38,00 lei (-5%)
Preturi si concurenta. Elemente teoretico-metodologice si aplicative moderne
- Cod:14412
- Autor: Vadim Dumitrașcu
- Publicat de: Editura Universitara
- Colectia: Economie
- Data aparitiei: Decembrie 2018
Termen de livrare
2 zile lucratoareReduceri
Oferte speciale exclusiveComanda direct la
Telefon: 0733.673.555Plateste cu cardul
Protectia platii onlineInca nu foarte demult, bazele paradigmatice ale disciplinei „Preturi si Concurenta“ erau identificate in cadrul Microeconomiei, aceasta fiind considerata chiar o „teorie a preturilor“ intrucat se preocupa de mecanismele de functionare a pietei si de formare a pretului de piata. Ansamblul modelelor si instrumentelor de analiza elaborate in cadrul Microeconomiei au ca suport paradigmatic ipotezele rationalitatii actorilor economici si caracterului perfect concurential al pietelor. Insa evolutiile tehnologice si economice recente, derulate in ultimii 20 – 30 de ani, au impins energic la suprafata fenomene si procese, care au determinat transformarea radicala a economiei ca sistem. Este vorba in primul rand de cresterea accelerata a complexitatii in spatiul economic si ascensiunea rapida a cunoasterii ca resursa economica esentiala. Aceste schimbari pun sub semnul indoielii principalele postulate ale Microeconomiei traditionale, provocand, pe cale de consecinta, necesitatea revizuirii multor dintre elementele conceptuale ale disciplinei „Preturi si Concurenta“. Indraznim sa afirmam ca presiunea cea mai mare in sensul revizuirii semnalate vine chiar din partea metamorfozarilor profunde pe care le-au suferit procesele concurentiale si de formare a preturilor pe pietele marcate ireversibil de complexitate si cunoastere ca input economic cheie. Este nevoie, deci, de abordari noi, mai largi si mai bogate din punct de vedere notional. Noile concepte microeconomice se constituie progresiv, pe baza relaxarii principiilor izolarii strategice a actorilor economici si atomicitatii acestora, aplicarea carora are ca efect major concentrarea atentiei numai pe comportamentele concurentiale si neglijarea altor tipuri de comportamente ce pot fi dezvoltate in contextul pietei. Relaxarea acestor ipoteze conduce in mod necesar la studierea interactiunilor strategice intre actorii pietei, respectiv a caracterului interdependent al deciziilor luate de acesti actori. Asezarea problemei functionarii pietelor in acest cadru nou deschide o perspectiva mult mai nuantata asupra preturilor si concurentei. Evident, au fost necesare inovatii conceptuale, inclusiv pe baza unor adaptari creative ale conceptelor si instrumentelor analitice oferite de alte discipline. Teoria jocurilor si Economia informatiei au fost domeniile care s-au constituit in cele mai prolifice surse pentru asemenea imprumuturi.
Capitolul 1
Pretul – notiune, implicatii si functii economice / 13
1.1. Semnificatiile si functiile economice ale pretului / 13
1.2. Sistemul de factori de influenta a preturilor de piata / 15
1.3. Sistemul preturilor in economia de piata / 18
1.4. Abordari generice privind formarea preturilor / 20
Capitolul 2
Rolul concurentei in economie / 24
2.1. Conceptul de concurenta / 24
2.2. Tipuri de structuri concurentiale ale pietei / 26
2.3. Bariere de intrare pe piata / 28
2.4. Piete disputabile / 29
2.5. Concurenta si preturi – conexiuni si interdependente / 31
Capitolul 3
Impactul asimetriilor informationale asupra preturilor si concurentei / 36
3.1. Asimetriile informationale si concurenta / 36
3.2. Preturile si concurenta din perspectiva teoriei semnalelor / 37
3.3. Implicatiile riscurilor morale asupra relatiei principal – agent / 39
3.4. Efectele costurilor tranzactionale / 41
3.5. Efectele costurilor de agentie (de mandat) / 42
3.6. Bazele economice ale comportamentelor non-concurentiale / 44
CAPITOLUL 4
Strategii de preturi ale firmei / 51
4.1. Obiectivele strategiei de preturi a firmei / 51
4.2. Elemente de fundamentare a pretului de vanzare / 52
4.3. Metodologia de determinare a pretului / 55
4.4. Tipologia strategiilor de preturi ale firmei / 56
4.5. Determinarea si ajustarea pretului de baza (de lista) / 61
Capitolul 5
Tehnici de fixare a preturilor / 66
5.1. Detalii privind interdependentele dintre costuri si preturi / 66
5.2. Costurilor variabile si fixe ca baza de stabilire a pretului / 73
5.3. Profitul ca element fundamental al pretului / 74
5.4. Cele mai raspandite tehnici de fixare a preturilor / 77
5.5. Utilizarea costurilor standard in stabilirea preturilor / 80
Capitolul 6
Manifestari si efecte ale concurentei imperfecte / 84
6.1. Aparitia noilor forme de concurenta / 84
6.2. Modificari esentiale in sistemele competitive ale firmelor / 85
6.3. Restrictionarea concurentei de economiile de scara / 88
6.4. Comportamente economice ale firmelor pe pietele imperfect / 90
6.5. Analiza campului concurential al firmei / 93
6.6. Rolul preturilor pe pietele imperfect / 96
Capitolul 7
Asocierile de firme ca forma de crestere a competitivitatii / 102
7.1. Competitivitate prin crearea sinergiilor externe / 102
7.2. Imperativul furnizarii de valoare economica ridicata / 103
7.3. Competitivitate pe baza dezvoltarii retelelor externe ale firmei / 108
7.4. Grupurile de firme / 111
7.5. Aliantele strategice / 114
Capitolul 8
Economia bazata pe cunoastere – un spatiu nou de formare a preturilor si manifestare a concurentei / 122
8.1. Cunoasterea ca resursa economica strategica / 122
8.2. Importanta activelor intangibile in economia cunoasterii / 124
8.3. Generarea competitivitatii pa baza capitalului intelectual / 127
8.4. Feedback-ul pozitiv si efectele de retea / 130
8.5. Difuziunea cunoasterii si concurenta intre standard / 134
Capitolul 9
Particularitatile functionarii pietelor de capital intelectual / 139
9.1. Cunoasterea este principalul bun tranzactionat pe piete / 139
9.2. Specificul functionarii pietelor de capital intelectual / 143
9.3. Eficienta pietelor de capital intelectual si acumularea avutiei intangibile / 145
9.4. Retelele de cunoastere / 147
Capitolul 10
Noi tendinte la nivelul strategiilor concurentiale ale firmelor / 154
10.1. Schimbari radicale in contextul strategic al firmelor / 154
10.2. Regandirea strategiilor concurentiale ale firmelor / 156
10.3. Prioritatea avantajului evolutiv in lupta concurentiala / 160
10.4. Dezvoltarea atitudinii strategice in cadrul firmei / 163
Capitolul 11
Formate reticulare de organizare concurentiala / 169
11.1. Conceptul de retea a valorii / 169
11.2. Estimarea valorii economice a retelelor / 175
11.3. Abordarea retelelor de valoare ca strategii de crestere / 180
11.4. Principii de articulare si functionare a retelelor de valoare / 184
Capitolul 12
Branding-ul ca instrument al strategiei concurentiale / 192
12.1. Conceptul de marca sau brand / 192
12.2. Valoarea brand-urilor detinute firmei / 193
12.3. Continutul branding-ului / 198
Capitolul 13
Capitalul / de reputatie – sursa esentiala de diferentiere concurentiala / 203
13.1. Conceptul de reputatie a firmei / 203
13.2. Cum poate fi stabilita valoarea capitalului reputational / 209
13.3. Indicele capitalului de reputatie / 213
Capitolul 14
Practici anti-concurentiale si protectia concurentei / 224
14.1. Continutul si formele practicilor anti-concurentiale / 224
14.2. Utilizarea preturilor in practicile anti-concurentiale / 228
14.3. Politici si institutii de reglementare a concurentei / 232
Bibliografie / 241
- Titlu: Preturi si concurenta. Elemente teoretico-metodologice si aplicative moderne
- Pret: 40,00 RON
- ISBN: 978-606-28-0820-4
- Format: Academic
- Pagini: 248
Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.