consiliu a valorii premiilor
Decizie de respingere de catre Consiliu a solicitarii de anulare a procedurii de atribuire. Depunerea unei noi contestatii prin care se resolicita anularea procedurii de atribuire, concomitant cu atacarea cu plangere la instanta a primei decizii a Consiliului.
Admiterea celei din urma contestatii de catre Consiliu si respingerea in consecinta de catre instanta a plangerii ca ramasa fara obiect
###Admiterea contestatiei si anularea procedurii de atribuire.
Plangere depusa de autoritatea contractanta. Renuntare de contestatoare la dreptul pretins prin contestatie. Admiterea de catre instanta a plangerii, anularea deciziei Consiliului si respingerea contestatiei
131. Lipsa precizarii in anuntul de participare a tuturor conditiilor de participare la licitatie si nementionarea in documentatia de atribuire a tuturor drepturilor recunoscute prin lege ofertantilor. Nerelevanta. Calcularea prin cumul a anumitor conditii de calificare
132. Achizitionare globala a 41 de tipuri diferite de produse, incadrate in coduri CPV diferite. Contestatie prin care se solicita divizarea achizitiei pe loturi. Admiterea contestatiei si obligarea autoritatii la separarea pe loturi a achizitiei. Decizie legala
133. Respingerea ofertei si returnarea ei nedeschisa de catre autoritatea contractanta la sedinta de deschidere. Considerarea de catre Consiliu ca ofertanta contestatoare nu face dovada interesului legitim si a prejudiciului pe care il poate suferi, avand ca urmare respingerea contestatiei ca inadmisibila. Plangere intemeiata
134. Respingerea ca lipsita de interes a contestatiei ofertantei clasate pe locul III, desi era reclamata neconformitatea ofertelor clasate pe locurile I si II. Decizie nelegala
135. Faptul ca organul administrativ-jurisdictionala a instiintat autoritatea despre depunerea contestatiei nu o scutea pe contestatoare de obligatia legala a transmite autoritatii o copie de pe contestatia depusa
136. Cerere de suspendare a procedurii de atribuire pana la solutionarea plangerii. Motive intemeiate
137. Depunerea plangerii direct in instanta, inainte de publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a deciziei Curtii Constitutionale nr. 737 din 24 iulie 2008. Plangere nula
138. Cerinta de calificare a ofertantilor constand in dovedirea unei cifre medii de afaceri pe ultimii trei ani de minimum 3.000.000 lei. Sustinere acordata de un tert pentru indeplinirea cerintei. Valabilitate
139. Decalarea datei de depunere si deschidere a ofertelor. Scrisoare de garantie bancara de participare la licitatie prezentata in original - raportata la data initiala de depunere si deschidere a ofertelor-, insotita de o adresa din partea bancii de prelungire a valabilitatii ei - conform noii date de depunere si deschidere
a ofertelor -, prezentata in fax. Valabilitate
Solicitare de clarificare a ofertei transmisa de autoritate prin fax. Negarea primirii solicitarii de catre ofertanta. Raportul aparatului fax nu face dovada primirii solicitarii de catre ofertanta. Respingere nelegala a ofertei pentru lipsa unui raspuns la solicitarea de clarificare
Contestatie in anulare bazata pe gresita citare a petentei.
Valabilitatea mentiunii agentului procedural "nicio persoana nu a fost gasita", pe dovada de citare
###Calitatea de autoritate contractanta a CN Loteria Nationala SA
1. Decizie prin care Consiliul a dispus respingerea unei oferte ca neconforma. Decizie nelegala, intrucat stabilirea unei oferte ca inacceptabila sau neconforma este atributul exclusive al comisiei de evaluare. 2. Nu poate fi respinsa o oferta pe
motivul ca are un pret neobisnuit de scazut fara a se solicita in prealabil ofertantului justificarea pretului. incalcarea dreptului la aparare
Obligatia autoritatii de a deschide ofertele chiar si atunci cand primeste o singura oferta. Nedeschiderea singurei oferte primite si informarea ofertantului ca procedura de atribuire se va repeta. Nelegalitate
Declinarea solutionarii contestatiilor catre sectia comerciala a tribunalului, desi in fisa de date era prevazuta in acest sens si competenta Consiliului, iarcontestatoarele au optat pentru aceasta. Declinare eronata
Comunicarea de catre autoritate a unui termen de contestare mai lung decat cel prevazut de lege. Depunerea contestatiei in termenul comunicat de autoritate dar in afara celui prevazut de lege. Contestatie tardiva
Cererea de suspendare a procedurii de atribuire sau a deciziei
Consiliului nu este inadmisibila. incheierea contractului de achizitie. Ramanerea fara obiect a cererii de suspendare
Documentatie de atribuire deficitara. Motiv de anulare a procedurii de atribuire
Suspendarea procedurii de atribuire si a deciziei Consiliului.
Motive netemeinice
150. Prin faptul ca autoritatea a descris produsul care corespunde necesitatilor sale nu s-au incalcat prevederile ordonantei
151. Prezentarea unui certificat de atestare fiscala expirat si a unor manuale considerate echivalente certificatelor ISO 9001 si ISO 14001. Oferta respinsa legal
152. Contestatie primita in ziua de depunere a ofertelor, dar anterior orei limita de depunere. Contestatie in termen
###153. Contestatie depusa de unul dintre asociatii societatii contestatoare, respinsa de Consiliu ca fiind semnata de o persoana neimputernicita. Respingere nelegala. Este obligatorie acordarea unui termen pentru acoperirea aspectului constatat
154. Capat prin care este cerut de catre contestatoare sa ii fie atribuit contractul. Verificarea de catre Consiliu a indeplinirii de catre contestatoare a conditiilor de eligibilitate. Constatarea de catre Consiliu a neindeplinirii conditiilor nu constituie o
neagravare a situatiei in propria cale de atac
155. Eroarea aritmetica. Modalitatea de corectare a erorii
156. 1. Faptul ca oferta a fost apreciata ca inacceptabila nu infirma dreptul si interesul ofertantului de a formula contestatie.
2. Experienta similara nu poate fi indeplinita prin sustinere din
partea unui tert
157. 1. imprejurarea ca membrii completului care au pronuntat decizia atacata au pronuntat anterior si alte decizii in procedura de atribuire nu ii face incompatibili, intrucat art. 273 alin. (1) din ordonanta obliga la mentinerea continuitatii completului.
2. Necitarea contestatoarei la audieri nu atrage desfiintarea deciziei Consiliului. 3. Capat de cerere privind anularea procedurii de atribuire in ansamblu. Inadmisibilitate
158. Contestatie respinsa ca inadmisibila intrucat procedura este derulata potrivit regulilor Bancii Europene de Investitii. Decizie legala
159. Respingerea din nou si pentru aceleasi motive a unei oferte, cu incalcarea deciziei Consiliului. Respingere nelegala
160. Oferta respinsa pentru netrimiterea raspunsului solicitat de autoritate in termenul acordat. Contestatie utterioara evaluarii in care invoca termenul prea scurt pentru formularea raspunsului. Contestatie nefondata
161. Timbrarea plangerii prin care se solicita si suspendarea executarii deciziei atacate. Efectul netimbrarii. Acordarea de cheltuieli de judecata
162. Capat de cerere similar, formulat intr-o alta redactare. Autoritate de lucru judecat
Capitolul V. Curtea de Apel Cluj, Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal
163. Lipsa calitatii procesuale pasive a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor in procesele impotriva deciziilor pronuntate de acesta
164. Obiectul contestatiei. Neindicarea actului atacat
165. Anularea de catre autoritate a procedurii de atribuire ca urmare a descoperirii ca ofertele desemnate castigatoare sunt neconforme. Anulare nelegala
166. 1. intrucat pana la data procedurii de atribuire nu a operat transferul de actiuni, astfel incat un ofertant sa fie actionarul altui ofertant, nu exista o incalcare a principiului liberei concurente sau o fixare concertata a preturilor.
2. Nedepunerea in oferta a modelului de contract primit de la autoritate. Omisiune
care nu determina respingerea ofertei
###167. Solicitarea contestatoarei de a fi citata in vederea depunerii de concluzii orale. Solutionarea contestatiei fara citarea contestatoarei. Decizie legala
168. Competenta teritoriala de solutionare a plangerii
169. Instanta competenta sa recunoasca dreptul petentei la despagubiri si instanta competenta sa acorde despagubiri
170. intreprinderi afiliate. Participarea lor la aceeasi procedura cu oferta comuna. Competenta instantei de recurs de a anula procedura de atribuire
171. Contestatie in anulare in care se invoca aceleasi motive invocate
in contestatia de la Consiliu si in plangerea de la instanta. Respingere
172. Etapa de aplicare si ofertele asupra carora se aplica criteriul de atribuire a contractului
173. Ofertant descalificat pentru existenta unor datorii la bugetul local, pentru care nu era implinit termenul de scadenta. Decizie nelegala. Competenta de atribuire a contractului
174. Obiectul contestatiei. Respingere nelegala a contestatiei, intrucat nu se impunea solicitarea de catre Consiliu a completarii ei cu un al obiect
175. Cerere de revizuire bazata pe un inscris ulterior datei de pronuntare
a hotararii fata de care se cere revizuirea. Respingere
176. Obiect valid al contestatiei. Contestatie si plangere nefondate. Ordinul de plata prin care a fost constituita garantia de participare trebuia prezentat in original, nu in copie, la sedinta de deschidere a ofertelor, potrivit fisei de date a achizitiei
177. Oferta neconforma a caror neconformitati nu depasesc valoric 3% din valoarea ofertei. Respingere legala a ofertei
178. Neinvocarea nulitatii contestatiei in etapa de solutionare a ei de catre Consiliul. Invocarea exceptiei nulitatii contestatiei in etapa de judecare a plangerii la instanta. Decaderea petentei din dreptul de a invoca exceptia
179. Actiune formulata de alt asociat decat liderul asocierii care a depus oferta comuna. Respingerea ei pentru lipsa calitatii procesuale active in formularea actiunii
180. Consolidarea si opozabilitatea documentatiei de atribuire neatacate
181. Constatarea din oficiu a nulitatii contestatiei de catre Consiliu (pentru comunicarea contestatiei mai intai la autoritatea contractanta si apoi la Consiliu), fara a se stabili daca exista sau nu adusa o vatamare adusa autoritatii. Decizie nelegala
182. Depunerea copiei contestatiei la compania mama, iar nu la directia regionala organizatoare a procedurii. Valabilitate
###183. Plangere prin care se solicita si suspendarea procedurii de atribuire. Normele aplicabile acestui capat de cerere. Lipsa motivarii solicitarii. Respingerea ei
184. Acceptarea altor documente de calificare, echivalente celor cerute, avand in vedere ca ofertantul este dintr-un alt stat
185. Neindeplinirea obligatiei de a prezenta o declaratie potrivit formularului dat de autoritate. Oferta neconforma
186. 1. Documentatie de atribuire prin care se solicita ofertantilor prezentarea unor certificate de management conform ISO 9001:2001 si 14001:2005. Prezentarea unei adeverinte ca ofertantul este in curs de certificare. Respingere legala a
ofertei.
2. Lipsa certificatului de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului este suplinita de prezentarea certificatului constatator emis de aceeasi institutie
187. Contestatie depusa de un furnizor al ofertantei, furnizor care nu a participat la procedura de atribuire a contractului.
Contestatie inadmisibila pentru lipsa calitatii de persoana vatamata
188. Comunicare a unui document prin fax. Raportul transmiterii
fax. Forta probanta
###189. Anularea procedurii de atribuire dupa o lunga perioada de la deschiderea ofertelor si pentru motive nejustificate. Anulare nelegala
190. Includerea in oferta a unei clauze de ajustare a pretului contractului, contrar documentatiei de atribuire a unui contract de lucrari pe o perioada de 36 de luni. Oferta neconforma
191. Viciu privind presedintele completului de solutionare a contestatiei. Obligatia de a proba respectivul viciu
192. Temeiul legal de solutionare a cererii de suspendare a procedurii de atribuire si/sau a deciziei Consiliului. Soarta cererii de suspendare formulata ulterior semnarii contractului de achizitie publica
193. Necesitatea plangerii prealabile atunci cand contestatorul ataca actul autoritatii contractante in justitie, nu la Consiliu
194. Semnarea contractului de achizitie publica ulterior promovarii cererii de suspendare a procedurii de atribuire. Ramanerea fara obiect a cererii de suspendare
195. Notificarea contestatiei catre autoritatea contractanta prin fax, la ora 10:29 post meridian. Valabilitate
196. Cerinta de calificare constand in prezentarea unui certificate de service din partea producatorului echipamentelor. Corespondenta anterioara initierii achizitiei prin care producatorul confirma ca va elibera certificatul cerut doar unei anumite ofertante. Procedura de atribuire nelegala
197. Exceptia autoritatii de lucru judecat poate fi invocata numai cu privire la hotarari judecatoresti, iar nu in raport cu o decizie
precedenta a Consiliului
198. Atribuire pe loturi. Lipsa oricarei precizari in acest sens in documentatia de atribuire. Anularea procedurii
Capitolul VI. Curtea de Apel Constanta, Sectia comerciala, maritima si fluviala, contencios administrativ si fiscal
199. Organizarea unei proceduri care nu este de atribuire a unui contract de achizitie publica. Declinare de competenta
200. Solicitare de suspendare a procedurii de atribuire. Licitatie deschisa finalizata prin perfectarea contractului. Consecinte asupra solicitarii de suspendare
201. Contestarea participarii la licitatie a unui anumit ofertant. Termenul de contestare
202. Contestarea la Consiliu a rezultatului procedurii de atribuire ulterior incheierii contractului de achizitie publica. Completarea obiectului contestatiei cu solicitarea de anulare a contractului.
Declinarea contestatiei de catre Consiliu in favoarea instantei de contencios administrativ. Disjungerea de catre instanta a capetelor de cerere ale contestatiei. Declinarea capatului de cerere privind contestarea rezultatului procedurii catre Consiliu. Conflict negativ de competenta. Regulator de competenta
203. Informarea de catre autoritate a reprezentantelor of venite sa participe la sedinta de deschidere ca ofer returnata nedeschisa intrucat este intarziata. Nepart,
reprezentantelor la sedinta de deschidere si primirea ull a procesului-verbal al sedintei. Momentul de la cart termenul de contestare a actului autoritatii
###204. Tipul si conditiile raspunderii autoritatii contractante buirea unui contract de achizitie publica. Obligativitati barii intinderii prejudiciului a carei acoperire este soliei
205. Achizitionarea de produse prin leasing financiar. So din partea unui operator economic interesat a corn; cerintelor de calificare cu cea de prezentare a unei dov
care sa rezulte ca obiect de activitate a ofertantului CAEN 6521. Netemeinicie
206. Angajarea raspunderii civile a functionarului public respo cu acordarea vizei de control financiar preventiv. Acoi vizei pentru efectuarea de plati in baza unui contra
achizitie publica
207. Invocarea nelegalitatii deciziei pronuntate de Consiliu penti citarea petentei la solutionarea contestatiei sale. Netemeir
208. Plangere nefondata intrucat prin necomunicarea moti concrete de respingere a ofertei nu s-a dovedit aducerea vatamari petentei. Neacordarea posibilitatii de a fon concluzii orale nu conduce la desfiintarea deciziei Consili
209. Multiple incalcari ale legislatiei achizitiilor publice. Anul procedurii de catre autoritatea contractanta si mentin de catre Consiliu a masurii anularii, neavand relevant, anularea nu se datoreaza culpei ofertantei
210. Depunerea unei singure oferte nu presupune si declar, ei castigatoare. Anularea procedurii de catre Consiliu pei incalcari grave ale legii imputabile autoritatii contracta Lipsa cauzarii unui prejudiciu ofertantului
211. Anularea procedurii de catre Consiliu desi nu a fost ceruta contestatoare. Anulare permisa de lege
212. incalcari ale legii care nu pot fi remediate. Anulare legal procedurii
203. Informarea de catre autoritate a reprezentantelor ofertantei venite sa participe la sedinta de deschidere ca oferta va fi returnata nedeschisa intrucat este intarziata. Neparticiparea reprezentantelor la sedinta de deschidere si primirea ulterioara
a procesului-verbal al sedintei. Momentul de la care curge termenul de contestare a actului autoritatii
204. Tipul si conditiile raspunderii autoritatii contractante in atribuirea unui contract de achizitie publica. Obligativitatea probarii intinderii prejudiciului a carei acoperire este solicitata
205. Achizitionarea de produse prin leasing financiar. Solicitare din partea unui operator economic interesat a completarii cerintelor de calificare cu cea de prezentare a unei dovezi din care sa rezulte ca obiect de activitate a ofertantului codul CAEN 6521. Netemeinicie
###206. Angajarea raspunderii civile a functionarului public responsabil cu acordarea vizei de control financiar preventiv. Acordarea vizei pentru efectuarea de plati in baza unui contract de achizitie publica
207. Invocarea nelegalitatii deciziei pronuntate de Consiliu pentru necitarea petentei la solutionarea contestatiei sale. Netemeinicie
208. Plangere nefondata intrucat prin necomunicarea motivelor concrete de respingere a ofertei nu s-a dovedit aducerea unei vatamari petentei. Neacordarea posibilitatii de a formula concluzii orale nu conduce la desfiintarea deciziei Consiliului
209. Multiple incalcari ale legislatiei achizitiilor publice. Anularea procedurii de catre autoritatea contractanta si mentinerea de catre Consiliu a masurii anularii, neavand relevanta ca anularea nu se datoreaza culpei ofertantei
210. Depunerea unei singure oferte nu presupune si declararea ei castigatoare. Anularea procedurii de catre Consiliu pentru incalcari grave ale legii imputabile autoritatii contractante. Lipsa cauzarii unui prejudiciu ofertantului
211. Anularea procedurii de catre Consiliu desi nu a fost ceruta de contestatoare. Anulare permisa de lege
212. incalcari ale legii care nu pot fi remediate. Anulare legala a procedurii
213. Contestatie prin care se solicita anularea licitatiei, depusa dupa evaluarea ofertelor si comunicarea rezultatului de catre autoritate. Criticarea prin contestatie a documentatiei de atribuire. Contestatie tardiva
214. Ofertarea altei cantitati de material la un articol de lucrari decat cea din caietul de sarcini, cu argumentul ca nu era justificata cantitatea prevazuta de autoritate in caiet. Abatere care determina respingerea ofertei ca neconforma
215. Depunerea la autoritate a copiei contestatiei, fara a fi insotita si de inscrisurile probatorii anexate ei, transmise doar la Consiliu. Contestatie valabila, intrucat netransmiterea inscrisurilor probatorii nu a vatamat autoritatea, care cunostea acele inscrisuri, deoarece proveneau de la ea
216. Aplicarea art. 275 alin. (5) si (6) din Ordonanta. Imposibilitatea prezentarii de catre o societate infiintata recent a experientei similare cerute. Oferta inacceptabila
217. Expert cooptat aflat in relatii de subordonare fata de sotul ofertantului castigator. Conflict de interese
218. Notificarea autoritatii despre depunerea unei contestatii la Consiliu, fara insa a i se comunica o copie de pe contestatia depusa. Nulitatea contestatiei
219. Depunerea la oficiul postal, in interiorul termenului acordat, a clarificarilor cerute autoritatea contractanta, insa primirea lor dupa expirarea lui. Invocarea prevederii conform careia actele de procedura trimise prin posta se socotesc indeplinite in termen daca au fost predate recomandat la oficiul postal inainte de implinirea lui. Netemeinicie. Natura termenului de clarificare a ofertelor
220. Depunerea plangerii direct in instanta, inainte de publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a deciziei Curtii Constitutionale nr. 737 din 24 iulie 2008. Valabilitatea plangerii. Solicitarea autoritatii contractante de clarificare sau completare a ofertei
-drept sau obligatie a autoritatii?
221. Recomandare de precizare a modalitatii concrete de puncture a ofertelor la factorul de evaluare "nivelul tehnic", primita din partea Compartimentului de Verificare a Achizitiilor Publice. Eliminarea cu totul a respectivului factor de evaluare de catre autoritate, cu majorarea punctajelor la factorii mentinuti. Masura nelegala
222. Contestatie care nu a fost transmisa, in ziua imediat urmatoa- p. 292 re celei transmiterii catre Consiliu, catre autoritatea contractanta. Nulitatea contestatiei
###223. Raspuns lapidar din partea ofertantei la solicitarea autorità- p. 293 tii de justificare a pretului ofertei. Oferta trebuie respinsa din acest motiv
224. Contestatie in anulare declarata de un ofertant tert. Lipsa p. 294 calitatii procesuale active
225. Critica deciziei Consiliului pentru solutionarea contestatiei p. 295 fara participarea ofertantului declarat castigator. Respingerea plangerii acestuia ca nefondata
226. Solicitarea executiei de contracte a caror valoare sa fie cel p. 295 putin egala cu cea estimata. Ofertant care prezinta contracte executate a caror valoare o depaseste pe cea estimata, insa la evaluarea ofertei autoritatea nu ia in considerare valoarea cu T.V.A. aferenta contractelor, ci pe cea fara T.V.A., mai mica decat valoarea estimata. Evaluare nelegala
227. Certificat de calitate depus pentru producator, dar nu si pentru p. 296 distribuitorul ofertant. Motiv de respingere legala a ofertei
228. Contract incheiat in perioada de suspendare a procedurii. p. 297 Nu se justifica anularea contractului daca este nefondata contestatia care a determinat suspendarea procedurii
229. Procedura suspendata de drept prin depunerea contestatiei. p. 298 Continuarea nelegala a ei prin deschiderea ofertelor are drept consecinta anularea procedurii
230. Contestatie depusa la Consiliu dupa incheierea contractului p. 299 subsecvent, respinsa ca fiind inadmisibila din acest motiv. Decizie legala
231. Termenul de contestare a actelor autoritatii contractante p. 300 anterioare sedintei de deschidere a ofertelor
232. Contract de intretinere si amenajare de spatii verzi atribuit p. 303 de o societate comerciala pe actiuni cu obiect de activitate
"activitati anexe transportului pe apa". Contestatie respinsa ca inadmisibila, bazata pe lipsa calitatii de autoritate contractanta a organizatoarei procedurii, contractul atribuit nefiind de achizitie publica ori sectorial. Decizie nelegala
###233. Sustinerea ca oferta concurenta este neconforma, fara a se indica aspectele neconforme, si ca include documente falsificate, fara a se face vreo proba. Sustinere nefondata
234. 1. Stabilirea termenului de depunere a contestatiei. 2. Aprecierea cu privire la existenta si a altor incalcari este lasata la latitudinea Consiliului, care are doar posibilitatea sa dispuna remedierea lor si nu o obligatie in acest sens
Actiune judiciara avand ca obiect vanzarea de locuinte si alte
spatii in temeiul Legii nr. 85/1992. Nu este incidenta litigiului
O.U.G. nr. 34/2006
Capitolul VII. Curtea de Apel Craiova, Sectia contencios administrativ
si fiscal
236. Contestatie respinsa ca tardiva. Evocarea fondului. Dispunere
nelegala de masuri
237. Obiectul contestatiei. Neincadrarea lui in prevederile art. 255
alin. (5) din ordonanta. Respingerea contestatiei
238. Admiterea contestatiei si anularea procedurii de catre Consiliu.
Contract de achizitie publica incheiat ulterior depunerii
contestatiei la Consiliu, insa anterior primirii de catre autoritate
a notificarii despre depunerea contestatiei
239. Lipsa notificarii autoritatii contractante despre depunerea
contestatiei la Consiliu. Consecinte
240. Cerinta certificarii implementarii sistemului de management
de mediu/calitate potrivit ISO 14001 si OHSAS 18001.
Ofertant in curs de certificare. Documente echivalente
241. Onorariu de expert. Neachitare de catre partea indatorata.
Efecte
242. Plangere formulata de un ofertant care nu a fost parte in procedura administrativ-jurisdictionala in fata Consiliului. Lipsa obligativitatii Consiliului de a introduce in cauza ofertantul declarat castigator de autoritate
243. Imposibilitatea utilizarii de catre o filiala ofertanta a unor documente de calificare apartinand societatii mama
244. Depunerea contestatiei la autoritatea contractanta si, ulterior primirii raspunsului, depunerea ei la Consiliu. Inadmisibilitatea contestatiei depuse la Consiliu
245. Plangere depusa direct la instanta. Nulitatea plangerii
246. Competenta in judecarea litigiilor aparute dupa incheierea contractului de achizitie publica
###247. Cerinte de calificare. Pentru calificare este necesara indeplinirea lor de catre ofertanti, nu de subcontractanti
248. Cerinte privind lichiditatea generala si solvabilitatea patrimoniala. Neatacarea in termen a cerintelor
249. Lipsa calitatii de parte in proces a Consiliului
250. Prezentarea pentru calificare a unui numar de lucrari similare cu cea de alimentare cu apa care face obiectul achizitiei. Executia de lucrari de alimentare cu gaze. Considerarea acestora similare cu cele cerute
251. Contestatie formulata de ofertantul clasat pe locul cinci. Respingere legala a ei ca lipsita de interes
252. Contestarea documentatiei de atribuire. Termenul de contestare
253. Contestarea initierii unei proceduri de atribuire sub motivul ca exista deja un contract incheiat cu acelasi obiect ca si viitoarea achizitie. Neprezentarea de probe concludente din care sa reiasa ca exista in derulare un contract similar celui scos la licitatie. Respingerea contestatiei ca nefondata
254. Renuntare la dreptul pretins prin contestatie in etapa de judecata a plangerii. Efect
255. Fundamentarea pretului ofertei pe un salariu mai mic decat cel legal. Neincluderea tuturor cheltuielilor in pretul ofertei si acordarea unui bonus autoritatii contractante. Raspunderea ofertantei si a autoritatii contractante
256. Anularea procedurii de atribuire pentru lipsa fondurilor necesare indeplinirii contractului. Masura legala
257. Natura nulitatii contestatiei pentru necomunicarea in termenul legal catre autoritatea contractanta a copiei contestatiei si a inscrisurilor atasate ei. Nulitate absoluta
258. Solicitarea de restituire a contravalorii platite autoritatii pentru obtinerea documentatiei de participare la licitatie. Solicitare nefondata
###259. Neacordarea cheltuielilor de solutionare a contestatiei desi contestatia a fost admisa. Solutie nelegala
260. Constituirea garantiei de participare intr-o forma neprevazuta de lege sau de fisa de date a achizitiei. Respingerea ofertei
261. Solicitarea derularii prealabile a unui contract similar cu o valoare de minimum 200.000 lei. Neprezentarea dovezii necesare si respingerea legala, in consecinta, a ofertei
262. Servicii prevazute in anexa nr. 2B la ordonanta. Mentionarea in fisa de date a achizitiei a competentei instantelor judecatoresti in solutionarea contestatiilor. Respingerea de catre Consiliu a contestatiei ca inadmisibila. Solutie legala
263. Caracterul obligatoriu al deciziei Consiliului
264. Document omis a fi inclus in oferta si despre care autoritatea contractanta nu avea cunostinta. Autoritatea nu are obligatia solicitarii completarii ofertei cu astfel de documente
265. Respingerea contestatiei si anularea din oficiu a procedurii de
atribuire. Decizie nelegala
266. Excluderea ofertantei pentru indeplinirea defectuoasa a obligatiilor contractuale fata de autoritatea contractanta. Cumulul culpei ofertantei cu cea a autoritatii contractante in neindeplinirea obligatiilor anterioare. Excludere nelegala a
ofertantei
267. Solicitarea de mostre unui singur ofertant si analizarea lor fara participarea celorlalti ofertanti. incalcare a tratamentului egal si a transparentei
268. 1. in calea de atac a plangerii partile nu se vor putea folosi de alte mijloace de aparare si dovezi decat cele invocate in fata Consiliului.
2. Respectarea principiilor nediscriminarii si eficientei utilizarii fondurilor publice trebuie interpretate in corelatie directa cu necesitatile autoritatii contractante, care
nu poate fi obligata sa achizitioneze un alt produs decat cel necesar ei
269. Procedura de achizitie specifica Bancii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare. Inadmisibilitatea contestarii ei la Consiliu
270. Cerinta ca echipamentele necesare sa fie in proprietatea ofertantei. Cerinta restrictiva si disproportionata
271. Respingerea contestatiilor si anularea din oficiu a procedurii de atribuire. Solutie nelegala
272. Valoarea modica a penalitatilor de intarziere calculate nu inlatura excluderea ofertantei de la procedura pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale anterioare
273. Casarea deciziei Consiliului pentru analizarea formala a documentelor,
fara consultarea unui expert. Necesitatea administrarii
unei expertize tehnice
274. Nu este posibila completarea ofertei atunci cand este specificata aceasta interdictie in documentatia de atribuire
###275. Depunerea contestatiei impotriva documentatiei de atribuire la data limita de depunere a ofertelor, dar dupa ora limita. Contestatie tardiva
276. Lipsa calitatii procesuale in formularea plangerii a ofertantului care nu a participat la etapa procesuala de la Consiliu
277. Cerere de completare a hotararii judecatoresti de solutionare a plangerii. Cerere inadmisibila
278. Cerinta prezentarii unei autorizatii de la producator. Prezentarea unei autorizatii de la un intermediar. Respingere legala a ofertei
279. Indicarea de catre autoritate a unui termen gresit pentru depunerea contestatiilor. Lipsa de relevanta, intrucat este aplicabil termenul legal
280. Ambele oferte depuse depasesc valoarea fondurilor care pot fi disponibilizate. Oferte inacceptabile. Continuare nelegala a procedurii de atribuire
281. Documentatie de atribuire publicata in SEAP. Autoritatea nu are obligatia de a pune la dispozitie operatorilor economici si forma tiparita a documentatiei publicate si nici de a le explica cum functioneaza SEAP-ul si pasii de parcurs pentru accesarea documentatiei
282. Utilizarea cerintei de calificare privind standardul de calitate ISO 9001 si ca factor de evaluare (programul calitatii). Redactare care lasa loc arbitrajului in ceea ce priveste evaluarea ofertelor. Anulare legala a procedurii
283. 1. Membrii Consiliului nu pot avea cunostinte in toate domeniile la care se refera contestatiile. Necesitatea dispunerii de expertize conform art. 201 C. pr. civ. 2. Caiet de sarcini in care anumite repere sunt prevazute de doua ori. Cotarea reperelor de catre ofertant o singura data. Oferta conforma, care raspunde
principiului eficientei utilizarii fondurilor publice
284. Nelegalitatea perceperii unui pret pentru documentatia de atribuire in absenta indicarii acestuia in invitatia de participare. Neeliberarea in timp util a documentatiei operatorului economic solicitant. Anularea procedurii
285. Transmitereacopieicontestatieicatreautoritateacontractanta prin fax. Valabilitate
286. Ofertanta nu poate sa faca alte propuneri tehnice decat cele stabilite strict prin caietul de sarcini, in caz contrar oferta este neconforma
287. Oferta depusa dupa data si ora limita indicate in anuntul de participare. Oferta inacceptabila
288. Societati ofertante care au inclus in ofertele proprii un accord de asociere si angajamente reciproce de livrare a produselor proprii catre autoritatea contractanta. Recalificarea ofertelor individuale ca fiind oferte comune, ceea ce atrage aplicarea
art. 46 alin. (1) lit. a) - interdictia de a depune doua oferte la aceeasi procedura - si respingerea lor
###289. Oferta care un pret neobisnuit de scazut. Dispunerea de catre Consiliu a respingerii ei de catre autoritatea contractanta pentru acest motiv, fara insa a se fi solicitat ofertantei justificarea pretului sau. Decizie nelegala a Consiliului
290. Chiar daca oferta are pretul cel mai scazut ea nu poate fi admisa daca nu indeplineste cerintele de calificare
291. Un pret care reprezinta peste 60% din valoarea estimata a contractului si care este cu 16% mai mic decat al petentei nu poate fi considerat neobisnuit de scazut
292. Activitate relevanta in domeniul energiei. Atribuirea unui contract de servicii de paza. Contestatie ce intra in competenta Consiliului
293. Contestatia impotriva documentatiei poate fi depusa numai pana la data stabilita pentru depunerea ofertelor. Prin aceasta exceptie nu au fost prelungite termenele de depunere a contestatiei, ci numai s-a prevazut o limita in timp, cel mult
pana la data depunerii ofertelor, chiar daca acest moment se situeaza in interiorul termenelor de 10 zile, respectiv de 5 zile
294. Formularea contestatiei la autoritatea contractanta si, ulterior, la Consiliu. Contestatie tardiva la Consiliu
295. Chiar daca formal petitul contestatiei nu se refera la anularea unui act al autoritatii, din exprimarea folosita de contestatoare
se deduce ca acesta solicita anulare actului atacat. Contestatie respinsa in mod nelegal de Consiliu ca inadmisibila
296. 1. Neinstiintarea Ministerului Economiei si Finantelor despre initierea procedurii de atribuire nu afecteaza valabilitatea procedurii.
2. Critica factorilor de evaluare dupa data limita de depunere a ofertelor. Critica tardiva.
3. Stabilire corecta a ofertantului castigator pe baza documentatiei de atribuire
neatacata in termen
297. Lipsa calitatii procesuale in formularea plangerii a ofertantului care nu a participat la etapa procesuala desfasurata in fata Consiliului
298. Contestatie netransmisa autoritatii in aceeasi zi sau in urmatoarea zi lucratoare celei in care a fost depusa la Consiliu. Contestatie nula
299. Notificarea autoritatii contractante despre depunerea contestatiei la Consiliu, fara a se transmite contestatia si catre autoritate. incalcare a art. 271 alin. (1) din ordonanta sanctionata cu respingerea contestatiei ca tardiva
300. Modificarea continutului propunerii tehnice atrage respingerea ofertei ca neconforma
###301. Transmiterea contestatiei catre autoritatea contractanta prin fax. Lipsa a raportului fax cauzata de o defectiune tehnica.
Respingerea contestatiei ca tardiva de catre Consiliu. Depunerea la instanta a unei adrese emisa de societatea de telefonie prin care se confirma transmiterea de catre petenta a doua faxuri catre autoritate, la data mentionata de contestatoare. Respingere nelegala de catre Consiliu a contestatiei
Capitolul VIII. Curtea de Apel Calati, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal
302. Absenta raspunsului autoritatii contractante la notificarea formulata de persoana care se considera vatamata. Procedura prealabila caii de atac in justitie
303. Depunerea plangerii direct la instanta. Respingerea exceptiei nulitatii plangerii
304. Deschiderea eronata a ofertei din culpa autoritatii contractante. Respingerea contestatiei pe exceptia lipsei calitatii procesuale active. Nelegalitate
305. Adresarea concomitent cu formularea contestatiei la Consiliu a unei plangeri prealabile la autoritatea contractanta impotriva acelorasi acte criticate prin contestatie. Respingerea contestatiei ca inadmisibila. Solutie nelegala
306. Cheltuieli de solutionare a contestatiei. Acordare chiar daca respectiva contestatie este redactata si semnata de contestatoare, iar nu de avocat
Capitolul IX. Curtea de Apel lasi, Sectia de contencios administrative si fiscal
307. Plangere impotriva deciziei Consiliului depusa direct in instanta. Nulitatea plangerii
308. Societate comerciala achizitoare. Contract sectorial. Conditia ca atribuirea contractului sa fie destinata pentru efectuarea unei activitati relevante
309. Plangere impotriva deciziei Consiliului depusa direct in instanta. Nulitatea plangerii
310. Absenta algoritmului obiectiv de calcul al punctajului ofertelor. Anularea procedurii de atribuire din aceasta cauza. Legalitatea deciziei de anulare. Pronuntarea de catre Consiliu a deciziei in contradictoriu primaria municipiului, iar nu cu insusi municipiul care avea calitatea de autoritate contractanta. Lipsa de relevanta
311. Prezentarea unei oferte tip abonament in contextul in care autoritatea prevazuse plata in functie de consumul efectiv. Oferta neconforma. Respingere legala a ofertei
312. Diferente de pret fata de oferta initiala rezultate din rotunjirea de catre ofertanta a preturilor pe componente. Modificarea nelegala a propunerii financiare
313. Transmiterea contestatiei catre Consiliu, in termen, prin posta. Retransmiterea ulterioara a contestatiei prin fax, in afara termenului legal. Nelivrarea de catre serviciul postal a contestatiei transmise prin posta. Tardivitatea contestatiei. Nelegalitate
###314. Absenta precizarii in documentatia de atribuire a metodologiei concrete de punctare a ofertelor, motiv de anulare a procedurii de achizitie
315. Transmiterea contestatiei la autoritatea contractanta si, dupa cinci zile, la Consiliu. Constatarea nulitatii contestatiei. Nelegalitate
316. Utilizarea unui factor de evaluare subiectiv si care nu permite verificarea corectitudinii punctajului acordat - "programul calitatii propus pentru executia lucrarii". Anularea procedurii de atribuire de catre Consiliu
317. Declarare castigatoare a unei oferte al carei pret este de cinci ori mai mic decat al ofertei de pe locul II, de sapte ori mai mic decat cel al ofertei de pe locul III si de zece ori mai mic decat valoarea estimata a contractului, fara a se cere justificari ale pretului deosebit de scazut. Nelegalitate
318. Contestatie in anulare prin care se invoca faptul ca instanta s-a pronuntat asupra altui act al autoritatii decat cel atacat. Contestatie in anulare nefondata
Capitolul X. Curtea de Apel Oradea, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal
319. Comunicarea rezultatului procedurii prin fax. Termen de contestare. Lipsa fortei probante concludente a raportului faxului ca luare la cunostinta a comunicarii
320. Depunerea plangerii impotriva deciziei Consiliului direct la instanta. Nulitatea plangerii
321. Inadmisibilitatea cererii reconventionale in etapa de judecare a plangerii. Competenta de solutionare a cererii reconventionale
322. Analizarea ofertei contestatorului de catre Consiliu si descalificarea lui pentru alt motiv decat cel comunicat de autoritatea contractanta. Depasirea de catre Consiliu a atributiilor sale
323. Respingerea ca lipsita de obiect a contestatiei prin care se solicita anularea procedurii de atribuire. Decizie nelegala
324. Cerinta de calificare constand in realizarea de profit in ultimii trei ani. Societate cu pierdere intr-un an, acoperita prin profitul celorlalti doi ani. Neindeplinirea conditiei de calificare
325. Solutionarea contestatiei de catre Consiliu fara citarea sau interventia si participarea la proces a ofertantei declarate castigatoare. Plangere declarata de aceasta impotriva deciziei Consiliului pentru incalcarea dreptului la aparare si a principiului contradictorialitatii. Admitere
326. Cerinta prezentarii propunerii tehnice a ofertei in limba engleza si in traducere autorizata in limba romana. Cerinta abuziva si care incalca principiile proportionalitatii, tratamentului egal si al eficientei utilizarii fondurilor publice
327. Anularea din oficiu de catre Consiliu a procedurii de atribuire si respingerea contestatiei ca ramasa fara obiect. Decizie legala a Consiliului
328. Contestatie depusa in termen la oficiul postal, primita la Consiliu si la autoritatea contractanta ulterior datei de semnare a contractului de achizitie publica. Respingerea contestatiei ca inadmisibila. Nelegalitatea deciziei
###329. Obligativitatea motivarii si comunicarii ei de catre autoritatea contractanta a luarii masurii de anulare a procedurii de atribuire, nefiind suficienta doar invocarea unor prevederi legale. Nu este permisa motivarea de catre Consiliu, in locul autoritatii, a masurii de anulare. Nu este permisa declararea neconforme a ofertelor de catre Consiliu, prin substituirea in atributiile autoritatii
330. Obligativitatea motivarii si comunicarii ei de catre autoritatea contractanta a luarii masurii de anulare a procedurii de atribuire, nefiind suficienta doar invocarea unor prevederi legale. Nu este permisa motivarea de catre Consiliu, in locul autoritatii, a masurii de anulare. Nu este permisa declararea neconforme a ofertelor de catre Consiliu, prin substituirea in atributiile autoritatii. Prin analizarea ofertei contestatoarei
Consiliul a depasit limitele obiectului contestatiei cu a carei solutionare a fost investit
331. Citarea de catre instanta a petentei la alt sediu decat cel ales. Contestatie in anulare intemeiata
332. Obligatia autoritatii contractante de a lamuri neclaritatile legate de calificarea ofertantilor
333. Algoritm de calcul nerespectat de autoritate, cu motivul ca este eronat. Anulare nelegala a procedurii de atribuire sub pretextul erorii de redactare a algoritmului de calcul. Invocarea nulitatii contestatiei pe motivul ca aceasta a fost depusa la
autoritate nu de contestatoare, ci de un tert. Neacordarea dreptului de a depune concluzii orale in fata Consiliului
334. 1. Faptul ca pétentele nu au depus ulterior oferte nu inlatura calitatea procesuala activa a lor in a contesta documentatia de atribuire.
2. Nepronuntarea Consiliului asupra unui motiv invocat in cuprinsul contestatiei formulate nu duce la nulitatea deciziei pronuntate.
3. Termenul de depunere a ofertelor nu este un termen procedural si care sa se calculeze potrivit art. 101 C. pr. civ. Faptul ca intre data invitatiei de participare
si cea de depunere a ofertelor exista mai multe zile libere nu afecteaza legalitatea duratei termenului
335. Valabilitatea notificarii copiei contestatiei catre autoritatea contractanta prin posta. incheierea contractului de achizitie publica ulterior formularii contestatiei. Competenta Consiliului in solutionarea contestatiei. Facultatea Consiliului de a
incuviinta depunerea de concluzii orale
336. Cauza ramasa in nelucrare mai mult de un an. Perimarea plangerii
###Capitolul XI. Curtea de Apel Pitesti, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal
337. Obiectul contestatiei. Solicitare de anulare a procedurii de atribuire. Neincadrarea acesteia in dispozitiile art. 255 alin. (5) din ordonanta
338. Pretul ofertei. Inadmisibilitatea unui pret exprimat cu mai mult de doua zecimale
339. Solicitare din partea unui ofertant de a fi analizate documentele de calificare ale ofertantilor in timpul sedintei de deschidere.
Capete de cerere de anulare a procesului-verbal al sedintei de deschidere a ofertelor, de anulare a procedurii si de suspendare a procedurii
340. Depunerea gresita a plangerii impotriva deciziei Consiliului. Nulitatea plangerii
341. Ofertanti asociati. Depunerea contestatiei si a plangerii de catre unul dintre membrii asocierii. Calitate procesuala activa a acestuia
342. Anularea procedurii de atribuire de catre autoritate. Respingerea contestatiei ca ramasa fara obiect, fara a se cerceta legalitatea masurii anularii procedurii
343. Decizie a Consiliului atacata cu plangere de un ofertant care nu a fost parte in litigiul solutionat de Consiliu. Lipsa calitatii procesuale active
344. Contestatie inaintata de un ofertant care a solicitat si i s-a restituit garantia de participare. Drept de contestare
345. Plangere depusa in original direct la instanta si prin fax la Consiliu in aceeasi zi, cu numar de inregistrare de la instanta.
Neinaintarea de catre Consiliu a plangerii si a dosarului catre instanta de judecata. Cerere de obligare a Consiliului in acest sens. Cerere nefondata
346. Ofertanta respinsa pentru neexecutarea anterioara a obligatiilor contractuale fata de autoritatea contractanta. Respingere legala
347. Neexecutarea obligatiilor contractuale de catre furnizor. Dreptul autoritatii contractante de a obtine rezilierea contractului, plata de daune-interese si suspendarea furnizorului din Sistemul Electronic de Achizitii Publice
348. Transmiterea in afara termenului legal catre autoritate a copiei contestatiei. Nulitatea contestatiei
349. Valabilitatea unei motivari sumare a deciziei Consiliului
###350. Contestatie tardiva prin raportare la tipul de contract stabilit de autoritatea contractanta si pentru care au fost depuse ofertele. Recalificarea de catre instanta de judecata a contractului de lucrari ce face obiectul achizitiei in contract
de furnizare de produse, ceea ce conduce la incidenta unui
termen de depunere a contestatiei mai lung, care inlatura exceptia tardivitatii ei
351. Necontestarea in termenul legal a factorilor de evaluare.
Decaderea de a ii contesta dupa depunerea si evaluarea ofertelor. Planul calitatii
352. Citarea petentei la un sediu schimbat. Contestatie in anulare fondata
353. Plangere prealabila impotriva actului autoritatii, conform Legii nr. 554/2004, urmata de contestarea actului pe cale administrativ-jurisdictionala la Consiliu. Inadmisibilitatea contestatiei la Consiliu intrucat exercitarea uneia dintre cele doua jurisdictii exclude exercitarea celeilalte jurisdictii
354. Anularea procedurii de atribuire ca urmare a aprobarii unui buget de venituri si cheltuieli prin care se aloca fonduri insuficiente. Nelegalitate
355. Tardivitatea contestatiei. Necesitatea verificarii prealabile a corectitudinii incadrarii tipului de contract, pentru a stabili termenul legal de contestare
356. Necontestarea in termen a factorului de evaluare a ofertelor "planul calitatii". Decadere. Limitarea controlului evaluarii sub aspectul daca acordarea punctajului respecta factorii de evaluare stabiliti prin documentatia de evaluare
357. Termenul de contestare a documentatiei de atribuire in functie de tipul contractului de achizitie publica
358. Autoritate de lucru judecat. Contestatii succesive privind aceeasi procedura de atribuire
359. Stabilirea termenului legal de contestare. Necesitatea verificarii prealabile a incadrarii corecte a tipului de contract
360. Respectarea obligatiei transmiterii spre publicare a invitatiei de participare cu cel putin 10 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor. Termen efectiv de obtinere a documentatiei de atribuire, intocmire si depunere a ofertei, de doar trei
zile lucratoare
361. Termenul de contestare a documentatiei nu este interrupt de suspendarea anterioara a procedurii ca urmare a unei alte contestatii
362. Contestatie privind documentatia de atribuire depusa la data limita de depunere a ofertelor. Contestatie tardiva
363. Comunicarea deciziei Consiliului dupa trei luni de la pronuntare, intarzierea nu afecteaza valabilitatea deciziei. Evaluare din care nu rezulta care au fost motivele pentru care au primit respectivele punctaje ofertele. Dispunere legala a reevaluarii ofertelor
364. Lipsa din procesul-verbal al sedintei de deschidere a ofertelor si din raportul procedurii a elementelor valorice ale ofertelor care se punctau. Anulare legala a procedurii pentru incalcarea principiului transparentei
365. Contestatie si plangere formulate de o ofertanta a carei oferta nu putea fi declarata castigatoare intrucat pretul sau depasea valoarea fondurilor de care dispunea autoritatea contractanta. Lipsa interesului in formularea contestatiei si a plangerii
###366. Operatori economici cu acelasi numar de fax pentru comunicarea documentelor. Trimiterea comunicarilor de catre autoritate la numarul de fax indicat, cu mentionarea denumirii partiale a operatorului economic, care i-a fost data de acesta.
Lipsa obligativitatii autoritatii de a cerceta care sunt denumirea si adresa complete ale operatorului
367. Sanctionarea cu nulitatea contestatiei a nerespectarii obligatiei de transmitere a unei copii de pe contestatie autoritatii contractante. Neafectarea prin aceasta a exercitarii liberului acces la justitie
368. Contestatie in anulare prin care se incearca rejudecarea plangerii. Respingere
369. Decaderea din dreptul de a ataca cerintele din documentatia de atribuire ulterior datei stabilite pentru depunerea ofertelor
370. Plangere prin care se invoca aceleasi aspecte. Autoritate de lucru judecat
371. Plangere formulata de ofertanta declarata castigatoare pe motivul ca nu a fost citata la solutionarea contestatiei formulate de alta ofertanta la Consiliu. Admiterea plangerii si casarea deciziei Consiliului cu trimitere spre rejudecare
372. Absenta obligatiei Consiliului de a cita in litigiu ofertantul castigator pentru a-si prezenta apararile
373. Anularea procedurii pe motivul ca autoritatea contractanta nu a transmis tuturor ofertantilor clarificarile la documentatie. Masura nelegala. Competenta de a desemna castigatoare o anumita oferta. Competenta de solutionare a cererii de despagubiri
374. Cerere de revizuire bazata pe concluziile unui raport la Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice. Valoarea probanta a raportului in comparatie cu o hotarare judecatoreasca. Cerere de revizuire nefondata
375. Propunere din partea contestatoarei ca atat ea, cat si ofertanta concurenta, sa efectueze o proba practica pentru a vedea care dintre produsele oferite respecta cerintele autoritatii. Inadmisibilitate
376. Contestarea comisiei de evaluare. Termen
377. Respingerea ofertei, fara o justificare temeinica, pentru pret neobisnuit de scazut. Respingere nelegala
378. Capat de cerere de declarare castigatoare a ofertei contestatoarei. Inadmisibilitate
379. Competenta teritoriala de judecare a plangerii in cazul in care procedura de atribuire este organizata de o sucursala fara personalitate juridica
380. Imposibilitate de evaluare a documentelor de calificare prezentate datorata formularii neclare in documentatia de atribuire a cerintelor de calificare. Anulare procedurii de catre Consiliu. Masura legala
###Capitolul XII. Curtea de Apel Ploiesti, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal
381. Lucrari de organizare de santier. Lipsa din documentatia de atribuire. Mentionarea cifrei zero in oferta, in dreptul lucrarilor pentru organizarea de santier
382. Cerinta certificarii implementarii sistemului de management de mediu/calitate potrivit ISO 14001:2004/9001:2000. Ofertant in curs de certificare. Documente echivalente
383. Ofertant care nu si-a executat in mod corespunzatorobligatiile contractuale anterioare. Respingerea ofertei ca inacceptabila
384. Dovedirea experientei similare prin contracte in derulare, cu alt
obiect sau cu valori inferioare celei impuse. Lipsa de relevanta a acestor contracte. Schimbarea calitatii de subcontractant in aceea de asociat. Temeiuri pentru respingerea ofertei
385. Solicitare de anulare a deciziei de atribuire a contractului procedurii motivata pe nereguli cunoscute la data sedintei de deschidere a ofertelor. Tardivitatea contestatiei. Decizie nelegala
386. Conditii pentru revizuirea deciziei Curtii de apel. inscrisuri care nu existau la data pronuntarii deciziei Curtii. Lipsa de relevanta
387. Prezentarea de catre ofertant, in locul certificatului ISO 14001:2004 solicitat, a unei adeverinte de demarare a procedurii de certificare si a altor inscrisuri. Dovezi insuficiente. Descalificare legala a ofertantului
388. 1. Depasirea de catre Consiliu a termenului de solutionare a contestatiei. Neafectarea valabilitatii deciziei. 2. Inadmisibilitatea cererii reconventionale in calea de atac a plangerii
389. Solutionarea contestatiei la peste trei luni de la data primirii dosarului achizitiei publice de la autoritate. Lipsa de relevanta in privinta valabilitatii deciziei Consiliului
390. Obligatia ofertantului de a intocmi oferta potrivit documentatiei de atribuire si de a o mentine neschimbata
391. 1. Respingere ofertei - fara ca autoritatea sa solicite in prealabil clarificari - pentru pret care nu este rezultatul liberei concurente si care nu poate fi justificat. Respingere nelegala.
2. Posibilitatea atribuirii contractului chiar daca a fost depusa o singura oferta
###392. Ofertant care a omis sa prezinte mai mult de trei documente cerute. Respingerea ofertei
393. Omiterea precizarii in documentatie a algoritmului de calcul pentru evaluarea ofertelor. Anularea procedurii
394. Solicitarea depunerii documentelor ofertei in copie legalizata. Prezentarea documentelor in copie xerox nelegalizata, dar si a originalului pentru conformitate. Respingere nelegala a ofertantului pentru acest motiv
395. Anularea procedurii de catre Consiliu pe motivul ca autoritatea nu a stabilit un algoritm de calcul care sa fie aplicat la evaluarea ofertelor pentru toti factorii de evaluare. Decizie nelegala. Imposibilitatea obligarii Consiliului la plata cheltuielilor de
judecata catre petenta Termenul de depunere a contestatiei
Legalitatea deciziei Consiliului pronuntata fara audierea partii. Inadmisibilitatea cererii reconventionale in etapa plangerii
Omiterea mentionarii in propunerea tehnica a unor informatii necesare stabilirii conformitatii ofertei. Respingerea ofertei ca neconforma. Nelegalitate
Neconformitatea tuturor ofertelor. Anularea procedurii
Solicitarea unui document de calificare neprevazut in documentatia de atribuire, insa impus de lege. Respingerea ofertei pentru neprezentarea documentului in termenul acordat. Legalitatea respingerii
Oferta care se abate de la caietul de sarcini prin cotarea suplimentara a unui articol de lucrari de mica valoare. Oferta neconforma
Anularea procedurii de atribuire de catre autoritatea contractanta, intrucat criteriul de atribuire ales - "pretul cel mai scazut" - o dezavantajeaza. Contestatie impotriva masurii anularii
Obligativitatea prezentarii de catre ofertanti a unui certificate de conformitate din partea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (ISCIR). Declararea castigatoare si incheierea contractului de
achizitie publica cu un ofertant care nu a prezentat certificatul cerut. Nelegalitate
Confirmare de primire din care nu rezulta ce document a fost transmis destinatarului. Nulitatea contestatiei
Neincluderea in oferta a doua formulare sub pretextul ca autoritatea contractanta nu i-a pus la dispozitie modelul formularelor.
Obligatia ofertantei de a prezenta totusi in oferta informatiile cerute de autoritate. Respingere legala a ofertei
1. Nerespectarea prevederilor art. 21 din Normele aprobate prin Ordinul nr. 20/2008 se constata de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, iar nu de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.
2. Cererea de stabilire ca fiind castigatoare a ofertei contestatoarei este inadmisibila, stabilirea ofertei castigatoare fiind atributul exclusiv al autoritatii
contractante
###407. Primirea a doua oferte si deschiderea la sedinta de deschidere doar a uneia dintre ele. incalcare care atrage anularea procedurii de atribuire
Capitolul XIII. Curtea de Apel Suceava, Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal
408. Obiectul contestatiei. Solicitare de reanalizare corecta a ofertelor. incadrarea acesteia in dispozitiile art. 255 alin. (5) din ordonanta
409. Succesiunea in timp a normelor legale privind termenul de depunere a contestatiei. Aplicarea legii noi
410. Contestarea documentatiei de atribuire la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor. Respectarea termenului legal de contestare
411. Intra in cuantumul cheltuielilor de solutionare a contestatiei si acelea platite pentru redactarea contestatiei
412. Indicarea gresita in formularul de oferta a livrarii produselor ofertate la o locatie a autoritatii contractante care nu exista.
Purtarea cu autoritatea a unei corespondente de clarificare din care reiese ca livrarea se va realiza la locatia corecta. Modificarea nepermisa a ofertei
413. Cerere de suspendare a procedurii de atribuire adresate tribunalului, in contradictoriu cu comisia de evaluare numita de autoritatea contractanta. Lipsa de competenta a tribunalului
Capitolul XIV. Curtea de Apel Targu Mures, Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal
414. Plangere motivata pe incalcarea dreptului la aparare prin lip citarii petentei de catre Consiliu pentru a depune concluzi Plangere nefondata
Capitolul XV. Curtea de Apel Timisoara, Sectia contenci administrativ si fiscal
415. Verificarea depunerii contestatiei in termenul legal prin raportare la data expedierii ei prin posta, iar nu la cea la carea fost primita si inregistrata la Consiliu
416. Obiect al contestatiei constand in solicitarea de anulare a ofertei concurente declarate castigatoare. Obiect care nu se incadreaza in prevederile legale
417. Respingerea contestatiilor si anularea procedurii de catre Consiliu. Decizie nelegala
418. Contestarea rezultatului procedurii la autoritatea contractanta.
Plangere prealabila. Formularea unei contestatii la Consiliu dupa primirea raspunsului autoritatii la prima contestatie.
Inadmisibilitatea contestatiei secunde
419. Termenul de contestare. implinirea termenului intr-o zi nelucratoare.
Depunere legala a contestatiei in prima zi lucratoare
420. Conflict de competenta in judecarea plangerii. Autoritate contractanta fara personalitate juridica
###421. Certificat de atestare fiscala expirat. Lipsa obligativitatii autoritatii contractante de a solicita depunerea unui nou certificat, valabil. Compararea preturilor ofertei la valoarea fara T.V.A., in vederea desemnarii ofertei castigatoare. Nerelevanta calitatii ofertantei de persoana juridica neplatitoare de T.V.A. in compararea preturilor ofertelor
422. Suspendarea procedurii de atribuire ca urmare a contestarii ei. Depunerea, dupa reluarea procedurii cu o noua data de deschidere a ofertelor a unei scrisori bancare de garantie de participare a carei valabilitate se raporta la data initiala de organizare a procedurii. Prelungirea valabilitatii scrisorii in raport cu data de organizare a procedurii dupa reluare. Oferta admisibila
423. Cerinte de calificare privind solvabilitatea patrimoniala si depunerea de copii de pe contractele ce dovedesc experienta similara, la atribuirea unui contract de leasing financiar pentru furnizarea de autoturisme. Cerinte nelegale
424. Depunerea contestatiei la Consiliu dupa ce, in prealabil, aceeasi contestatie a fost depusa la autoritatea contractanta.
Contestatie inadmisibila la Consiliu
425. Specificatie tehnica la care nu este necesara adaugarea mentiunii "sau echivalent". Posibilitatea acceptarii unei oferte chiar daca pretul ei depaseste intr-o anumita masura valoarea estimata a contractului de achizitie publica
426. Procedura organizata de o directie regionala situata in Timisoara a unei companii nationale cu sediul in Bucuresti. Competenta de solutionare a plangerii
427. Impunerea conditiei de calificare ca indicatorii minimi de lichiditate generala si solvabilitate patrimoniala sa fie indepliniti de fiecare ofertant asociat. Conditie legala.
428. Cerere de suspendare a atribuirii contractului pana la solutionarea plangerii impotriva deciziei Consiliului. Respingerea ei ca nefondata intrucat autoarea ei nu a facut dovada formularii vreunei plangeri impotriva deciziei
###429. Comunicarea copiei contestatiei catre autoritatea contractanta dupa ora de sfarsit al programului de lucru si dupa incheierea contractului cu ofertantul declarat castigator. Inadmisibilitatea contestatiei la Consiliu
430. Respingerea contestatiei si anularea din oficiu de catre Consiliu a procedurii de atribuire. Decizie nelegala
431. Contestatoare clasata pe locul trei care critica oferta de pe primul loc, insa nu si pe cea de pe locul secund. Contestatie lipsita de interes
432. Omisiunea instantei de control de a se pronunta asupra uneia dintre plangeri. Motiv de contestatie in anulare impotriva hotararii judecatoresti
433. Respingerea contestatiei si anularea din oficiu de catre Consiliu a procedurii de atribuire. Decizie nelegala
434. Acordarea partiala a cheltuielilor de solutionare a contestatiei pe motivul ca nu au fost necesare audieri in fata Consiliului, iar imputernicirea avocatiala era pentru redactare contestatie si reprezentare audieri. Reducere nelegala a cuantumului
cheltuielilor
435. Invocarea transmiterii copiei contestatiei catre autoritatea contractanta prin fax. Neprobarea documentului transmis prin fax. Constatarea nulitatii contestatiei. Constatare nelegala
436. Imposibilitatea petentei de a produce vreo confirmare de primire a contestatiei de catre autoritatea contractanta. Nulitatea contestatiei
437. Oferta insotita de garantia de participare constituita in alta forma decat cele indicate in documentatia de participare. Respingere corecta a ofertei
438. Neconstituirea garantiei de participare in forma prescrisa de autoritatea contractanta. Respingerea legala a ofertei
439. in cazul contractelor sectoriale procedura de atribuire prin negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare reprezinta regula, iar nu exceptia
440. Plangere prin care se solicita stabilirea drept castigatoare a ofertei petentei. incheierea intre timp a contractului de catre autoritatea contractanta. Respingerea plangerii ca ramase fara obiect
441. Conditia si caracterele interesului in formularea unei contestatii
442. Neincluderea in oferta a unor documente de calificare de acelasitip-bilanturile contabile pe ultimii trei ani. Ofertantului ii lipsesc mai multe documente, neputandu-se considera ca, daca sunt de acelasi tip, documentele lipsa reprezinta doar un singur document
###Partea II. Hotarari pronuntate de alte instante
Capitolul I. inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia de contencios administrativ si fiscal
443. Raspunderea membrilor comisiei de evaluare a ofertelor si a persoanelor care acorda viza pe facturile de plata
Regie autonoma care desfasoara activitate relevanta de captare, transport si furnizare apa. Achizitie de pliante, penare, ceasuri, suporturi telefon si suporturi birou, impreuna cu alte materiale legate de obiectul de activitate al regiei. Obligativitatea organizarii de licitatie
Recurs declarat de Consiliu impotriva hotararii Curtii de apel de anulare ca netimbrata a plangerii contestatoarei. Lipsa de interes a Consiliului
446. Recurs declarat de petenta impotriva hotararii Curtii de apelde respingere ca nefondata a plangerii sale. Recurs inadmisibil
447. Exceptie de neconstitutionalitate a prevederii conform careia Consiliul nu are calitatea de parte in litigiul de solutionare a de catre Curtea de apel a plangerii impotriva deciziei Consiliului. Respingerea cererii de sesizare a Curtii Constitutionale pe motivul ca nu are relevanta in solutionarea litigiului
448. Recursul declarat impotriva incheierii de suspendare a procedurii de atribuire pana la solutionarea plangerii formulate impotriva deciziei Consiliului este inadmisibil
449. Livrarea catre autoritatea contractanta a unor produse sub alta marca. Nereceptionarea produselor de catre autoritate. Culpa contractuala a furnizoarei
Capitolul II. Tribunalul Bucuresti, Sectia a Vlll-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal
450. Solicitare de suspendare a procedurii de atribuire. Licitatie deschisa finalizata prin perfectarea contractului. Consecinte asupra solicitarii de suspendare
Capitolul III. Tribunalul Mehedinti, Sectia comerciala si de contencios administrativ
451. Actiune in instanta. Ridicare din oficiu si admitere a exceptiei de necompetenta materiala, urmata de trimiterea cauzei la Consiliu
###Capitolul IV.Tribunalul Neamt, Sectia comerciala si de contencios administrativ
452. Competenta solutionarii contestatiei formulate ulterior incheierii contractului de achizitie publica. Declinarea contestatiei catre instanta competenta. Nelegalitatea desemnarii castigatoare a unei ofertante care nu probeaza realitatea termenului de interventie propus
Capitolul V. Tribunalul Olt, Sectia comerciala si de contencios administrativ
453. Lucrari similare celor care fac obiectul contractului de achizitie publica
Lista hotararilor judecatoresti la care se face trimitere in prezenta culegere
Index
- Titlu: Jurisprudenta comentata in materia achizitiilor publice (2009)
- Pret: 65,00 RON
- ISBN: : 973191165-0
- Format: A5 16X23
- Pagini: 568
Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.