21,85 lei (-5%)
Economia si guvernanta acordurilor de cooperare intre firme
- Cod:1655
- Autor: Radu Mușetescu
- Publicat de: Editura Pro Universitaria
- Colectia: In afara colectiilor
- Data aparitiei: Aprilie 2009
Magazin închis
între 30.04-06.05.2024Reduceri
Oferte speciale exclusiveComanda direct la
Telefon: 0733.673.555Plateste cu cardul
Protectia platii onlineAceasta lucrare isi propune in primul rand sa realizeze o clarificare conceptuala si taxonomica a principalilor termeni utilizati in limbajul de afaceri. Inainte de a analiza de ce firmele coopereaza intre ele, o provocare stiintifica deosebita este clarificarea asa-numitei teorii a firmei. Paradoxal, chiar si in prezent, aceasta subdomeniu al stiintei economice este o sursa importanta de confuzii si erori intelectuale. Autorul incearca sa acopere in acelasi timp un perceput decalaj atat teoretic cat si terminologic intre stiinta economica si disciplinele de afaceri (management, strategie, etc.), un demers stiintific care reprezinta in sine o provocare intelectuala mai complexa. Adresandu-se in principal studentilor din stiintele economice, cu un accent poate particular pentru cei din specializarea de relatii economice internationale, lucrarea poate fi utila insa oricarei persoane interesata de descifrarea aspectelor globale ale afacerilor internationale.
Autorul multumeste profesorului universitar Ioan Popa, cel fara de care ideea abordarii unei asemenea teme nu ar fi prins niciodata viata. Discutarea directiei esentiale de cercetare pe perioada doctoratului in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti nu ar fi fost posibila fara aportul intelectual si pedagogic al dansului. In acelasi timp, discutii fundamentale si critice pentru conturarea pozitiei teoretice a autorului au fost realizate impreuna cu Marius Spiridon, Vladimir Topan si Octavian Jora. Fara existenta unui mediu intelectual deschis ca cel oferit de catre colectivul de cadre didactice al Catedrei de Relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, dezvoltarea ideilor si a dezbaterilor teoretice fundamentale ar fi fost mult mai saraca.
C U P R I N S
Capitolul 1 - C A D R U L C O N C E P T U A L
1.1 Structura productiei
1.2 Capitalist si intreprinzator
1.3 Intreprinzator si tehnician
1.4 Dimensiunea asociativa a activitatii antreprenoriale
Capitolul 2 - P E R S P E C T I V E T E O R E T I C E A S U P R A F I R M E I
2.1 Ronald Coase si "natura firmei"
2.2 Critica teoriei coasiene de catre Frank Knight
2.3 "Ierarhie" versus piata: aportul lui von Mises
2.4 Firma ca "set de contracte"
2.5 Oliver Williamson si scoala costurilor de tranzactionare
2.6 Critica teoriei costurilor de tranzactionare
2.7 Teoria costurilor de agentie si continuarea analizei bazata pe "oportunism"
2.8 Perspectiva bazata pe resurse in teoria firmei
2.9 Perspectiva asupra teoriei firmei bazata pe cunoastere?
2.10 Perspectiva bazata pe resurse versus teoria costurilor de tranzactionare?
2.11 Firma si perceptia holista
2.12 Perspectiva bazata pe resurse si strategia de afaceri
2.13 Concluzii cu privire la teoria firmei
Capitolul 3 - S T R A T E G I A D E A F A C E R I
3.1 O teorie praxeologica a strategiei
3.2 Copierea unui produs deja existent
3.3 Diferentierea produsului fata de concurenta
3.4 Actiunea antreprenoriala, jocurile si strategia militara
3.5 O definire de natura praxeologica a strategiei de afaceri
3.6 Strategia de afaceri: formulare si implementare
3.7 Active strategice versus active non-strategice
3.8 Semnificatia concurentei pentru strategia de afaceri
Capitolul 4 - C O O P E R A R E A E C O N O M I C Ã I N T R E F I R M E
4.1 Acceptiuni ale cooperarii
4.2 Motivatii ale cooperarii
4.3 Tipologia acordurilor de cooperare
4.4 Clarificari taxonomice ale conceptului de cooperare
Capitolul 5 - P R I N C I P A L I I F A C T O R I S I F O R M E A I C O O P E R Ã R I I I N T E R- F I R M Ã
5.1 Cultura de afaceri japoneza: cooperare versus competitie
5. 2 Gestiunea integrata a lantului de valoare: o noua paradigma manageriala?
5.3 Tehnologia si coperarea scopul stabilirii de standarde
5.4 Cooperarea in scopul reducerii riscului de afaceri
5.5 Cooperarea ca si forma de internationalizare a afacerilor: societatile-mixte
5.6 Globalizarea si cooperarea inter-firma
5.7 Aliantele de co-marketing: raspunsul la un nou mediu turbulent de afaceri?
5.8 Acordurile de tip cartel: o forma denaturata de cooperare strategica
Capitolul 6 - P O L I T I C I L E P U B L I C E P R I V I N D C O M P E T I T I A S I C O O P E R A R E A I N T E R - F I R M Ã
6.1 Concurenta si numarul de producatori
6.2 Concurenta si "restrictionarea deliberata a productiei"
6.3 Cooperarea inter-firma si politica privind concurenta
6.4 Politica privind concurenta la nivelul Uniunii Europene
B I B L I O G R A F I E
- Titlu: Economia si guvernanta acordurilor de cooperare intre firme
- Pret: 23,00 RON
- ISBN: 978-973-129-385-1
- Format: Academic 17x24
- Pagini: 220
Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.