Economia si guvernanta acordurilor de cooperare intre firme
Economia si guvernanta acordurilor de cooperare intre firme
Pret de coperta: 23,00
21,85 lei (-5%)
In afara colectiilor
Economia si guvernanta acordurilor de cooperare intre firme

Pret de coperta: 23,00

21,85 lei

Economisesti 5%

Disponibilitate: In stoc

Adauga in cos

Te contactam noi

Ridicare personala de la sediul UJmag
Comanda produsul si vino sa-l ridici din sediu azi, 08.30-17.00

Livrare prin curier
Timp estimat de livrare: 2 zile lucratoare

Magazin închis

între 30.04-06.05.2024

Reduceri

Oferte speciale exclusive

Comanda direct la

Telefon: 0733.673.555

Plateste cu cardul

Protectia platii online
     Ultimul deceniu al mileniului 2 a marcat o dezvoltare exploziva a relatiilor dintre firme catalogate drept relatii de cooperare. Aliantele strategice, societatile-mixte dar si cartelurile au aparut tot mai frecvent in practica de afaceri, de unde si un interes crescut din punct de vedere academic. In mod paradoxal, spre deosebire de interventionismul care a caracterizat perioada precedenta, acest proces a fost asociat cu globalizarea, dereglementarea si liberalizarea pietelor internationale. Daca interventia statului a fost in mod traditional principala motivatie de propagare a anumitor forme de cooperare (precum societatile-mixte Nord-Sud), in perioada amintita companiile au inceput sa initieze asemenea acorduri din proprie initiativa. Exemple precum Sony-Ericsson, LG-Philips, Renault-Nissan samd sunt edificatoare in acest sens.

     Aceasta lucrare isi propune in primul rand sa realizeze o clarificare conceptuala si taxonomica a principalilor termeni utilizati in limbajul de afaceri. Inainte de a analiza de ce firmele coopereaza intre ele, o provocare stiintifica deosebita este clarificarea asa-numitei teorii a firmei. Paradoxal, chiar si in prezent, aceasta subdomeniu al stiintei economice este o sursa importanta de confuzii si erori intelectuale. Autorul incearca sa acopere in acelasi timp un perceput decalaj atat teoretic cat si terminologic intre stiinta economica si disciplinele de afaceri (management, strategie, etc.), un demers stiintific care reprezinta in sine o provocare intelectuala mai complexa. Adresandu-se in principal studentilor din stiintele economice, cu un accent poate particular pentru cei din specializarea de relatii economice internationale, lucrarea poate fi utila insa oricarei persoane interesata de descifrarea aspectelor globale ale afacerilor internationale.

     Autorul multumeste profesorului universitar Ioan Popa, cel fara de care ideea abordarii unei asemenea teme nu ar fi prins niciodata viata. Discutarea directiei esentiale de cercetare pe perioada doctoratului in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti nu ar fi fost posibila fara aportul intelectual si pedagogic al dansului. In acelasi timp, discutii fundamentale si critice pentru conturarea pozitiei teoretice a autorului au fost realizate impreuna cu Marius Spiridon, Vladimir Topan si Octavian Jora. Fara existenta unui mediu intelectual deschis ca cel oferit de catre colectivul de cadre didactice al Catedrei de Relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, dezvoltarea ideilor si a dezbaterilor teoretice fundamentale ar fi fost mult mai saraca.

    C U P R I N S

    Capitolul 1 - C A D R U L C O N C E P T U A L

    1.1 Structura productiei

    1.2 Capitalist si intreprinzator

    1.3 Intreprinzator si tehnician

    1.4 Dimensiunea asociativa a activitatii antreprenoriale

    Capitolul 2 - P E R S P E C T I V E T E O R E T I C E A S U P R A F I R M E I

    2.1 Ronald Coase si "natura firmei"

    2.2 Critica teoriei coasiene de catre Frank Knight

    2.3 "Ierarhie" versus piata: aportul lui von Mises

    2.4 Firma ca "set de contracte"

    2.5 Oliver Williamson si scoala costurilor de tranzactionare

    2.6 Critica teoriei costurilor de tranzactionare

    2.7 Teoria costurilor de agentie si continuarea analizei bazata pe "oportunism"

    2.8 Perspectiva bazata pe resurse in teoria firmei

    2.9 Perspectiva asupra teoriei firmei bazata pe cunoastere?

    2.10 Perspectiva bazata pe resurse versus teoria costurilor de tranzactionare?

    2.11 Firma si perceptia holista

    2.12 Perspectiva bazata pe resurse si strategia de afaceri

    2.13 Concluzii cu privire la teoria firmei

    Capitolul 3 - S T R A T E G I A D E A F A C E R I

    3.1 O teorie praxeologica a strategiei

    3.2 Copierea unui produs deja existent

    3.3 Diferentierea produsului fata de concurenta

    3.4 Actiunea antreprenoriala, jocurile si strategia militara

    3.5 O definire de natura praxeologica a strategiei de afaceri

    3.6 Strategia de afaceri: formulare si implementare

    3.7 Active strategice versus active non-strategice

    3.8 Semnificatia concurentei pentru strategia de afaceri

    Capitolul 4 - C O O P E R A R E A E C O N O M I C Ã I N T R E F I R M E

    4.1 Acceptiuni ale cooperarii

    4.2 Motivatii ale cooperarii

    4.3 Tipologia acordurilor de cooperare

    4.4 Clarificari taxonomice ale conceptului de cooperare

    Capitolul 5 - P R I N C I P A L I I F A C T O R I S I F O R M E A I C O O P E R Ã R I I I N T E R- F I R M Ã

    5.1 Cultura de afaceri japoneza: cooperare versus competitie

    5. 2 Gestiunea integrata a lantului de valoare: o noua paradigma manageriala?

    5.3 Tehnologia si coperarea scopul stabilirii de standarde

    5.4 Cooperarea in scopul reducerii riscului de afaceri

    5.5 Cooperarea ca si forma de internationalizare a afacerilor: societatile-mixte

    5.6 Globalizarea si cooperarea inter-firma

    5.7 Aliantele de co-marketing: raspunsul la un nou mediu turbulent de afaceri?

    5.8 Acordurile de tip cartel: o forma denaturata de cooperare strategica

    Capitolul 6 - P O L I T I C I L E P U B L I C E P R I V I N D C O M P E T I T I A S I C O O P E R A R E A I N T E R - F I R M Ã

    6.1 Concurenta si numarul de producatori

    6.2 Concurenta si "restrictionarea deliberata a productiei"

    6.3 Cooperarea inter-firma si politica privind concurenta

    6.4 Politica privind concurenta la nivelul Uniunii Europene

    B I B L I O G R A F I E

  • Titlu: Economia si guvernanta acordurilor de cooperare intre firme
  • Pret: 23,00 RON
  • ISBN: 978-973-129-385-1
  • Format: Academic 17x24
  • Pagini: 220
Votul cititorilor: (0 voturi)
Daca ai citit aceasta carte, spune si celorlalti cat de mult ti-a placut!
Vot:
Numele tau:
Email:
Titlu:
Parerea ta:
Economia si guvernanta acordurilor de cooperare intre firme
Recomanda unui prieten
Comanda telefonica

Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.

Aboneaza-te la newsletter
Fii la curent cu reducerile!

Parteneri Gold:
Parteneri Silver:
Parteneri Media:
Va recomandam:

Copyright 2008-2024 Universul Juridic Magazin SRL. Toate drepturile rezervate

Comanda prin telefon

0733.673.555
Adaugare in Cos
Produsul a fost adaugat in Cosul de Cumparaturi.
Precomanda
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Precomanda cu plata in avans
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Rezerva
TE RUGAM SA FACI REZERVAREA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai rezervat nu este disponibil in stoc.
Ujmag.ro va depune toate diligentele pentru a comanda aceasta carte pentru tine.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Adauga in cos