Procedura trimiterii preliminare la Curtea Europeana de Justitie
Procedura trimiterii preliminare la Curtea Europeana de Justitie
Pret de coperta: 95,00
90,25 lei (-5%)
Bunurile
Procedura trimiterii preliminare la Curtea Europeana de Justitie

Pret de coperta: 95,00

90,25 lei

Economisesti 5%

Disponibilitate: Nu este pe stoc

Rezerva

Vom depune toata diligenta in vederea gasirii cartii.

Rezerva acum si te vom anunta prin e-mail, in maxim 30 de zile, pentru ca tu sa o poti comanda imediat.

Termen de livrare

2 zile lucratoare

Reduceri

Oferte speciale exclusive

Comanda direct la

Telefon: 0733.673.555

Plateste cu cardul

Protectia platii online

Lucrare a doi reputati profesori danezi, aparuta in 2010 la Oxford University Press, Preliminary References to the European Court of Justice este menita sa ofere o descriere detaliata a sistemului trimiterilor preliminare la Curtea Europeana de Justitie (articolul 267 TFUE, fostul articol 234 CE), institutie juridica fundamentala a dreptului Uniunii Europene. Demersul cartii este atat teoretic, cat si practic, imbinand fericit analiza cu referiri bogate la vasta jurisprudenta a Curtii de Justitie.

Cartea "Procedura trimiterii preliminare la Curtea Europeana de Justitie" este structurata in 13 capitole, acoperind intreg spectrul de probleme care se pot ridica in legatura cu sistemul trimiterilor preliminare, de la calificarea instantelor judecatoresti ale statelor membre la procedura de urmat atunci cand respectivele instante doresc sau au obligatia sa se adreseze Curtii Europene de Justitie, inclusiv forma si continutul unei cereri pentru pronuntarea unei hotarari preliminare, de la procedura in fata Curtii de Justitie la hotararea pe care aceasta o pronunta si la efectele juridice ale ei.

Lucrarea "Procedura trimiterii preliminare la Curtea Europeana de Justitie" se adreseaza atat practicienilor dreptului din tara noastra (judecatori, avocati), cat si teoreticienilor si celor care studiaza dreptul Uniunii Europene. Traducerea in limba romana beneficiaza si de o addenda a autorilor care acopera cele mai recente evolutii ale dreptului si jurisprudentei europene relevante.

    Avant-propos - pag. v

    Prefata - pag. vii

    Tabelul cauzelor - pag. xxxviii

    Lista legislației - pag. lxxxi

     
     

    1. Trimiteri pentru pronuntarea de hotarari preliminare - pag. 1

    1. Introducere - pag. 1

    1.1. Hotararile preliminare in sistemul jurisdictional comunitar- pag. 1

    1.2. Structura prezentei carti- pag. 3

    2. Istoria si dezvoltarea procedurii trimiterii preliminare - pag. 4

    3. Descriere generala a diferitelor posibilitati de sesizare a Curtii de Justitie cu trimiteri - pag. 8

    3.1. Sumar - pag. 8

    3.2. Articolul 68 din Tratatul CE - pag. 9

    3.3. Articolul 35 din Tratatul UE - pag. 9

    3.4. Tratatul Euratom - pag. 10

    3.5. Conventii - pag. 10

    3.6. Trimiterile preliminare si politica externa si de securitate comuna - pag. 12

    3.7. Tratatul de la Lisabona - pag. 13

    4. Trimiteri la Curtea AELS - pag. 15

    5. Alte modalitati de obtinere de indrumari juridice de la organisme comunitare - pag. 17

    5.1. Solicitarea de indrumari referitoare la interpretarea dreptului comunitar din partea Comisiei Europene - pag. 17

    5.1.1. Chestiuni privind dreptul concurentei si ajutoarelor de stat - pag. 17

    5.1.2. Chestiuni care nu se refera la dreptul concurentei sau al ajutoarelor de stat - pag. 19

    5.2. Solicitarea de indrumari referitoare la interpretarea dreptului comunitar din partea Ombudsmanului European - pag. 21

    6. Sistemul trimiterii preliminare in viitor - pag. 24

    6.1. Sumar - pag. 24

    6.2. Transferul de cauze preliminare la Tribunalul de Prima Instanta - pag. 25

    6.3. Procedurile undei verzi - pag. 28

    6.4. Controlul asupra cauzelor de pe rol - pag. 30

    6.5. Limitarea dreptului de a sesiza la instante de ultim grad de jurisdictie - pag. 31

    6.6. Instante comunitare descentralizate - pag. 33

    6.7. Cea mai buna modalitate pentru viitor? - pag. 34

     
     

    2. Variatii in privinta utilizarii trimiterilor preliminare in statele membre - pag. 35

    1. Distribuirea trimiterilor preliminare intre statele membre - pag. 35

    1.1. Sumar - pag. 35

    1.2. Numarul de trimiteri din partea diferitelor state membre - pag. 36

    1.3. Distribuirea de trimiteri intre instantele superioare si inferioare - pag. 38

    2. De ce instante din anumite state membre formuleaza trimiteri mai mult decat altele? - pag. 39

    2.1. Sumar - pag. 39

    2.2. Diferente privind cifrele populatiei - pag. 40

    2.3. Volumul activitatii transfrontaliere - pag. 41

    2.4. Nivelul respectarii dreptului comunitar - pag. 41

    2.5. Diferente privind tiparele litigiilor - pag. 45

    2.6. Traditii constitutionale - pag. 47

    2.7. Concurenta intre instante - ocolirea practicii instantelor superioare - pag. 50

    2.8. Preferintele de politica ale instantelor nationale - pag. 52

    2.9. Instante specializate versus instante nespecializate - pag. 53

    2.10. Factori speciali in sistemul judiciar national - pag. 54

    2.11. Legatura intre utilizarea articolului 234 si atitudinea instantelor nationale fata de dreptul comunitar - pag. 54

    2.12. Concluzie - de ce in unele state membre se formuleaza mai multe trimiteri preliminare decat in altele? - pag. 56

     
     

    3. Ce organisme pot formula trimiteri? - pag. 57

    1. Cine poate adresa trimiteri preliminare? - pag. 57

    2. Criterii pentru stabilirea existentei unei "instante judecatoresti" abilitata sa formuleze o trimitere - pag. 58

    2.1. Organismul este infiintat prin lege? - pag. 59

    2.2. Organismul are caracter permanent? - pag. 60

    2.3. Organismul este independent? - pag. 60

    2.4. Competenta organismului este obligatorie? - pag. 62

    2.5. Organismul utilizeaza o procedura contradictorie? - pag. 63

    2.6. Organismul adopta deciziile sale pe temeiul normelor de drept? - pag. 64

    2.7. Membrii organismului de trimitere trebuie sa includa juristi? - pag. 65

    2.8. Intrebarea se ridica in legatura cu solutionarea unui litigiu? - pag. 66

    2.9. Exista alte solutii jurisdictionale pentru solutionarea conflictului in cauza? - pag. 66

    2.10. Importanta acordata de Curte diferitelor criterii - pag. 67

    3. Care organisme constituie o "instanta judecatoreasca"? - pag. 69

    3.1. Organisme judiciare - pag. 69

    3.1.1. Instante nationale de drept comun - pag. 69

    3.1.2. Instante internationale si instante cu competenta in mai multe state membre - pag. 69

    3.1.3. Activitati care nu conduc la decizii cu caracter jurisdictional - pag. 70

    3.1.4. Functia de organism jurisdictional este insotita de alte functii - pag. 75

    3.1.5. Procedura sumara - pag. 76

    3.1.6. Tribunale de arbitraj - pag. 76

    3.1.7. Instante care nu au competenta sa decida actiunea principala - pag. 79

    3.2. Autoritati administrative si ombudsmani - pag. 80

    3.2.1. Observatii generale - pag. 80

    3.2.2. Comisii administrative de apel - pag. 83

    3.2.3. Organisme consultative - pag. 84

    3.2.4. Ombudsmani - pag. 86

    3.3. Organisme private - pag. 87

    3.3.1. Organisme disciplinare private - pag. 87

    3.3.2. Organisme profesionale private - pag. 88

    3.3.3. Parteneri sociali - pag. 89

    4. Notiunea "dintr-un stat membru" - pag. 89

    5. Alte forme de trimiteri preliminare - pag. 92

    5.1. Sumar - pag. 92

    5.2. Tratatul Euratom - pag. 93

    5.3. Justitie si afaceri interne - pag. 93

    5.3.1. Articolul 68 din Tratatul CE - pag. 93

    5.3.2. Articolul 35 din Tratatul UE - pag. 93

    5.3.3. Critica regimurilor care se aplica domeniului justitiei si afacerilor interne - pag. 94

    5.4. Conventii - pag. 96

    6. Trimiteri de la o instanta nationala care, in temeiul dreptului national, nu poate adresa o trimitere - pag. 97

    6.1. Instanta nationala este impiedicata sa lase neaplicata o dispozitie nationala in litigiu - pag. 97

    6.2. O instanta superioara a declarat dispozitia nationala in litigiu a fi compatibila cu dreptul comunitar - pag. 99 ###

     
     

    4. Ce intrebari se pot adresa? - pag. 101

    1. Introducere - pag. 101

    2. Articolul 234 primul paragraf litera (a) cu privire la "interpretarea prezentului tratat" - pag. 102

    2.1. Intrebari privind validitatea Tratatului CE - pag. 102

    2.2. Ce este vizat prin "prezentul tratat"? - pag. 103

    2.3. Intrebari privind Tratatul UE - pag. 104

    2.3.1. Sumar - pag. 104

    2.3.2. Dispozitii de modificare a Tratatului CE, Tratatului CECO si Tratatului Euratom - pag. 105

    2.3.3. Trimiteri in temeiul articolului 35 din Tratatul UE - pag. 105

    2.3.4. Cooperarea consolidata - pag. 108

    2.3.5. Articolul 6 alineatul (2) din Tratatul CE in privinta drepturilor fundamentale - pag. 109

    2.3.6. Articolul 7 din Tratatul UE, cu privire la sanctiunile in legatura cu incalcarea drepturilor omului de catre un stat membru - pag. 110

    2.3.7. Dispozitiile finale ale Tratatului UE - pag. 110

    2.3.8. Acordul Schengen - pag. 111

    2.3.9. Tratatul de la Lisabona - pag. 111

    2.4. Competenta mixta - pag. 112

    3. Articolul 234 primul paragraf litera (b) cu privire la "validitatea si interpretarea actelor adoptate de institutiile Comunitatii si de BCE" - pag. 113

    3.1. Semnificatia "institutiilor Comunitatii" - pag. 113

    3.2. Semnificatia "actelor" - pag. 114

    3.2.1. Acte adoptate in temeiul Tratatului CE - pag. 114

    3.2.2. Acte comunitare care se refera la un act necomunitar - pag. 115

    3.2.3. Actul trebuie sa fi fost adoptat, insa nu trebuia sa fi intrat in vigoare in mod necesar - pag. 116

    3.2.4. Actul nu are efect direct - pag. 117

    3.2.5. Actul a facut anterior obiectul unei hotarari preliminare - pag. 117

    3.3. Distinctia intre "actele adoptate de institutiile Comunitatii" si acorduri incheiate in temeiul dreptului international in afara competentei Curtii de Justitie - pag. 118

    3.3.1. Sumar - pag. 118

    3.3.2. Acorduri intre Comunitate si tari terte - pag. 119

    3.3.3. Acorduri mixte - pag. 120

    3.3.3.1. Sumar - cele patru situatii - pag. 120

    3.3.3.2. Prevederi care intra in competenta exclusiva - pag. 121

    3.3.3.3. Prevederi vizate de catre o competenta neexclusiva si in care Comunitatea a legiferat - pag. 121

    3.3.3.4. Prevederi vizate de catre o competenta neexclusiva si in care Comunitatea nu a legiferat - pag. 122

    3.3.3.5. Prevederi care nu intra in competenta Comunitatii - pag. 124

    3.3.4. Acte ale unor organe infiintate printr-un acord international la care Comunitatea este parte - pag. 125

    3.3.5. Acorduri internationale la care Comunitatea nu este parte, insa care fac parte integranta din dreptul comunitar - pag. 126

    3.3.6. Drept international care nu reprezinta drept comunitar, insa care poate afecta validitatea dreptului comunitar - pag. 127

    3.3.7. Acorduri internationale la care Comunitatea nu este parte - pag. 128

    3.3.8. Alte acorduri internationale care atribuie Curtii de Justitie competenta de interpretare - pag. 131

    3.4. Semnificatia "validitatii" - pag. 131

    4. Articolul 234 primul paragraf litera (c) cu privire la "interpretarea statutelor organismelor infiintate printr-un act al Consiliului" - pag. 133

    5. Intrebari care se situeaza in afara competentei Curtii de Justitie - pag. 133

    5.1. Sumar - pag. 133

    5.2. Dreptul national - pag. 134

    5.3. Interpretarea unor acte comunitare care nu se aplica in actiunea principala - pag. 135

    5.3.1. Sumar - pag. 135

    5.3.2. Hotarari preliminare privind aspecte procedurale in actiunea principala - pag. 136

    5.3.3. Aplicarea dreptului comunitar in afara domeniului de aplicare a dreptului comunitar - pag. 136

    5.3.4. Dreptul comunitar a fost luat ca model pentru dreptul national - pag. 139

    5.3.5. Situatii interne - pag. 144

    5.4. Imprejurari produse inainte de aderarea la Comunitatea Europeana - pag. 146

    5.5. Faptele din actiunea principala - pag. 147

    5.6. Aplicarea dreptului comunitar in actiunea principala - pag. 148

     
     

    5. Cand se poate adresa o cerere pentru pronuntarea unei hotarari preliminare? - pag. 150

    1. Sumar - pag. 150

    2. Consideratii generale - pag. 152

    2.1. Cine are competenta sa decida pertinenta unei intrebari preliminare? - pag. 152

    2.2. Marja de apreciere a instantelor nationale - pag. 153

    3. Instanta de trimitere trebuie sa poata aplica hotararea Curtii de Justitie in actiunea principala - pag. 155

    4. Intrebari fara legatura cu faptele si circumstantele actiunii principale - pag. 163

    4.1. Raspunsul Curtii va avea pertinenta doar pentru cauzele viitoare - pag. 163

    4.2. Intrebari privind circumstante de fapt care difera fata de cele din actiunea principala - pag. 166

    4.3. Intrebarea se intemeiaza pe opinii alternative neverificate asupra faptelor - pag. 170

    4.4. Intrebarea priveste chestiuni juridice care nu pot avea pertinenta pentru actiunea principala - pag. 171

    4.5. Interpretarea data de instanta de trimitere imprejurarilor de fapt ori de drept national este disputata - pag. 173

    4.6. Raspunsul poate fi dat deja pe temeiul dreptului national - pag. 176

    4.7. S-a raspuns deja la intrebare - pag. 179

    4.8. Raportul dintre aspecte privind admisibilitatea si aspecte de fond - pag. 181

    4.9. Intrebarea priveste un act comunitar care nu era in vigoare la data relevanta - pag. 183

    4.10. Pertinenta ratione temporis si dreptul national - pag. 186

    4.11. Intrebarea priveste regimul juridic al instantei de trimitere - pag. 188

    4.12. Intrebari privind legislatia din alte state membre - pag. 189

    5. Cauze construite - pag. 192

    6. Raportul dintre procedura preliminara si procedura de constatare a neindeplinirii obligatiilor de catre un stat membru din articolul 226 si articolul 227 din Tratatul CE - pag. 199

    7. Raportul dintre procedura preliminara si procedura din articolul 230 privind actiuni in anulare in fata Curtii de Justitie - pag. 201

    7.1. Doctrina TWD - pag. 201

    7.2. Discutarea doctrinei TWD - pag. 207

     
     

    6. Cand sunt instantele nationale obligate sa adreseze intrebari? - pag. 210

    1. Dreptul de sesizare si obligatia de sesizare - pag. 210

    2. Instante nationale vizate la articolul 234 al treilea paragraf - pag. 211

    3. Exceptii de la obligatia de sesizare - pag. 217

    3.1. Intrebarea nu are pertinenta - pag. 218

    3.2. Mai multe instante judecatoresti care examineaza cauza sunt calificate ca "instanta de ultim grad de jurisdictie". - pag. 219

    3.3. Acte éclairé - o intrebare vadit identica care a facut deja obiectul unei hotarari preliminare - pag. 220

    3.4. Acte clair - aplicarea corecta nu lasa loc niciunei indoieli rezonabile - pag. 221

    3.4.1. Acte clair si hotararea CILFIT - pag. 221

    3.4.2. Marja de apreciere a instantelor nationale in temeiul doctrinei acte clair - pag. 224

    3.4.3. Acte clair si vointa partilor - pag. 226

    3.4.4. Acte clair si problema versiunilor lingvistice diferite - pag. 228

    3.4.5. Acte clair si hotarari divergente - pag. 230

    3.4.6. Acte clair si hotarari ale altor instante judecatoresti nationale - pag. 233

    3.4.7. Acte clair si cauze pe rolul Curtii de Justitie - pag. 234

    3.4.8. Acte clair si practica administrativa si literatura juridica - pag. 236

    3.4.9. Acte clair - adaptarea la cerintele vremii - pag. 236

    3.5. Alte forme de trimiteri preliminare - pag. 239

    3.5.1. Tratatul Euratom - pag. 239

    3.5.2. Justitie si afaceri interne - pag. 240

    3.5.2.1. Articolul 68 din Tratatul CE - pag. 240

    3.5.2.2 Articolul 35 din Tratatul UE - pag. 241

    3.5.3. Conventii - pag. 242

    3.6. Cauze privind masuri provizorii - pag. 242

    3.7. Aplicarea dreptului comunitar in afara domeniului dreptului comunitar - pag. 243 ###

    4. Obligatia instantelor, altele decat cele de ultim grad de jurisdictie, de a efectua o trimitere - pag. 244

    4.1. Sumar - pag. 244

    4.2. Trimiteri in aprecierea lipsei de validitate - pag. 244

    4.2.1. Obligatia de sesizare anterior constatarii lipsei de validitate - pag. 244

    4.2.2. Trimiteri in aprecierea validitatii atunci cand accesul la sesizare este restrictionat - pag. 246

    4.2.3. Constatari privind nevaliditatea in absenta unei trimiteri preliminare (anterioare) - pag. 248

    4.2.4. Evaluarea doctrinei Foto-Frost - pag. 249

    4.3. Indepartarea de la interpretarea data de Curtea de Justitie unui act juridic comunitar - pag. 250

    4.4. Obligatia de cooperare loiala si trimiteri preliminare - pag. 250

    5. Consecinte ale nerespectarii obligatiei de a sesiza de catre o instanta nationala - pag. 251

    5.1. Sumar - pag. 251

    5.2. Actiunea in constatarea neindeplinirii obligatiilor pentru situatia nesesizarii - pag. 251

    5.3. Nesesizarea, validitatea hotararilor nationale si obligatia de a redeschide dosarul - pag. 252

    5.4. Daune pentru neindeplinirea obligatiei de sesizare - pag. 255

    5.5. Neindeplinirea obligatiei de sesizare si articolul 6 din Conventia europeana a drepturilor omului - pag. 257

     
     

    7. Cand ar trebui formulata o trimitere pentru o hotarare preliminara? - pag. 258

    1. Sumar - pag. 258

    2. Stabilirea criteriilor pertinente - pag. 259

    2.1. Nevoia asistentei judecatoresti - pag. 259

    2.2. Intarzieri si cheltuieli - pag. 262

    2.3. Vointa partilor - pag. 264

    2.4. Dorinta de a nu supraincarca Curtea de Justitie - pag. 267

    2.5. Cauze asemanatoare sunt pendinte - pag. 268

    3. De la care instanta judecatoreasca ar trebui adresata o trimitere? - pag. 272

    4. In ce stadiu al procedurii principale ar trebui formulata o trimitere? - pag. 274

     
     

    8. Forma si continutul unei trimiteri - pag. 279

    1. Introducere - pag. 279

    2. Forma trimiterii - pag. 281

    3. Continutul trimiterii - pag. 282

    3.1. Necesitatea unei ordonante de trimitere exhaustive - pag. 282

    3.2. Orientari pentru redactarea unei trimiteri pentru pronuntarea unei hotarari preliminare - pag. 287

    3.2.1. Introducere - pag. 287

    3.2.2. Identificarea intrebarii trimise - pag. 287

    3.2.3. Informatii cu privire la imprejurarile de fapt - pag. 291

    3.2.4. Informatii cu privire la dreptul national - pag. 295

    3.2.5. Ordonanta de trimitere trebuie sa fie inteligibila fara a fi necesara referirea la alte documente - pag. 296

    3.2.6. Solicitarea de aplicare a procedurii preliminare de urgenta in spatiul de libertate, securitate si justitie - pag. 302

     
     

    9. Procedura in fata instantei de trimitere ulterior formularii unei trimiteri - pag. 304

    1. Cauza ramane pe rolul instantei nationale - pag. 304

    2. Atacarea unei decizii prin care se dispune o trimitere preliminara 306

    3. Masuri provizorii - pag. 311

    3.1. Sumar - pag. 311

    3.2. Competenta instantei nationale de a incuviinta masuri provizorii - pag. 311

    3.2.1. Posibile conflicte intre dreptul national si dreptul comunitar - pag. 311

    3.2.2. Posibile conflicte intre diferite reguli comunitare - pag. 312

    3.3. Conditiile pentru incuviintarea de masuri provizorii - pag. 315

    3.3.1. Sumar - pag. 315

    3.3.2. Indoieli cu privire la validitate - pag. 316

    3.3.3. Urgenta - pag. 318

    3.3.4. Ponderarea intereselor - pag. 319

     
     

    10. Procedura in fata Curtii de Justitie - pag. 321

    1. Sumar - pag. 321

    2. Notificarea deciziei de adresare a unei trimiteri - pag. 322

    3. Observatii privind trimiterea preliminara - pag. 323

    3.1. Cine are dreptul sa depuna observatii - pag. 323

    3.2. Observatii din partea institutiilor Comunitatii si a statelor membre - pag. 327

    3.3. Influentarea domeniului hotararii preliminare prin prezentarea de observatii - pag. 331

    3.3.1. Procedura hotararii preliminare nu are parti stricto sensu - pag. 331

    3.3.2. Obiectul intrebarii preliminare - pag. 332

    3.3.3. Completarea sau indepartarea de la faptele din trimitere - pag. 335

    3.3.3.1. Regula principala - pag. 335

    3.3.3.2. Completarea descrierii faptelor de catre instanta de trimitere - pag. 336

    3.3.3.3. Faptele prezentate in trimitere sunt contestate - pag. 337

    3.3.3.3.1. Gradul de apreciere a faptelor intreprins de catre instanta de trimitere - pag. 337

    3.3.3.3.2. Fapte necontestate care apar ulterior adresarii trimiterii - pag. 338

    3.3.3.3.3. O parte corecteaza informatiile asupra faptelor impotriva propriului sau interes - pag. 339

    3.3.3.3.4. Cei abilitati sa prezinte observatii sunt in dezacord cu privire la corectitudinea unui element de fapt - pag. 340

    3.3.3.3.5. Cauze privind validitatea unor reguli comunitare - pag. 342

    3.3.3.3.6. Reguli privind probele - pag. 343

    3.3.3.4. Indepartarea de la interpretarea dreptului national data de instanta de trimitere - pag. 344

    3.3.3.5. Accesul Curtii de Justitie la informatii cu privire la fapte si la dreptul national - pag. 346 ###

    4. Procedura in fata Curtii de Justitie - pag. 348

    4.1. Reprezentarea - pag. 348

    4.2. Regimul lingvistic - pag. 349

    4.3. Procedura scrisa - pag. 351

    4.3.1. Introducere - pag. 351

    4.3.2. Termene si cerinte privind depunerea observatiilor - pag. 351

    4.3.3. Continutul si structura observatiilor scrise - pag. 353

    4.3.4. Lungimea observatiilor scrise - pag. 355

    4.3.5. Raportul de sedinta - pag. 356

    4.4. Procedura orala - pag. 356

    4.4.1. Nu toate cauzele se judeca cu audierea pledoariilor - pag. 356

    4.4.2. Stabilirea datei pentru sedinta - pag. 357

    4.4.3. Timpul permis pentru a pleda in fata Curtii - pag. 357

    4.4.4. Continutul si desfasurarea sedintei - pag. 358

    4.4.5. Consideratii aferente interpretarii - pag. 360

    4.4.6. Terminarea procedurii orale - pag. 362

    5. Proceduri accelerate - pag. 363

    5.1. Sumar - pag. 363

    5.2. Procedura accelerata precizata la articolul 104a din Regulamentul de procedura al Curtii - pag. 364

    5.2.1. Procedura - pag. 364

    5.2.2. Notiunea "urgenta deosebita" - pag. 365

    5.3. Procedura de urgenta in spatiul de libertate, securitate si justitie - pag. 367

    5.3.1. Perspectiva de ansamblu asupra procedurii de urgenta - pag. 367

    5.3.2. Conditii pentru aplicarea procedurii hotararii preliminare de urgenta - pag. 368

    5.3.3. Decizia de aplicare sau nu a procedurii de urgenta - pag. 370

    5.3.4. Procedura scrisa - pag. 371

    5.3.5. Observatiile orale in procedura de urgenta - pag. 371

    6. Strangerea de probe suplimentare si redeschiderea procedurii orale - pag. 372

     
     

    11. Hotararea preliminara - pag. 376

    1. Hotarare sau ordonanta? - pag. 376

    2. Reformularea intrebarii adresate - pag. 379

    2.1. Sumar - pag. 379

    2.2. Intrebarea preliminara este restransa - pag. 380

    2.3. Includerea altor prevederi de drept comunitar - pag. 384

    2.4. Raspunsuri alternative - pag. 386

    2.5. Aspecte potential pertinente care nu fac parte din trimiterea preliminara - pag. 388

    2.6. Intrebari in aprecierea validitatii unei dispozitii comunitare - pag. 392

    3. Ajustarea hotararii preliminare la faptele cauzei - pag. 394

    3.1. Masura in care chiar Curtea de Justitie realizeaza incadrarea juridica a faptelor - pag. 394

    3.2. Natura intrebarii - pag. 396

    3.3. Continutul si formularea trimiterii preliminare - pag. 397

    3.4. Considerente de ordin politic - pag. 398

    3.5. Volumul de munca al Curtii de Justitie - pag. 401

    3.6. Noi principii de drept - pag. 403

     
     

    12. Efectele hotararii preliminare - pag. 405

    1. Introducere - pag. 405

    2. Efectele unei hotarari preliminare pentru actiunea principala - pag. 406

    2.1. Instante nationale sesizate in cauza - pag. 406

    2.2. Partile din actiunea principala - pag. 413

    3. Efectul unei hotarari preliminare pentru alte cauze - pag. 414

    3.1. Alte instante nationale - pag. 414

    3.2. Parti la alte actiuni nationale, institutii comunitare si state membre - pag. 417

    3.3. Curtea de Justitie - pag. 417

    4. Semnificatia juridica a concluziilor avocatilor generali - pag. 418

    5. Efectul in timp al unei hotarari preliminare - pag. 418

    5.1. Regula principala - pag. 418

    5.2. Imprejurari care justifica limitarea in timp a efectului - pag. 419

    5.2.1. Prezentare sintetica - pag. 419

    5.2.2. Lipsa claritatii juridice si buna credinta - pag. 420

    5.2.2.1. Consideratii generale - pag. 420

    5.2.2.2. Conduita institutiilor Comunitatii - pag. 422

    5.2.2.3. Asteptari legitime pentru statele membre? - pag. 425

    5.2.3. Consecinte financiare grave - pag. 426

    5.2.4. Raportul cu o actiune in curs - pag. 428

    5.2.5. Limitarea in timp in cauze privind validitatea unei masuri comunitare - pag. 429

    6. Interpretarea si revizuirea unei hotarari preliminare - pag. 429

     
     

    13. Cheltuieli de judecata si asistenta judiciara - pag. 432

    1. Cheltuieli de judecata - pag. 432

    2. Asistenta judiciara - pag. 433

     
     

    Addenda la traducerea romaneasca Preliminary References to the European Court of Justice - pag. 435

    1. Introducere - pag. 435

    2. Tratatul de la Lisabona - pag. 435

    2.1. Articolul 267 TFUE a inlocuit articolul 234 CE - pag. 435

    2.2. Extinderea domeniului procedurii pentru trimiteri preliminare - pag. 436

    2.2.1. Regula principala - pag. 436

    2.2.2. Politica externa si de securitate comuna - pag. 437

    2.3.3. Justitie si afaceri interne - pag. 438

    2.3. Extinderea competentei CEJ la acte juridice care nu sunt adoptate de catre institutii ale UE - pag. 440

    2.4. Interactiunea cu actiunea directa - pag. 440

    3. Jurisprudenta - pag. 441

     

    Bibliografie - pag. 447

     

    index - pag. 461

     
     
  • Titlu: Procedura trimiterii preliminare la Curtea Europeana de Justitie
  • Pret: 95,00 RON
  • ISBN: 606-8201-31-7
  • Format: 16,5 x 23,5 cm, cartonatã
  • Pagini: 474
Votul cititorilor: (0 voturi)
Daca ai citit aceasta carte, spune si celorlalti cat de mult ti-a placut!
Vot:
Numele tau:
Email:
Titlu:
Parerea ta:
Procedura trimiterii preliminare la Curtea Europeana de Justitie
Recomanda unui prieten
Comanda telefonica

Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.

Aboneaza-te la newsletter
Fii la curent cu reducerile!

Parteneri Gold:
Parteneri Silver:
Parteneri Media:
Va recomandam:

Copyright 2008-2024 Universul Juridic Magazin SRL. Toate drepturile rezervate

Comanda prin telefon

0733.673.555
Adaugare in Cos
Produsul a fost adaugat in Cosul de Cumparaturi.
Precomanda
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Precomanda cu plata in avans
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Rezerva
TE RUGAM SA FACI REZERVAREA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai rezervat nu este disponibil in stoc.
Ujmag.ro va depune toate diligentele pentru a comanda aceasta carte pentru tine.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Adauga in cos