Strategii manageriale
- Cod:8606
- Ed. coord. de: Vagu Paraschiv , Ion Stegăroiu
- Autor: , Anișoara Duică , Mircea Constantin Duică
- Publicat de: Editura Pro Universitaria
- Colectia: Biblioteca de Management
- Data aparitiei: Septembrie 2014
- Cuprins
- Rasfoieste
Termen de livrare
2 zile lucratoareReduceri
Oferte speciale exclusiveComanda direct la
Telefon: 0733.673.555Plateste cu cardul
Protectia platii onlineLucrarea Strategii manageriale se bazeaza, intr-o anumita masura, si pe rezultatele unei cercetari care a avut ca obiectiv stabilirea ariei problematicii a noului concept in gandirea strategica si anume, managementul strategic, lansat dupa ce, intr-un numar mare de articole au fost evidentiate limitele planificarii strategice, concept care nu putea raspunde cerintelor in continua schimbare. H. Mintzberg lansase ideea cresterii si decaderii planificarii strategice si sustinea trecerea la managementul strategic.
Insa, pentru a vedea in ce masura noul concept anuntat are propriul obiect si se dorea eliminarea limitelor planificarii strategice, am considerat necesar sa inventariem elementele definitorii ale acesteia pentru a le compara cu ceea ce se presupunea a fi managementul strategic. Cercetarile noastre efectuate o indelungata perioada de timp, au folosit oportunitatile generate de posibilitatea de asimilare a know-how-ului managerial, ca urmare a mobilitatilor in strainatate efectuate de autori in universitati din SUA, Franta, Germania, Belgia, Spania, Italia, Polonia, Grecia, s.a.
Fara a avea pretentia ca am cuprins intreaga literatura elaborata in domeniu, rezultatele cercetarilor noastre nu au fost, insa, pe masura asteptarilor, in sensul de a identifica elemente definitorii ale noului concept.
Cercetarea efectuata a evidentiat faptul ca planificarea strategica poate fi folosita in continuare, in practica manageriala, luand insa in considerare limitele acesteia, relevate pe buna dreptate de critici.
Manualele universitare intitulate „Management strategic”, elaborate de ilustri reprezentanti ai gandirii strategice reiau, in mare parte, problematica specifica planificarii strategice („Regele a murit. Traiasca regele”). In aceasta situatie am considerat necesara valorificarea rezultatelor muncii desfasurate in definitivarea unei lucrari, la care s-a lucrat in paralel si care este lucrarea de fata.
Strategia reflecta capacitatea organizatiilor de a stapani, cat mai mult posibil, incertitudinea lumii, necunoscutul viitorului, de a nu fi surprinse de evenimente, cu alte cuvinte: sa le previna, sa le prevada, chiar sa le accepte si sa le foloseasca in beneficiul acestora.
Aceasta constructie stiintifica trebuie inteleasa ca un ghid practic util managerilor, specialistilor, studentilor si tuturor celor interesati in care acestia vor gasi elementele fundamentale necesare pentru realizarea unui management eficient.
Ne exprimam convingerea ca aceasta lucrare va contribui la intelegerea mai buna a conceptului de strategie manageriala, dand posibilitatea celor care doresc sa-l utilizeze in practica cotidiana, atat in interesul organizatiei in care lucreaza, cat si in interesul personal, al fiecaruia: „Nu fanteziilor noastre – bine ar fi sa decada mai toate pe cat de repede s-au inaltat – ci minunatiilor realitatii” . In acest sens, lucrarea a fost structurata in trei parti care formeaza, de fapt, logica demersului stiintific intreprins:
Partea I – Fundamente ale strategiei (definirea conceptului de strategie; segmentarea strategica – ca fundament al analizei strategice; procesul strategic; instrumentele folosite in fundamentarea deciziilor strategice).
Partea a II-a – Clasificarea strategiilor in functie de nivelurile de abordare a acestora (prezentarea nivelurilor de elaborare a strategiei; strategii la nivelul intreprinderii: strategii corporative; strategii la nivelul unitatii strategice de afaceri; domeniului strategic de activitate).
Partea a III-a – Modalitatile de dezvoltare strategica (cresterea interna; cresterea externa; strategii internationale).
Lucrarea Strategii manageriale pe care o prezentam cititorului interesat si avizat este rezultatul unei vointe comune a trei generatii de cadre didactice din cadrul Universitatii „Valahia” din Targoviste. Aceasta carte se constituie ca simbol al continuitatii pentru Scoala de Management de la Targoviste.
Constienti de amploarea si complexitatea demersului stiintific, autorii considera ca o asemenea lucrare poate ascunde anumite limite in prezentarea traiectoriei problematicii abordate privind strategiile manageriale. Astfel, orice sugestie sau propunere sunt bine venite din perspectiva editarii unei noi editii.
Autorii multumesc tuturor celor care au facut posibila aparitia acestei carti: familiilor noastre, conducerii Universitatii „Valahia” din Targoviste si editurii Pro Universitaria.
- Titlu: Strategii manageriale
- Pret: 110,00 RON
- ISBN: 978-606-26-0088-4
- Format: Academic
- Pagini: 878
Profesor emerit și conducător de doctorat în domeniul Management, autor de manuale și studii universitare, fondator al școlii doctorale din Târgoviște. Deține o vastă și bogată experiență managerială de peste 40 ani. Profesor invitat la diverse universități din străinătate. A...
Absolventă a Universităţii „Valahia" din Târgovişte. Autor de carte universitară, participant frecvent la manifestări științifice internaționale. În calitate de cercetător științific a fost membru în diferite proiecte de cercetare naționale și internaționale. Este...
Absolvent al Universităţii „Valahia" din Târgoviște. Competențe în domeniul managementului ca autor de carte universitară. Experiență în managementul academic universitar ca decan al Facultății de Științe Economice, vicepreședinte al Senatului și din anul 2020 prorector al...
Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.