Preturi si concurenta. Elemente teoretico-metodologice si aplicative moderne
Preturi si concurenta. Elemente teoretico-metodologice si aplicative moderne
Pret de coperta: 40,00
38,00 lei (-5%)
Economie
Preturi si concurenta. Elemente teoretico-metodologice si aplicative moderne

Pret de coperta: 40,00

38,00 lei

Economisesti 5%

Disponibilitate: In stoc

Adauga in cos

Te contactam noi

Ridicare personala de la sediul UJmag
Comanda produsul si vino sa-l ridici din sediu azi, 08.30-17.00

Livrare prin curier
Timp estimat de livrare: 2 zile lucratoare

Termen de livrare

2 zile lucratoare

Reduceri

Oferte speciale exclusive

Comanda direct la

Telefon: 0733.673.555

Plateste cu cardul

Protectia platii online

   Inca nu foarte demult, bazele paradigmatice ale disciplinei „Preturi si Concurenta“ erau identificate in cadrul Microeconomiei, aceasta fiind considerata chiar o „teorie a preturilor“ intrucat se preocupa de mecanismele de functionare a pietei si de formare a pretului de piata. Ansamblul modelelor si instrumentelor de analiza elaborate in cadrul Microeconomiei au ca suport paradigmatic ipotezele rationalitatii actorilor economici si caracterului perfect concurential al pietelor. Insa evolutiile tehnologice si economice recente, derulate in ultimii 20 – 30 de ani, au impins energic la suprafata fenomene si procese, care au determinat transformarea radicala a economiei ca sistem. Este vorba in primul rand de cresterea accelerata a complexitatii in spatiul economic si ascensiunea rapida a cunoasterii ca resursa economica esentiala. Aceste schimbari pun sub semnul indoielii principalele postulate ale Microeconomiei traditionale, provocand, pe cale de consecinta, necesitatea revizuirii multor dintre elementele conceptuale ale disciplinei „Preturi si Concurenta“. Indraznim sa afirmam ca presiunea cea mai mare in sensul revizuirii semnalate vine chiar din partea metamorfozarilor profunde pe care le-au suferit procesele concurentiale si de formare a preturilor pe pietele marcate ireversibil de complexitate si cunoastere ca input economic cheie. Este nevoie, deci, de abordari noi, mai largi si mai bogate din punct de vedere notional. Noile concepte microeconomice se constituie progresiv, pe baza relaxarii principiilor izolarii strategice a actorilor economici si atomicitatii acestora, aplicarea carora are ca efect major concentrarea atentiei numai pe comportamentele concurentiale si neglijarea altor tipuri de comportamente ce pot fi dezvoltate in contextul pietei. Relaxarea acestor ipoteze conduce in mod necesar la studierea interactiunilor strategice intre actorii pietei, respectiv a caracterului interdependent al deciziilor luate de acesti actori. Asezarea problemei functionarii pietelor in acest cadru nou deschide o perspectiva mult mai nuantata asupra preturilor si concurentei. Evident, au fost necesare inovatii conceptuale, inclusiv pe baza unor adaptari creative ale conceptelor si instrumentelor analitice oferite de alte discipline. Teoria jocurilor si Economia informatiei au fost domeniile care s-au constituit in cele mai prolifice surse pentru asemenea imprumuturi.

    Capitolul 1
    Pretul – notiune, implicatii si functii economice
    / 13
    1.1.    Semnificatiile si functiile economice ale pretului / 13
    1.2.    Sistemul de factori de influenta a preturilor de piata / 15
    1.3.    Sistemul preturilor in economia de piata / 18
    1.4.    Abordari generice privind formarea preturilor / 20

    Capitolul 2
    Rolul concurentei in economie
    / 24
    2.1.    Conceptul de concurenta / 24
    2.2.    Tipuri de structuri concurentiale ale pietei / 26
    2.3.    Bariere de intrare pe piata / 28
    2.4.    Piete disputabile / 29
    2.5.    Concurenta si preturi – conexiuni si interdependente / 31

    Capitolul 3
    Impactul  asimetriilor  informationale asupra  preturilor  si concurentei
    / 36
    3.1.    Asimetriile informationale si concurenta / 36
    3.2.    Preturile si concurenta din perspectiva teoriei semnalelor / 37
    3.3.    Implicatiile riscurilor morale asupra relatiei principal – agent / 39
    3.4.    Efectele costurilor tranzactionale / 41
    3.5.    Efectele costurilor de agentie (de mandat) / 42
    3.6.    Bazele economice ale comportamentelor non-concurentiale / 44

    CAPITOLUL 4
    Strategii de preturi ale firmei
    / 51
    4.1.    Obiectivele strategiei de preturi a firmei / 51
    4.2.    Elemente de fundamentare a pretului de vanzare / 52
    4.3.    Metodologia de determinare a pretului / 55
    4.4.    Tipologia strategiilor de preturi ale firmei / 56
    4.5.    Determinarea si ajustarea pretului de baza (de lista) / 61
     
    Capitolul 5
    Tehnici de fixare a preturilor
    / 66
    5.1.    Detalii privind interdependentele dintre costuri si preturi / 66
    5.2.    Costurilor variabile si fixe ca baza de stabilire a pretului / 73
    5.3.    Profitul ca element fundamental al pretului / 74
    5.4.    Cele mai raspandite tehnici de fixare a preturilor / 77
    5.5.    Utilizarea costurilor standard in stabilirea preturilor / 80

    Capitolul 6
    Manifestari si efecte ale concurentei imperfecte
    / 84
    6.1.    Aparitia noilor forme de concurenta / 84
    6.2.    Modificari esentiale in sistemele competitive ale firmelor / 85
    6.3.    Restrictionarea concurentei de economiile de scara / 88
    6.4.    Comportamente economice ale firmelor pe pietele imperfect / 90
    6.5.    Analiza campului concurential al firmei / 93
    6.6.    Rolul preturilor pe pietele imperfect / 96

    Capitolul 7
    Asocierile de firme ca forma de crestere a competitivitatii
    / 102
    7.1.    Competitivitate prin crearea sinergiilor externe / 102
    7.2.    Imperativul furnizarii de valoare economica ridicata / 103
    7.3.    Competitivitate pe baza dezvoltarii retelelor externe ale firmei / 108
    7.4.    Grupurile de firme / 111
    7.5.    Aliantele strategice / 114

    Capitolul 8
    Economia bazata pe cunoastere – un spatiu nou de formare a preturilor si manifestare a concurentei
    / 122
    8.1.    Cunoasterea ca resursa economica strategica / 122
    8.2.    Importanta activelor intangibile in economia cunoasterii / 124
    8.3.    Generarea competitivitatii pa baza capitalului intelectual / 127
    8.4.    Feedback-ul pozitiv si efectele de retea / 130
    8.5.    Difuziunea cunoasterii si concurenta intre standard / 134

    Capitolul 9
    Particularitatile functionarii pietelor de capital intelectual
    / 139
    9.1.    Cunoasterea este principalul bun tranzactionat pe piete / 139
    9.2.    Specificul functionarii pietelor de capital intelectual / 143
    9.3.    Eficienta pietelor de capital intelectual si acumularea avutiei intangibile / 145
    9.4.    Retelele de cunoastere / 147
     
    Capitolul 10
    Noi tendinte la nivelul strategiilor concurentiale ale firmelor
    / 154
    10.1.    Schimbari radicale in contextul strategic al firmelor / 154
    10.2.    Regandirea strategiilor concurentiale ale firmelor / 156
    10.3.    Prioritatea avantajului evolutiv in lupta concurentiala / 160
    10.4.    Dezvoltarea atitudinii strategice in cadrul firmei / 163

    Capitolul 11
    Formate reticulare de organizare concurentiala
    / 169
    11.1.    Conceptul de retea a valorii / 169
    11.2.    Estimarea valorii economice a retelelor / 175
    11.3.    Abordarea retelelor de valoare ca strategii de crestere / 180
    11.4.    Principii de articulare si functionare a retelelor de valoare / 184

    Capitolul 12
    Branding-ul ca instrument al strategiei concurentiale /
    192
    12.1.    Conceptul de marca sau brand / 192
    12.2.    Valoarea brand-urilor detinute firmei / 193
    12.3.    Continutul branding-ului / 198

    Capitolul 13
    Capitalul / de reputatie – sursa esentiala de diferentiere concurentiala
    / 203
    13.1.    Conceptul de reputatie a firmei / 203
    13.2.    Cum poate fi stabilita valoarea capitalului reputational / 209
    13.3.    Indicele capitalului de reputatie / 213

    Capitolul 14
    Practici anti-concurentiale si protectia concurentei
    / 224
    14.1.    Continutul si formele practicilor anti-concurentiale / 224
    14.2.    Utilizarea preturilor in practicile anti-concurentiale / 228
    14.3.    Politici si institutii de reglementare a concurentei / 232

    Bibliografie / 241

  • Titlu: Preturi si concurenta. Elemente teoretico-metodologice si aplicative moderne
  • Pret: 40,00 RON
  • ISBN: 978-606-28-0820-4
  • Format: Academic
  • Pagini: 248
Votul cititorilor: (0 voturi)
Daca ai citit aceasta carte, spune si celorlalti cat de mult ti-a placut!
Vot:
Numele tau:
Email:
Titlu:
Parerea ta:
Preturi si concurenta. Elemente teoretico-metodologice si aplicative moderne
Recomanda unui prieten
Comanda telefonica

Vrei sa faci o comanda si nu ai timp?
Introdu numarul de telefon, iar un operator UJmag.ro te va suna
in cel mai scurt timp si iti va cere telefonic restul datelor necesare.

Aboneaza-te la newsletter
Fii la curent cu reducerile!

Parteneri Gold:
Parteneri Silver:
Parteneri Media:
Va recomandam:

Copyright 2008-2024 Universul Juridic Magazin SRL. Toate drepturile rezervate

Comanda prin telefon

0733.673.555
Adaugare in Cos
Produsul a fost adaugat in Cosul de Cumparaturi.
Precomanda
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Precomanda cu plata in avans
TE RUGAM SA FACI PRECOMANDA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai precomandat nu a aparut inca pe piata si nu este disponibil momentan in stoc.
UJmag.ro te va informa de indata ce acest titlu va fi disponibil la vanzare.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Rezerva
TE RUGAM SA FACI REZERVAREA DOAR DACA ESTI SIGUR CA VEI ACHIZITIONA ACEASTA CARTE!
Te informam ca titlul pe care l-ai rezervat nu este disponibil in stoc.
Ujmag.ro va depune toate diligentele pentru a comanda aceasta carte pentru tine.
Un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa ta de posta electronica.
Adauga in cos