Comert international si politici comerciale - Georgeta Ilie
Comert international si politici comerciale - Georgeta Ilie
Pret de coperta: 46,00
43,70 lei (-5%)
Economie
Comert international si politici comerciale - Georgeta Ilie

Pret de coperta: 46,00

43,70 lei

Economisesti 5%

Disponibilitate: In stoc

Adauga in cos

Te contactam noi

Ridicare personala de la sediul UJmag
Comanda produsul si vino sa-l ridici din sediu azi, 08.30-17.00

Livrare prin curier
Timp estimat de livrare: 2 zile lucratoare

Termen de livrare

2 zile lucratoare

Reduceri

Oferte speciale exclusive

Comanda direct la

Telefon: 0733.673.555

Plateste cu cardul

Protectia platii online

   Lucrarea de fata isi propune sa contribuie la intelegerea fenomenului amplificarii fluxurilor comerciale internationale si la consolidarea capacitatii de analiza a deciziilor economice la nivel mondial din perspectiva efectelor acestora asupra participantilor la circuitul mondial de valori.
   Plecand de la faptul ca in prezent fluxurile comerciale si financiare internationale reprezinta cele mai dinamice componente ale economiei mondiale, participarea agentilor economici la aceste fluxuri presupune cunoasterea elementelor determinante ale acestora pentru a putea valorifica eficient oportunitatile existente si a identifica riscurile specifice afacerilor derulate la nivel mondial.
   Problematica abordata se desfasoara intr-o ordine logica, plecand de la prezentarea aspectelor conceptuale, teoretice si metodologice specifice comertului international si politicilor comerciale contemporane, continuand cu prezentarea tendintelor fluxurilor comerciale internationale, pana la noile tendinte de regionalizare si globalizare, precum si de institutionalizare a relatiilor comerciale internationale contemporane. In economia lucrarii se pot identifica doua mari directii si anume, pe de o parte, prezentarea principalilor participanti la comertul international (economiile nationale si agentii economici cu activitati de comert exterior) si, pe de alta parte, reglementarea relatiilor dintre acestia (Organizatia Mondiala a Comertului si organizatiile de integrare economica regionala).
   Intreaga lucrare este insotita cu o multitudine de casete cu explicatii suplimentare si exemple practice desprinse din realitatile comertului international si ale politicilor comerciale ale tarilor lumii, inclusiv Romania.


    PREFATA / 9

    CAPITOLUL 1. COMERTUL INTERNATIONAL – ABORDARI CONCEPTUALE / 11
    1.1 COMERTUL INTERNATIONAL / 11
    1.2 SPECIALIZAREA INTERNATIONALA / 16
    1.3 TEORII PRIVIND COMERTUL INTERNATIONAL / 21
    1.4 INREGISTRAREA FLUXURILOR COMERCIALE IN BALANTA DE PLATI EXTERNE / 29
    1.4.1 Balanta de plati externe / 29
    1.4.2 Inregistrarea fluxurilor comerciale externe in balanta de plati externe / 33
    1.4.3 Tehnici de echilibrare si finantare a balantei de plati externe / 36
    1.5 INDICATORI DE MASURARE A GRADULUI DE INTEGRARE A UNEI TARI IN COMERTUL INTERNATIONAL / 41

    CAPITOLUL 2. EVOLUTIA FLUXURILOR COMERCIALE INTERNATIONALE / 49
    2.1 EVOLUTIA VOLUMULUI VALORIC AL FLUXURILOR COMERCIALE INTERNATIONALE / 49
    2.2 MUTATII STRUCTURALE IN EVOLUTIA COMERTULUI INTERNATIONAL / 50
    2.3 FACTORII DE INFLUENTA ASUPRA EVOLUTIEI COMERTULUI INTERNATIONAL / 52
    2.4 PARTICIPAREA TARILOR LUMII LA COMERTUL INTERNATIONAL / 58
    2.5 FLUXURI COMERCIALE INTRA SI INTER-REGIONALE / 63
    2.6 ROLUL TRIADEI IN COMERTUL INTERNATIONAL CONTEMPORAN / 65
    2.7 ROLUL TARILOR BRICS IN COMERTUL INTERNATIONAL CONTEMPORAN / 69

    CAPITOLUL 3. POLITICI COMERCIALE – ABORDARI GENERALE / 73
    3.1 POLITICA COMERCIALA - CONCEPT, OBIECTIVE, FUNCTII / 73
    3.2 PRICIPALII FACTORI DE INFLUENTA AI COMERTULUI INTERNATIONAL SI POLITICILOR COMERCIALE / 75
    3.3 INSTRUMENTELE POLITICII COMERCIALE / 77
    3.4 TIPURI DE POLITICI COMERCIALE / 79
    3.4.1 Liberul schimb / 79
    3.4.2 Protectionismul comercial / 80
    3.4.3 Argumente ce sustin alegerea politicii comerciale / 80
    3.4.4 Alte tipuri de politici comerciale / 82
    3.5 LIBERALISM VERSUS PROTECTIONISM IN POLITICILE COMERCIALE CONTEMPORANE / 84

    CAPITOLUL 4. INSTRUMENTE SPECIFICE POLITICII COMERCIALE CARE REGLEMENTEAZA IMPORTURILE / 92
    4.1 INSTRUMENTE SPECIFICE POLITICII TARIFARE / 92
    4.1.1 Politica tarifara – obiective, instrumente, functii / 92
    4.1.2 Tariful vamal / 95
    4.1.3 Taxele vamale – scopul si obiectul acestora / 100
    4.1.4 Modul de percepere si modul de stabilire al taxelor vamale / 104
    4.1.5 Stabilirea originii marfurilor supuse impunerii vamale / 111
    4.1.6 Efectul protectionist al taxelor vamale / 112
    4.1.7 Beneficiile si costurile impunerii vamale / 115
    4.1.8 Teritoriul vamal. Forme de extindere si restrangere ale acestuia / 116
    4.2 INSTRUMENTELE SPECIFICE POLITICII COMERCIALE NETARIFARE / 132
    4.2.1 Politica netarifara – abordari conceptuale si caracteristici / 132
    4.2.2 Restrictii cantitative la import / 134
    4.2.3 Limitarea importurilor prin mecanismul preturilor / 147
    4.2.4 Formalitatile vamale si administrative aplicabile importurilor / 154
    4.2.5 Implicarea statului in activitati comerciale internationale / 156
    4.2.6 Standardele aplicate produselor importate / 163
    4.2.7 Impactul protectionismului netarifar asupra comertului international / 168

    CAPITOLUL 5. INSTRUMENTE DE PROMOVARE SI STIMULARE A EXPORTURILOR / 171
    5.1 INSTRUMENTE DE PROMOVARE A EXPORTURILOR / 171
    5.1.1 Elemente definitorii ale politicii de promovare a exporturilor la nivel macroeconomic / 171
    5.1.2 Organizatii nationale pentru promovarea exporturilor / 174
    5.1.3 Rolul targurilor si expozitiilor internationale in promovarea exporturilor / 182
    5.1.4 Agentii si reprezentante comerciale in strainatate / 184
    5.1.5 Camere de comert si industrie / 185
    5.1.6 Tratate si acorduri comerciale internationale / 187
    5.2 INSTRUMENTE DE STIMULARE A EXPORTURILOR / 191
    5.2.1 Subventiile pentru stimularea exporturilor / 191
    5.2.2 Facilitati fiscale pentru stimularea exporturilor / 193
    5.2.3 Creditele de export pentru stimularea exporturilor / 195
    5.2.4 Devalorizarea monedei nationale in scopul stimularii exporturilor / 199

    CAPITOLUL 6. INTEGRAREA ECONOMICA REGIONALA SI INCIDENTELE ACESTEIA ASUPRA COMERTULUI INTERNATIONAL / 201
    6.1 PROCESUL INTEGRARII ECONOMICE REGIONALE / 201
    6.2 REGIONALISM VERSUS MULTILATERALISM IN COMERTUL INTERNATIONAL / 209
    6.3 INTEGRAREA ECONOMICA REGIONALA IN VIZIUNEA ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 212
    6.4 INTEGRAREA ECONOMICA IN EUROPA OCCIDENTALA / 216
    6.4.1 Uniunea Europeana / 216
    6.4.2 Asociatia Europeana a Liberului Schimb / 225
    6.5 INTEGRAREA ECONOMICA IN AMERICA DE NORD / 227
    6.5.1 Pactul Auto / 227
    6.5.2 Acordul de Comert Liber SUA-Canada / 227
    6.5.3 Acordul Nord American de Comert Liber (NAFTA) / 228
    6.5.4 Zona de Comert Liber a Americilor / 237
    6.6 INTEGRAREA ECONOMICA IN AMERICA CENTRALA SI DE SUD / 239
    6.6.1 Piata Comuna a Caraibelor (CARICOM) / 239
    6.6.2 Asociatia de Integrare Latino-Americana (ALADI) / 239
    6.6.3 Piata Comuna a Sudului (MERCOSUR) / 240
    6.6.4 Comunitatea Andina / 242
    6.7 PROCESUL DE INTEGRARE ECONOMICA REGIONALA IN ZONA ASIA – PACIFIC / 246
    6.7.1 Asociatia Natiunilor Unite din Asia de Sud-Est (ASEAN) / 246
    6.7.2 Forumul de Cooperare Asia-Pacific (APEC) / 248

    CAPITOLUL 7. ROLUL ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI IN REGLEMENTAREA COMERTULUI INTERNATIONAL / 252
    7.1 SCURT ISTORIC AL APARITIEI ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 252
    7.2 OBIECTIVELE ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 255
    7.3 ADUCEREA AFACERILOR IN BOARD-UL ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 258
    7.4 CONTINUITATEA SI NOUTATEA ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 259
    7.5 STRUCTURA ORGANIZATORICA A ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 260
    7.6 PRINCIPIILE FUNDAMENTALE ALE ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 263
    7.6.1 Principiul nediscriminarii in relatiile comerciale reciproce / 264
    7.6.2 Principiul reciprocitatii / 265
    7.6.3 Principiul obligativitatii angajamentelor asumate / 266
    7.6.4 Principiul transparentei / 267
    7.6.5 Principiul salvgardarii / 267
    7.7 EXCEPTII SI DEROGARI DE LA PRINCIPIILE FUNDAMENTALE ALE OMC / 268
    7.8 DESFASURAREA NEGOCIERILOR IN CADRUL ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 269
    7.9 LOCUL TARILOR IN DEZVOLTARE IN CADRUL ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 274
    7.10 REZULTATELE RUNDELOR DE NEGOCIERI COMERCIALE / 275
    7.11 RUNDA URUGUAY SI ROLUL ACESTEIA IN CREAREA OMC / 279
    7.12 COOPERAREA ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI CU ALTE ORGANIZATII INTERNATIONALE / 286

    CAPITOLUL 8. REZULTATELE ACTIVITATII ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 289
    8.1 REZULTATELE CONFERINTELOR MINISTERIALE ALE ORGANIZATIEI MONDIALE A COMERTULUI / 289
    8.1.1 Conferintele ministeriale ale OMC in perioada 1996-2011 / 289
    8.1.2 Conferinta ministeriala a OMC de la Bali (2013) / 296
    8.2 RUNDA DOHA (RUNDA MILENIULUI) / 302
    8.3 SISTEMUL COMERCIAL INTERNATIONAL SUB IMPERATIVELE CONJUNCTURII ECONOMICE MONDIALE SI ALE RUNDEI DOHA / 309

    CAPITOLUL 9. PRINCIPALELE REGLEMENTARI ADOPTATE DE ORGANIZATIA MONDIALA A COMERTULUI / 314
    9.1 REGLEMENTAREA ASPECTELOR PRIVIND APARAREA COMERCIALA / 314
    9.1.1 Reglementarea politicilor de contrarare a efectelor dumping-ului / 314
    9.1.2 Reglementarea politicilor privind subventiile de export si taxele compensatorii / 317
    9.1.3 Reglementarea aplicarii masurilor de salvgardare / 320
    9.2 REGLEMENTAREA POLITICILOR COMERCIALE SECTORIALE / 325
    9.2.1 Reglementarea politicilor comerciale aplicabile comertului international cu produse agricole / 325
    9.2.2 Reglementarea politicilor comerciale aplicabile comertului international cu textile si confectii / 329
    9.3 REGLEMENTARI PRIVIND ASPECTE SPECIFICE POLITICII VAMALE, IN CONFORMITATE CU ACORDURILE OMC / 332
    9.3.1 Reglementarea evaluarii marfurilor in vama / 332
    9.3.2 Reglementarea inspectiei inainte de expedierea marfurilor catre piete  externe / 334
    9.3.3 Reglementarea stabilirii originii marfurilor / 335
    9.3.4 Reglementarea procedurilor privind licentele de import / 337
    9.3.5 Reglementarea crearii si functionarii uniunilor vamale si a zonelor de liber schimb / 340
    9.3.6 Reglementarea achizitiilor guvernamentale / 340
    9.4 REGLEMENTARI COMERCIALE INTERNATIONALE CU INCIDENTE ASUPRA POLITICILOR COMERCIALE / 341
    9.4.1 Reglementarea masurilor ce vizeaza investitiile legate de comert / 341
    9.4.2 Reglementarea comertului international cu servicii / 343
    9.4.3 Reglementarea aspectelor comerciale ale drepturilor de proprietate intelectuala / 347
    9.4.4 Reglementarea diferendelor comerciale internationale / 351
    9.4.5 Reglementarea examinarii politicilor comerciale ale tarilor membre OMC / 353

    BIBLIOGRAFIE SELECTIVA  / 356

  • Titlu: Comert international si politici comerciale - Georgeta Ilie
  • Pret: 46,00 RON
  • ISBN: 978-606-28-0316-2
  • Format: Academic
  • Pagini: 360
Votul cititorilor: (0 voturi)
Daca ai citit aceasta carte, spune si celorlalti cat de mult ti-a placut!
Vot:
Numele tau:
Email:
Titlu:
Parerea ta:
Comert international si politici comerciale - Georgeta Ilie
Recomanda unui prieten
Comanda telefonica

Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.

Aboneaza-te la newsletter
Fii la curent cu reducerile!

Parteneri Gold:
Parteneri Silver:
Parteneri Media:
Va recomandam:

Copyright 2008-2024 Universul Juridic Magazin SRL. Toate drepturile rezervate

Comanda prin telefon

0733.673.555
Adaugare in Cos
Produsul a fost adaugat in Cosul de Cumparaturi.
Precomanda
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Precomanda cu plata in avans
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Rezerva
TE RUGAM SA FACI REZERVAREA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai rezervat nu este disponibil in stoc.
Ujmag.ro va depune toate diligentele pentru a comanda aceasta carte pentru tine.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Adauga in cos