Gala Premiilor eCommerce - Crystal Palace Ballrooms Bucuresti
La data de 22 noiembrie 2011, la Crystal Palace Ballrooms, Gala Premiilor eCommerce şi-a desemnat pentru a 6-a oară câştigătorii. Evenimentul a reunit un total de peste 250 de participanţi în cele două module – Conferinţele GPeC şi Festivitatea de Decernare a Premiilor – şi a fost urmărit live de alte 200 de persoane (statistica valabilă doar pe website-ul Galei, deşi GPeC a fost transmisă şi pe alte site-uri şi bloguri precum: Wall-Street, PaginaDeMedia, Manager, Blogatu etc.), transmisiunea fiind asigurată de LTV.ro.
Conferinţele GPeC au reunit numele sonore ale industriei online care au dezbătut subiecte de actualitate şi interes pentru magazinele şi antreprenorii prezenţi. Printre speakeri s-au numărat: Marius Ghenea (FIT Distribution), Doina Costache (Google Romania), Cristian Herghelegiu (ePayment), Radoslaw Hofman (Pay U Polonia), Dorin Boerescu (2Parale) etc., dar şi invitatul special prin broadcasting – Bryan Eisenberg (unul din cei mai buni specialişti la nivel mondial în marketing online şi optimizarea conversiilor).
Festivitatea de decernare a premiilor a început cu un moment artistic al trupei "Improvizaţi" şi a continuat cu sinteza pieţei de comerţ electronic pentru ultimul an, urmată de acordarea trofeelor GPeC 2011.
În cadrul Galei, un moment aparte a fost constituit de prezentarea cărţii "Antreprenoriat. Drumul de la idei către oportunităţi şi succes în afaceri", prezentarea fiind susţinută chiar de autorul cărţii, Marius Ghenea, cunoscut si de succes antreprenor şi business angel.
Ediţia curentă a Galei Premiilor eCommerce a fost cea mai complexă de până acum, numărând 61 de magazine online participante care au trecut prin 3 etape de jurizare diferite pe parcursul celor 8 luni în care s-a desfăşurat competiţia. Acestea au fost analizate într-un interval lung de timp de către 17 specialişti si prin prisma a 89 de criterii de jurizare, pentru a analiza evoluţia lor pe tot parcursul anului.
De asemenea, aprox. 120 de consumatori obişnuiţi au notat magazinele înscrise la GPeC prin prisma lor de clienţi, comercianţii primind astfel un feedback real al celor care cumpără de pe internet.
Nu în ultimul rând, magazinele participante au avut ocazia să se întâlnească faţă în faţă cu juriul Galei pentru a le fi explicate notele şi pentru a primi recomandări despre cum să îşi rectifice problemele semnalate. De asemenea, au avut ocazia să participe la prima Şcoala de Vară din comerţul electronic românesc, constând într-o serie de cursuri şi studii de caz susţinute de specialiştii online-ului românesc, timp de aproape o săptămână.
Scopul Galei Premiilor eCommerce este de a creste calitatea magazinelor online româneşti şi, astfel, încrederea consumatorilor în tranzacţionarea prin internet – comercianţii primind şi atestarea TRUSTED.ro (Programul Naţional de Certificare a Magazinelor Online, iniţiat de GPeC împreună cu Legi-Internet.ro şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România).
Premiile decernate la Gala Premiilor eCommerce au vizat întreaga industrie de comerţ electronic: de la băncile procesatoare de plăţi, la magazinele online şi furnizorii de servicii conecşi. Câştigătorii au fost desemnaţi fie în funcţie de statisticile RomCard, fie prin notele juriului specialist şi consumator, dar şi prin consultarea magazinelor online înscrise în competiţie.