Contractul de transport international de marfuri pe sosele
Contractul de transport international de marfuri pe sosele
Pret de coperta: 34,00
32,30 lei (-5%)
Monografii
Contractul de transport international de marfuri pe sosele

Pret de coperta: 34,00

32,30 lei

Economisesti 5%

Disponibilitate: Nu este pe stoc

Rezerva

Vom depune toata diligenta in vederea gasirii cartii.

Rezerva acum si te vom anunta prin e-mail, in maxim 30 de zile, pentru ca tu sa o poti comanda imediat.

Termen de livrare

2 zile lucratoare

Reduceri

Oferte speciale exclusive

Comanda direct la

Telefon: 0733.673.555

Plateste cu cardul

Protectia platii online
 
Dezvoltarea infrastructurii rutiere si mobilitatea mare a autovehiculelor au determinat, cu deosebire la finele secolului trecut si inceputul noului mileniu, un avant major al transportului de marfuri pe sosele in detrimentul transportului feroviar, transportul rutier castigand mereu teren in lumea comertului international dat fiind raportul pret-rapiditate, net favorabil acestuia.

Aceasta dezvoltare a transportului de marfuri pe sosele a determinat, data fiind nevoia de certitudine a tuturor celor interesati: expeditorul marfii, carausilor si destinatarul aceleasi marfi - elaborarea de norme uniforme, deopotriva legale, cuprinse in conventii interstatale multilaterale, dar si contractuale, elaborate de asociatiile internationale de transportatori rutieri, in principal.

Se adauga instrumentelor internationale evocate conventii interstatale recente, de factura punctuala, sau acte legislative de drept derivat ale Uniunii Europene, reglementand aspecte adiacente transportului international de marfuri pe sosele si pe care Romania fie le-a ratificat, fie le aplica in calitatea sa de membru al Uniunii Europene.
Este contextul in care tema aleasa de autoare se impune si isi dovedeste cu prisosinta actualitatea si importanta stiintifica si practica.

Trebuie subliniat dintru inceput ca lucrarea de fata, rezultat al investigarii atente si minutioase a doctrinei romane si straine si a jurisprudentei domeniului, dar si al fructificarii indelungatei experiente de judecator a autoarei, se prezinta ca o cercetare de factura monografica, originala si care se impune prin concluziile incitante si propunerile de lege ferenda avansate, ca si prin luari de pozitie doctrinara care invita la reflectie.

Punand in evidenta realele calitati de cercetator ale autoarei care probeaza o solida cultura juridica, lucrarea se infatiseaza ca un demers stiintific laborios, structurat cu respectarea tuturor rigorilor unei lucrari monografice.

Dupa o introducere in care autoarea evoca politica transporturilor in Uniunea Europeana si in Romania - ca stat membru - si organizarea activitatii de transporturi in contextul rolului major si al importantei economice in crestere a transportului de marfuri in promovarea comertului mondial, in Capitolul I prezinta contractul de transport international de marfuri, in reperele sale generale, cu sublinierea controverselor - inca existente in doctrina - cu privire la caracterul real al acestuia, dar si clasificarea transporturilor internationale de marfuri, cu infatisarea unora dintre modalitatile tehnice de realizare a lor.

Apreciem modul in care, in paginile acestui capitol, autoarea infatiseaza aspecte referitoare la dreptul aplicabil contractului international de transport marfuri, surprinzand, atat cadrul uniform legal, cat si cadrul uniform contractual al contractului de transport international de marfuri pe sosele, aplecandu-se atat asupra conventiei CMR, cat si asupra Actului Uniform elaborat de OHADA sau asupra Conventiei CIDIP de la Montevideo referitoare la acelasi contract de transport, analize prezente pentru prima data in doctrina romana.

Capitolul al II-lea al lucrarii "Contractul de transport international de marfuri pe sosele" este rezervat cercetarii contractului de transport de marfuri pe sosele, asa cum este acesta reglementat in Conventia CMR - in evolutia acesteia, cu analiza scrisorii de trasura si naturii acesteia, asa cum rezulta atat din Conventia de la Geneva, cat si din scrisoarea de trasura tip, elaborata de IRU.

Absolut necesar in logica tratarii, in Capitolul al III-lea se analizeaza drepturile si obligatiile partilor implicate in contractul international de marfuri pe sosele, autoarea oprindu-se mai ales asupra obligatiilor carausului, inclusiv ale carausilor succesivi cand acestia exista.

Substanta lucrarii "Contractul de transport international de marfuri pe sosele" este data, in special, de capitolul al IV-lea, de o intindere importanta, afectat infatisarii raspunderii carausului pentru executarea necorespunzatoare sau neexecutarea contractului de transport de marfuri pe sosele, autoarea cercetand minutios formele raspunderii carausului si natura acesteia, cu surprinderea corecta a specificitatii raspunderii carausului rutier si a raspunderii solidare a carausilor succesivi si cu analiza pertinenta a cauzelor de exonerare de raspundere, sau de limitare a acesteia, ori chiar de agravare a ei. In preocuparea pentru o cercetare exhaustiva a raspunderii carausului rutier, autoarea se opreste si asupra problemei raspunderii acestuia in cazul transportului combinat, sau efectuat sub acoperirea carnetelor TIR si ATA.

In paginile aceluiasi capitol, in profitul unei tratari unitare, autoarea se apleaca si asupra aspectelor esentiale ale raspunderii expeditorului marfii in contractul de transport rutier, ca si ale raspunderii destinatarului marfii, cu cercetarea atenta a problematicii dreptului de retentie al carausului asupra marfii transportate, ca privilegiu al acestuia asupra marfii in cauza.

In mod logic - si firesc pentru noutatea cercetarii intreprinse - autoarea se ocupa in capitolul al V-lea de problematica solutionarii litigiilor nascute din executarea necorespunzatoare sau neexecutarea contractului de transport international de marfuri pe sosele, oprindu-se inclusiv asupra solutionarii lor pe calea arbitrajului, cu surprinderea specificitatii locului reclamatiei administrative impotriva carausului si a procedurii acesteia in mecanismul de solutionare a litigiilor mentionate. Remarcam ca deosebit de pertinenta cercetarea, in cuprinsul capitolului si a regimului prescriptiei extinctive, asa cum rezulta acesta din Conventia de la Geneva reglementand contractul international de transport de marfuri pe sosele.

In mod firesc, pentru o lucrare de cercetare stiintifica, monografia se finalizeaza cu formularea de concluzii extrem de judicioase, precum si cu propuneri pertinente de lege ferenda, pe care autoarea le avanseaza si fundamenteaza, pe masura analizei intreprinse, dar le concentreaza - in sinteza - in ultimele pagini, oferind astfel un extrem de util instrument pentru cititor.

Subliniind directiile posibile si necesare de modificare - in perspectiva - a Conventiei de la Geneva  din anul 1956, prin compararea si corelarea prevederilor acesteia cu ale celorlalte conventii interstatale multilaterale ulterioare, adoptate in materie de transport international de marfuri, precum si cu actele legislative - in domeniu - elaborate de Uniunea Europeana, autoarea propune extinderea reglementarii CMR si la raporturile dintre client si expeditorul marfii acestuia, in calitate de comisionar al sau, ca si extinderea cauzelor de exonerare de raspundere a carausului rutier, cu includerea cazurilor de defectiune a autovehiculului pentru vicii ascunse de fabricatie, sau a cazului de insotire a marfii periculoase de catre un consilier specializat.

Autoarea apreciaza - in aceeasi ordine de gandire - ca, pentru asigurarea echilibrului contractual in conditii de concurenta, s-ar impune inlaturarea limitarii cuantumului despagubirii datorate de caraus, cum se prevede inca in prezent in CMR. Este de retinut si propunerea vizand realizarea unei reglementari unitare a efectelor reclamatiei administrative impotriva carausului, cu prioritate asupra suspendarii cursului prescriptiei extinctive, ca si propunerea avansata, in baza unei analize comparative a CMR cu Conventia CIDIP din 15 iulie 1989 de la Montevideo privind contractele de transport rutier international de marfuri si cu Actul Uniform OHADA din 22 martie 2002 relativ la contractul de transport de marfuri pe sosele, de a se accepta si de a se trece si in statele parti las Conventia de la Geneva la utilizarea scrisorii de trasura intocmita in forma electronica.

Si numai eflorarea continutului de idei al lucrarii "Contractul de transport international de marfuri pe sosele" convinge asupra valorii incontestabile a acesteia, cercetarea intreprinsa impunandu-se teoreticianului si practicianului ca prima monografie din doctrina juridica romana afectata analizei complexe a contractului de transport international de marfuri pe sosele, aceasta reprezentand un demers laborios, incitant, care invita la reflectie.
 

Prof. univ. dr.
Brandusa STEFÃNESCU

 

    Abrevieri

    CONSIDERATII INTRODUCTIVE

    § 1. Rolul si importanta economica a transportului de marfuri in promovarea schimburilor comerciale internationale

    § 2. Politica transporturilor in Uniunea Europeana. Politica Romaniei in domeniul transporturilor dupa aderarea la Uniunea Europeana

    § 3. Organizarea nationala si internationala a activitatii de transport. Institutii nationale si internationale implicate

    Capitolul I - CONTRACTUL DE TRANSPORT INTERNATIONAL DE MÃRFURI. PREZENTARE GENERALA

    Sectiunea I - Notiuni generale

    § 1. Notiunea contractului de transport international de marfuri

    § 2. Caractere juridice

    § 3. Specificitate

    § 4. Internationalitatea

    Sectiunea II - Clasificari ale transporturilor internationale  de mǎrfuri. Modalitǎti tehnice de transport

    § 1. Clasificarea transporturilor internationale de marfuri

    1.1. In functie de caile de transport utilizate (infrastructura) deosebim:

    1.2. In functie de diversitatea categoriilor de mijloace de transport folosite deosebim:

    1.3. In functie de ritmicitatea transporturilor deosebim:

    1.4. In functie de numarul de teritorii statale implicate deosebim:

    1.5. In functie de interesul deservit deosebim:

    § 2. Modalitati tehnice de transport al marfurilor

    Sectiunea III - Dreptul aplicabil contractului de transport international de marfuri

    § 1. Legea aplicabila contractului de transport international de marfuri

    § 2. Necesitatea si caile de uniformizare a dreptului material aplicabil contractelor de transport international de marfuri

    2.1. Cadrul uniform contractual. Reglementari elaborate in cadrul organizatiilor internationale de profil neguvernamentale

    2.2. Cadrul uniform legal

    2.2.1. Conventii internationale multilaterale

    2.2.2. Conventiile interstatale bilaterale

    § 3. Dreptul uniform aplicabil transportului international rutier de marfuri

    Sectiunea IV - Solutii de drept conflictual in transporturile internationale de marfuri

    § 1. Solutii de drept conflictual in sistemele de drept ale statelor care nu sunt parte la conventiile multilaterale in materie

    1.1. Solutii uniforme de drept conflictual

    § 2. Situatii de conflict intre dispozitiile acordurilor interstatale bilaterale si conventiile multilaterale incheiate de aceleasi state in materia transportului international de marfuri

    Capitolul II - CONTRACTUL DE TRANSPORT INTERNATIONAL DE MÃRFURI PE SOSELE  IN LUMINA CONVENTIEI CMR

    Sectiunea I - Domeniul de aplicare al conventiei CMR

    § 1. Transporturi supuse CMR

    § 2. Transporturi excluse CMR

    Sectiunea II - Negocierea si incheierea contractului de transport international de marfuri pe sosele

    § 1. Consideratii generale

    1.1. Notiune

    1.2. Partile contractului

    1.3. Caractere juridice

    1.4. Forma contractului

    § 2. Scrisoarea de trasura

    2.1. Repere istorice. Consideratii generale

    2.2. Scrisoarea de trasura tip CMR

    2.2.1. Forma si numar exemplare

    2.2.2. Persoana careia ii incumba obligatia intocmirii scrisorii de trasura

    2.2.3. Semnarea scrisorii de trasura

    2.2.4. Limba in care se intocmeste scrisoarea de trasura

    2.3. Cuprinsul scrisorii de trasura

    2.3.1. Mentiuni absolut obligatorii

    2.3.2. Mentiuni obligatorii, dupa caz

    2.3.3. Mentiuni facultative

    2.4. Rezervele transportatorului

    2.4.1. Elementele ce pot forma obiectul formularii rezervelor

    2.4.2. Conditiile formularii rezervelor

    2.4.3. Consecintele acceptarii rezervelor

    2.5. Absenta, neregularitatea sau pierderea scrisorii de trasura. Consecinte

    2.5.1. Absenta scrisorii de trasura

    2.5.2. Neregularitatea scrisorii de trasura

    2.5.3. Pierderea scrisorii de trasura

    2.6. Nulitatea scrisorii de trasura

    2.7. Natura juridica a scrisorii de trasura tip CMR

    2.7.1. Functiile scrisorii de trasura

    2.7.2. Rolul scrisorii de trasura

    2.7.3. Valoarea probatorie a scrisorii de trasura

    2.8. Anexele contractului de transport si natura lor juridica

    2.8.1. Documente referitoare la conducatorul auto

    2.8.2. Documente referitoare la autovehicul

    2.8.3. Documente referitoare la marfa

    Capitolul III - CONTINUTUL CONTRACTULUI DE TRANSPORT INTERNATIONAL DE MÃRFURI PE SOSELE

    Precizari prealabile

    Sectiunea I - Drepturile si obligatiile expeditorului

    § 1. Drepturile expeditorului

    1.1. Dreptul de a dispune asupra marfii pe toata durata transportului

    1.2. Dreptul de a solicita transportatorului verificarea greutatii brute a incarcaturii sau a cantitatii acesteia, precum si verificarea continutului coletelor

    § 2. Obligatiile expeditorului

    2.1. Obligatia de a comanda transportatorului un mijloc de transport adecvat marfii ce urmeaza a fi transportate

    2.2. Obligatia de a verifica mijlocul de transport pus la dispozitie de catre transportator, inainte de incarcare

    2.3. Obligatia de a ambala, incarca si stivui marfa in mijlocul de transport

    2.4. Obligatia predarii marfii in vederea transportului

    2.5. Obligatia de a pune la dispozitia transportatorului documentele necesare vamuirii si sa-i furnizeze toate informatiile necesare si utile

    2.6. Obligatia de a plati transportatorul si de a suporta cheltuielile de transport

    Sectiunea II - Drepturile si obligatiile carausului

    § 1. Drepturile carausului

    1.1. Dreptul de a fi remunerat pentru executarea transportului

    1.2. Dreptul de a formula rezerve la primirea marfii pentru transport

    1.3. Dreptul de a cere plata cheltuielilor efectuate cu verificarea greutatii brute a marfii sau a cantitatii acesteia astfel exprimate precum si cu verificarea continutului coletelor

    1.4. Dreptul la rambursarea cheltuielilor legate de solicitarea si executarea instructiunilor in parcurs

    § 2. Obligatiile carausului

    Enumerare si etapizare

    2.1. Obligatia de a pune la dispozitie un mijloc de transport adecvat

    2.1.1. Obligatia de a verifica starea autovehiculului in raport de specificitatea transportului

    2.1.2. Obligatia de a procura documentele autovehiculului

    2.1.3. Obligatia de a pune la dispozitie echipaj conducatori auto conform conventiilor internationale

    2.1.4. Obligatia de a asigura documentele necesare deplasarii conducatorului auto

    2.1.5. Obligatia de a asigura carburanti si lubrifianti pentru autovehicul

    2.2. Obligatia de a procura autorizatiile de transport international

    2.2.1. Procedura eliberarii autorizatiilor de transport

    2.3. Obligatia de a incarca sau - dupa caz - de a supraveghea incarcarea marfii in mijlocul de transport

    2.4. Obligatia de a lua in primire marfa

    2.4.1. Verificarea modului de incarcare si stivuire a marfii in autovehicul si respectarea de catre expeditor a declaratiei din documentul de transport privind natura marfii

    2.4.2. Verificarea greutatii si cantitatii marfii precum si a modului de cantarire

    2.4.3. Luarea efectiva in primire a marfii

    2.5. Obligatia de a participa la vamuirea marfii

    2.5.1. Obligatia de a participa si verifica intocmirea documentelor de vama si de frontiera

    2.5.2. Obligatia de a participa la vamuire

    2.6. Obligatia de a executa transportul conform clauzelor contractuale. Modificarea contractului de transport in parcurs

    2.6.1. Respectarea rutei

    2.6.1.1. Exercitarea dreptului de dispozitie asupra incarcaturii in parcurs

    2.6.1.2. Impiedicari la transport si obstacole ivite in parcurgerea rutei

    2.6.1.3. Obligatia de a cere instructiuni

    2.6.1.4. Obligatia de executare a instructiunilor primite

    2.6.1.5. Obligatiile carausului atunci cand nu primeste instructiuni sau cand nu le poate cere

    2.6.2. Respectarea duratei transportului

    2.7. Obligatia de a asigura paza marfii si de a o conserva pe durata transportului

    2.7.1. Obligatia de a conserva fizic marfa

    2.7.2. Obligatia de a nu deteriora marfa pe parcurs

    2.7.3. Obligatia de a asigura marfa

    2.8. Obligatia de eliberare a marfii la destinatie

    2.8.1. Avizarea destinatarului

    2.8.2. Locul si data eliberarii marfii

    2.8.3. Proba eliberarii marfii

    2.8.4. Consecintele eliberarii marfii

    2.8.5. Impiedicare la eliberarea marfii si consecintele impiedicarii

    2.8.6. Termenele eliberarii marfii si consecintele nerespectarii lor

    2.8.6.1. Obligatiile carausului cand exista un interes special la transport

    2.9. Obligatia incasarii rambursului pretului si a cheltuielilor de transport, potrivit clauzelor contractului

    2.10. Obligatii posibile in functie de specificitatea transportului

    2.10.1. Obligatiile carausilor succesivi

    Sectiunea III - Drepturile si obligatiile destinatarului

    § 1. Drepturile destinatarului

    1.1. Dreptul de a dispune asupra marfii

    1.2. Dreptul de a solicita eliberarea marfii si remiterea scrisorii de trasura

    § 2. Obligatiile destinatarului

    2.1. Obligatia de a verifica incarcatura

    2.2. Obligatia de a prelua si receptiona marfa dupa descarcarea ei din autovehicul

    2.3. Obligatia de a elibera carausului dovada de primire a marfii

    2.4. Obligatii posibile, daca au fost convenite

    2.4.1. Obligatia de a descarca marfa din mijlocul de transport

    2.4.2. Obligatia de a achita sumele "ramburs" sau a cheltuielilor de transport in cazul unei plati transmise###

    Capitolul IV - RÃSPUNDEREA CARAUSULUI PENTRU EXECUTAREA NECORESPUNZÃTOARE  SAU NEEXECUTAREA CONTRACTULUI  DE TRANSPORT INTERNATIONAL  DE MÃRFURI PE SOSELE

    Sectiunea I - Raspunderea carausului

    § 1. Natura juridica si formele raspunderii carausului

    1.1. Natura juridica

    1.2. Formele raspunderii carausului

    1.2.1. Raspunderea contractuala a carausului

    1.2.2. Raspunderea delictuala a carausului

    1.2.3. Sfera raspunderii carausului

    1.2.3.1. Raspunderea pentru fapta proprie

    1.2.3.2. Raspunderea pentru fapta tertilor la care el apeleaza in executarea contractului

    1.2.3.3. Raspunderea pentru fapta lucrului (vehiculului)

    1.3. Durata raspunderii carausului

    § 2. Specificitatea raspunderii carausului rutier

    2.1. Raspunderea atenuata a carausului

    2.2. Limitarea raspunderii carausului

    2.3. Prezumarea culpei carausului

    2.4. Solidaritatea carausilor succesivi

    § 3. Raspunderea contractuala a carausului rutier

    3.1. Conditiile angajarii raspunderii carausului

    3.2. Cauzele care atrag raspunderea carausului rutier

    3.2.1. Raspunderea pentru avarierea marfii

    3.2.1.1. Prezumtia privind starea marfii la eliberarea ei

    3.2.2. Raspunderea pentru pierderea totala sau partiala a marfii

    3.2.2.1. Prezumtia pierderii marfii

    3.2.2.2. Infirmarea prezumtiei de pierdere prin gasirea ulterioara a marfii

    3.2.2.3. Pozitia destinatarului fata de marfa gasita

    3.2.3. Raspunderea carausului pentru intarziere in transport

    3.3. Exonerarea de raspundere a carausului rutier

    3.3.1. Clasificarea cauzelor exoneratorii si regimul juridic aplicabil lor

    3.3.1.1. Clasificarea cauzelor exoneratorii

    3.3.1.2. Regimul juridic aplicabil cauzelor exoneratorii

    3.3.2. Cauzele generale de exonerare de raspundere

    3.3.2.1. Culpa persoanei care are dreptul sa dispuna de marfa

    3.3.2.2. Ordinul persoanei care are dreptul sa dispuna de marfa

    3.3.2.3. Viciul propriu al marfii

    3.3.2.4. Circumstante pe care carausul nu putea sa le evite si ale caror consecinte nu le putea preveni

    3.3.3. Cauze speciale de exonerare de raspundere a carausului rutier

    3.3.3.1. Folosirea de vehicule descoperite

    3.3.3.2. Lipsa sau defectuozitatea ambalajului

    3.3.3.3. Manipularea, incarcarea, stivuirea sau descarcarea marfii de catre expeditor sau destinatar sau de persoane actionand in contul lor

    3.3.3.4. Natura unor marfuri supuse deprecierii

    3.3.3.5. Insuficienta sau imperfectiunea marcajelor sau a numerelor coletelor

    3.3.3.6. Transportul animalelor vii

    3.4. Limitarea raspunderii carausului

    3.4.1. Despagubirile si modul lor de calcul

    3.4.1.1. In cazul pierderii marfii

    3.4.1.2. In cazul avarierii marfii

    3.4.1.3. In cazul intarzierii in eliberarea marfii

    3.4.1.4. In alte cazuri

    3.4.1.5. Acordarea dobanzilor

    3.4.2. Exceptii de la limitarea raspunderii carausului

    3.4.2.1. Cazul declaratiei de valoare

    3.4.2.2. Cazul declararii interesului special la eliberare

    3.4.2.3. Cazul dolului sau culpei grave a carausului

    3.4.3. Agravarea raspunderii carausului rutier

    3.4.3.1. Dolul si culpa grava a carausului

    3.4.3.2. Consecintele agravarii raspunderii

    § 4. Raspunderea carausului rutier determinata de specificitatea transportului

    4.1. Raspunderea in cazul transportului international de marfuri executat de carausi rutieri succesivi

    4.1.1. Regimul juridic al raspunderii carausilor succesivi

    4.1.2. Regresul intre carausii succesivi

    4.1.3. Imputatia despagubirilor in raporturile dintre carausii succesivi

    4.2. Raspunderea carausului rutier in cazul transportului combinat (mixt)

    4.2.1. Regimul juridic al raspunderii carausului rutier in acest caz

    4.2.2. Exceptii de la principiul unicitatii raspunderii carausului rutier

    4.3. Raspunderea carausului rutier in cazul transporturilor efectuate sub acoperirea carnetelor TIR sau ATA

    4.3.1. Cazul transporturilor efectuate sub acoperirea carnetelor TIR

    4.3.2. Cazul transporturilor efectuate sub acoperirea carnetelor ATA

    Sectiunea II - Raspunderea expeditorului in executarea contractului de transport international de marfuri pe sosele

    § 1. Raspunderea expeditorului pentru completarea inexacta sau insuficienta a scrisorii de trasura si a anexelor sale

    § 2. Raspunderea expeditorului pentru defectuozitatea ambalajului marfii

    § 3. Raspunderea expeditorului in rambursarea cheltuielilor legate de solicitarea si executarea instructiunilor in traseu

    § 4. Raspunderea expeditorului pentru toate cheltuielile si daunele rezultate din predarea la transport a unor marfuri periculoase, fara a instiinta carausul

    Sectiunea III - Raspunderea destinatarului

    § 1. Raspunderea pentru ordinele si instructiunile date carausului

    § 2. Raspunderea pentru fapta sa culpabila

    § 3. Raspunderea pentru achitarea creantelor ce rezulta din scrisoarea de trasura

    3.1. Dreptul de retentie al carausului si privilegiul asupra marfii transportate

    Capitolul V - SOLUTIONAREA LITIGIILOR CE DECURG  DIN EXECUTAREA NECORESPUNZÃTOARE  SAU NEEXECUTAREA CONTRACTULUI DE TRANSPORT INTERNATIONAL DE MÃRFURI  PE SOSELE

    Precizari prealabile

    Sectiunea I - Competenta solutionarii litigiilor

    § 1. Competenta de drept comun a instantelor judecatoresti

    1.1. Competenta materiala

    1.2. Competenta teritoriala

    1.3. Litispendenta si autoritatea lucrului judecat

    § 2. Competenta arbitrajului comercial

    § 3. Specificitatea procedurii solutionarii litigiilor

    3.1. Reclamatia administrativa adresata carausului

    3.1.1. Caracterul facultativ al reclamatiei

    3.1.2. Titularul reclamatiei

    3.1.3. Forma reclamatiei. Anexele ei

    3.1.4. Solutionarea reclamatiei

    3.1.5. Efectele reclamatiei

    3.2. Probele si particularitatile lor

    3.2.1. Regimul probelor

    3.2.2. Sarcina probei

    3.3. Inadmisibilitatea cautiunii pentru cheltuieli de judecata

    § 4. Executarea hotararilor pronuntate

    4.1. Executarea hotararilor organelor de jurisdictie statala

    4.2. Executarea hotararilor arbitrale

    Sectiunea II - Regimul prescriptiei extinctive in contractul  de transport international de marfuri pe sosele

    § 1. Regimul prescriptiei extinctive in raporturile juridice de comert international

    1.1. Aspecte generale privind prescriptia extinctiva

    1.2. Cadrul legal intern al prescriptiei extinctive in materia transporturilor de marfuri. Specificitate

    1.3. Reglementarea prescriptiei extinctive in dreptul comertului international, cu speciala privire la dreptul uniform

    § 2. Specificitatea reglementarii prescriptiei extinctive  in dreptul uniform al transportului international de marfuri

    § 3. Prescriptia extinctiva in contractul de transport international de marfuri pe sosele reglementata  de CMR

    3.1. Termenele de prescriptie. Calculul lor

    3.2. Curgerea prescriptiei extinctive

    3.2.1. In cazul pierderii partiale, avarierii marfii sau intarzierii la transport

    3.2.2. In cazul pierderii totale a marfii

    3.2.3. In toate celelalte cazuri

    3.3. Suspendarea prescriptiei extinctive

    3.3.1. Suspendarea prescriptiei prin reclamatie scrisa

    3.4. Intreruperea prescriptiei extinctive

    3.5. Efectele implinirii prescriptiei extinctive

    3.6. Prescriptia extinctiva in cazul transportului efectuat de carausi succesivi

    CONCLUZII SI PROPUNERI  DE LEGE FERENDA

    BIBLIOGRAFIE

     

  • Titlu: Contractul de transport international de marfuri pe sosele
  • Pret: 34,00 RON
  • ISBN: 978-973-127-335-8
  • Format: A5 14,5 x 20
  • Pagini: 392
Votul cititorilor: (0 voturi)
Daca ai citit aceasta carte, spune si celorlalti cat de mult ti-a placut!
Vot:
Numele tau:
Email:
Titlu:
Parerea ta:
Contractul de transport international de marfuri pe sosele
Recomanda unui prieten
Comanda telefonica

Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.

Aboneaza-te la newsletter
Fii la curent cu reducerile!

Parteneri Gold:
Parteneri Silver:
Parteneri Media:
Va recomandam:

Copyright 2008-2024 Universul Juridic Magazin SRL. Toate drepturile rezervate

Comanda prin telefon

0733.673.555
Adaugare in Cos
Produsul a fost adaugat in Cosul de Cumparaturi.
Precomanda
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Precomanda cu plata in avans
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Rezerva
TE RUGAM SA FACI REZERVAREA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai rezervat nu este disponibil in stoc.
Ujmag.ro va depune toate diligentele pentru a comanda aceasta carte pentru tine.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Adauga in cos